הרסו שלט של חנות עם מכת”זית והכניסו בואש – והמשטרה תשלם 17000 ש”ח

בעלים של חנות פיצה ביתית ברחוב בר אילן בירושלים הגישו תביעה בגין שימוש רשלני במכתזי"ת על ידי המשטרה - והפרקליטות הסכימה לפצות • עו"ד בן גביר: "אני מרוצה שבפרקליטות החלו להבין כי השימוש במכת"זית הוא שימוש רשלני"
חיים טוויל
כ"ד אלול התשע"ט / 24.09.2019 17:22

בית משפט השלום בירושלים נתן תוקף של פסק דין להסכם פשרה בין משטרת ישראל לבין בעלים של החנות פיצה ביתית שהגישו תביעה בגין שימוש רשלני במכתזי”ת על ידי משטרת ישראל.

בחול המועד פסח תשע”ח התקיימה הפגנה ברחוב בר אילן אליה הוזנקו כוחות משטרה.

במהלך ההפגנה נערך שימוש במכת”זית והשוטרים פגעו בטעות בשלט של חנות פיצה ביתית ואף חדרו  מי בואש לחנות.

כתוצאה מכך הגישו בעלי החנות תביעה, באמצעות עו”ד איתמר בן גביר וארגון בצדק. בתביעה נטען כי המשטרה עשתה שימוש רשלני במכת”זית וכי נעשתה פגיעה בבית העסק ובשלט המוצב בכניסה לחנות.

לתביעה צורפו סרטונים ממצלמות אבטחה המלמדים על רשלנות מפעילי המכת”זית, ובעקבות דו שיח בין הפרקליטות לעורך הדין בן גביר סוכם כי המדינה תפצה את בעלי החנות בסך של 14000 ש”ח וכן תעביר לעו”ד בן גביר שכר טרחת עורך דין בסך של שלושת אלפים ש”ח.

עו”ד בן גביר: “אני מרוצה שבפרקליטות החלו להבין כי השימוש במכת”זית הוא שימוש רשלני ולצערי ממקרים רבים שמגיעים למשרדי אני מגלה כי המדובר בכשל מערכתי. כתוצאה משימוש במכת”זית נפגעים אזרחים חפים מפשע, בעלי עסקים ויש לציין כי גם למפגינים יש זכויות אדם ולא בכל מקרה ניתן וצריך להפעיל מכתזי”ת. אני מקווה שהשוטרים יפנימו את המסר בפסק דין זה ולהבא השימוש יהיה זהיר יותר ושקול יותר, לפי פקודת המשטרה יש לעשות שימוש במכתזית רק במקרים חמורים וההרגשה היא שנערך שימוש במכתזית בצורה שגרתית ויום  יומית”.

ארגון בצדק:” אנו סבורים שמדובר בפסק דין חשוב שראוי שיילמד על ידי המשטרה. תדע המשטרה שאנו לא נפקיר את האזרחים וגם לחרדים יש זכויות. התביעה הזאת היא סנונית ראשונה בפעילות שלנו למען זכויות האזרח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות