הפובליציסט שהשווה את הפרשן עמית סגל להיטלר – יתנצל ויפצה אותו

הפובליציסט יצחק לאור יתנצל בפני הפרשן הפוליטי עמית סגל וישלם לו פיצויים לאחר שהשווה אותו בפוסט שפרסם בפייסבוק להיטלר • סכום הפיצוי הכספי לא יפורסם
אבי כץ
כ"ה אלול התשע"ט / 25.09.2019 11:30

בית משפט השלום בהרצליה הורה לפובליציסט יצחק לאור להתנצל בפני הפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל ולשלם לו פיצוי כספי. זאת  לאחר שהשווה אותו לאדולף היטלר בפוסט שפרסם בפייסבוק.

סכום הפיצוי הכספי לא יפורסם.

בפסק הדין של השופט גלעד הס נכתב: “לאור הסכמת הצדדים, אני קובע כי לסילוק סופי ומלא של כל טענות הצדדים תפורסם ההתנצלות בנוסח האמור: ‘בעמוד הזה פרסמתי מם מטופש בו עשיתי השוואה מעליבה בין העיתונאי עמית סגל לאדולף היטלר. אף שהסרתי את הפרסום ההוא מקץ 4 שעות, סגל נפגע, ואני מתנצל מכל הלב. המעשה אינו ראוי'”.

סגל תבע את לאור בחודש פברואר האחרון, לאחר שזה האחרון פרסם תמונה של סגל בפייסבוק וכינה אותו “א.היטלר”.

בכתב התביעה שהוגש באמצעות עו”ד ישגב נקדימון נכתב: “פרסום הדיבה, אשר משווה את התובע לאדולף היטלר – גדול הצוררים של העם היהודי ומי שאחראי לרצח של 6 מיליון נשים, גברים וילדים יהודים בשואה – מהווה פרסום לשון הרע חמור ביותר כלפי התובע”.

סגל עצמו סיפר לאחר הגשת התביעה: “הגשתי הבוקר לבית משפט השלום בהרצליה תביעת לשון הרע על סך 140,059 שקל נגד בכיר ‘הארץ’ עד לאחרונה, יצחק לאור, שכינה אותי בפייסבוק ‘א. היטלר’. ‏הגיע הזמן לשים קץ אחת ולתמיד לתופעה בזויה שהפכה לשגרה. כאן לא ישוו יותר יהודים לנאצים. ‏מי שישווה – ישלם, והרבה”.

לאור שכר את משרד ד”ר וינרוט ושות’ כדי להתגונן מול התביעה נגדו. בכתב ההגנה של לאור הוא טען: “אין לגרור את הנתבע לדיון על מם בן 4 שעות בו הביע אמנותית וביקורתית, באופן סאטירי, את תגובתו לאמירתו הקשה של התובע. יש לדחות את התביעה ולחייב את התובע בהוצאותיה. ברור מעיון בנספחים 4 ו-5 שלא ‘פגיעה עמוקה’ יש כאן, אלא ‘סיבוב’ על גבו של הנתבע ופרסום עצמי”.

באותם ימים  סגל היה נתון תחת מתקפה חריפה מצד שורה של כותבי מאמרים בעיתון ‘הארץ’, בעקבות הצגת עמדותיו.

בשורת המאמרים הללו הותקף סגל, תוך שהכותבים מאזכרים את עובדת חברותו של אביו של סגל, העורך הראשי של ‘מקור ראשון’ חגי סגל, במחתרת היהודית שפעלה בראשית שנות השמונים, כשעמית היה ילד בן שנתיים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עמית סגל מספר אחד!!!!
    02/10/2019 19:29
    מירו
  1. אין לי מושג למה אבל אני אוהב אותו הבחור לא רואה ממטר מקצוען וחריף!!!!