חולה או מתחזה? פאנל מיוחד יבחן את כשירות מלכה לייפר לעמוד לדין

שופטת בית המשפט המחוזי לא הצליחה להכריע בשאלה לגבי מצבה של לייפר, המבוקשת באוסטרליה על ביצוע מעשים חמורים בילדות • מבקשת מפאנל מומחים לקבוע האם מדובר בחולת נפש או מתחזה
חרדים 10
כ"ג אלול התשע"ט / 23.09.2019 12:05

חמש שנים אחרי שהחלו הליכי ההסגרה של מלכה לייפר, מנהלת בית הספר לשעבר במלבורן, הנאשמת בביצוע עבירות חמורות בתלמידותיה – בית המשפט המחוזי בירושלים קבע היום (שני) כי יוקם פאנל מומחים לקביעת כשירותה להעמדה לדין.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, השופטת לא הצליחה להכריע בשאלה – לאור שאלות רבות שעלו במהלך הדיונים לגבי מצבה הנפשי של לייפר, והיא מבקשת ממומחים לקבוע האם מדובר בחולת נפש או מתחזה.

השופטת ציינה, כי הפסיכיאטר המחוזי בירושלים ציין בפניה, כי היום לא היה מאשר את חוות הדעת כי אינה כשירה לעמוד לדין.

בהחלטתה כתבה השופטת: “עלו פגמים רבים בהערכות של הפסיכיאטר שקבעו את אי כשירותה והדברים השפיעו על חוות הדעת. מנגד קיום פעולות יומימיות אינו מלמד בהכרח על התחזות כפי שנהגה המשיבה”.

נציג המחלקה הבינלאומית בפרקליטות אמר כי מעולם לא נתקל במצב שבו בית המשפט קובע פאנל של המומחים.

עורכי הדין של לייפר מתנגדים להקמת הפאנל ואמרו שהדבר צריך לצאת ממחוז ירושלים. על כך השיבה השופטת כי הפסיכיאטר המחוזי אמר שימונו לתפקיד פסיכיאטרים מחוזיים וסגני פסיכיאטרים אחרים.

בארגון JCW, המלווה את נפגעות מלכה לייפר, הביעו צער על שלאחר יותר מ-60 דיונים החליט בית המשפט לדחות את החלטתו ולמנות פאנל מומחים.

“כפי שכבר קבעה ועדת מומחים מלכה לייפר כשירה לעמוד לדין ואנו הבאנו באמצעות חוקר פרטי הוכחות ברורות לכך. אנו משוכנעים כי גם פאנל המומחים שמינה בית המשפט יקבע כי מדובר בעבריינית מסוכנת שהינה כשירה לעמוד לדין, וניתן יהיה להסגירה כדי למצות עימה את הדין. המאבק להסגרת מלכה לייפר אינו של הנפגעות בלבד אלא המאבק של כל העם ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות