דיווח: “רוחו של יאיר לפיד שולטת במו”מ בדרישות בענייני דת ומדינה”

קובי פינדרוס
|
כ"ד אלול התשע"ט / 24.09.2019 20:39
דיווחים שונים סביב המשא ומתן להרכבת הממשלה • העיתונאי עמית סגל: בכחול לבן דורשים לדון קודם בנושא דת ומדינה • העיתונאי ספי עובדיה: הליכוד הגיש הצעה – ״נהיה ראשונים ברוטציה אך נכהן פחות זמן בראשות הממשלה״

דיווחים על המשא ומתן סביב הקמת הממשלה: העיתונאי עמית סגל מחדשות 12 מדווח כי בכחול לבן דורשים לדון קודם בנושא דת ומדינה. רוחו של יאיר לפיד, טוען סגל שולטת בדרישות, מה שמקשה על כניסת החרדים עם הבלוק לממשלת אחדות.

גם בחדשות ‘כאן’ פורסמו דיווחים דומים ולפיהם גורמים בצוות המו”מ של הליכוד אומרים כי, גנץ לא פוסל ישיבה תחת נתניהו במסגרת רוטציה. בין הדרישות של כחול לבן – תחבורה ציבורית בשבת, נישואים אזרחיים ואישור חוק הגיוס.

עיתונאי נוסף, ספי עובדיה מחדשות 13 מדווח ביחס לסוגיית הרוטציה כי ההצעה של ׳הליכוד׳ ל׳כחול לבן׳ היא – ״נהיה ראשונים ברוטציה אך נכהן פחות זמן בראשות הממשלה״.

יצויין כי לא ניתן אימות רשמי לדיווחים השונים.

בתוך כך, פרסם היום יו”ר כחול לבן בני גנץ הודעה לציבור אודות המשא ומתן הקואליציוני:

“לאורך מערכת הבחירות שבנו והדגשנו, כי אנחנו בעד ממשלת אחדות רחבה וליברלית שתייצג את כלל החברה הישראלית. הדרך לאחדות שכזו עוברת דרך מהות, דרך הדברים שהבטחנו לציבור”, ציין גנץ.

לדבריו, “למשא ומתן עם הליכוד, כחול לבן מגיעה בלב פתוח ובנפש חפצה. עם זאת, חשוב שכולם ידעו- לא נוותר לא על עקרונותינו ולא על השותפים שלנו לדרך”.

“המסע עוד ארוך אך בסופו אני מקווה שנוביל להקמת ממשלה טובה שתשרת את האינטרסים של מדינת ישראל ותשים את אזרחי ישראל לפני הכל”.