יענקל ליצמן: אני עם לפיד לא אשב, מבטיח שאצלנו אף אחד לא יתחרט לפתע

הנשיא נפגש עם נציגי יהדות התורה, שמחו באוזניו על ההסתה נגד החרדים • ליצמן: עברנו מערכת הסתה מכוערת שלא היתה דוגמתה. מנחש איך היית מגיב אם היו מכריזים 'ממשלה ללא אתיופים' או 'ללא דרוזים'. היה נשמע קול זעקה" • גפני: "לא יודעים למה נגזר על אזרחי המדינה עונש כזה"
אריה ריבקינד
כ"ג אלול התשע"ט / 23.09.2019 11:34

נציגי סיעת יהדות התורה ו’ימינה’ הגיעו הבוקר (שני) לבית הנשיא לסבב ההתייעצויות עם נשיא המדינה ראובן ריבלין לקראת הטלת מלאכת הרכבת הממשלה על אחד מחברי הכנסת – והמליצו על בנימין נתניהו.

ראשונים הגיעו נציגי יהדות התורה.

בפתח הפגישה העיר ריבלין על החלטת בל”ד להודיע כי היא אינה ממליצה על גנץ: “אתמול הלכנו לישון עם 46 ממליצים לח”כ בני גנץ ו-40 לראש הממשלה נתניהו. התברר במשך הלילה ששלושה מהממליצים על גנץ מודיעים שאינם תומכים במועמדותו”.

ריבלין תקף גם את הניסיונות לתכנן את מספר הממליצים: “לפעמים אנשים אומרים לי דבר אחד ורוצים דבר אחר. מה שנקרא ׳הפוך על הפוך׳. זה דבר שאינו ממין העניין”.

ליצמן אמר: “כפי שאמרנו לאורך כל מערכת הבחירות אנחנו ממליצים על בנימין נתניהו”. ליצמן עקץ בדבריו את חברי הרשימה המשותפת ואמר: “מדובר בשותפות שאנו צועדים יחד. אצלנו כולם יחד ואני מבטיח שאף אחד מחברי הסיעה שלנו לא יודיע פתאום בלילה שהוא לא תומך בנתניהו”.

ליצמן הוסיף והסביר מדוע יהדות התורה תומכת בנתניהו: “אחרי שנתיים בהם ספגנו, הציבור החרדי, גזירות רעות משר האוצר לפיד, השתדלנו לתקן את רוב הדברים בהם פגעו בנו. יש לנו הכרת הטוב לנתניהו ואנו בבלוק עם הליכוד והימין”.

בהמשך התייחס ליצמן להתרחשויות במערכת הבחירות וטען כי היא היתה רוויה בהסתה נגד המגזר החרדי: “בבחירות שהיו עברנו מערכת הסתה מכוערת שלא היתה דוגמתה. אני מנחש איך היית אדוני הנשיא מגיב אם היו מכריזים ‘ממשלה ללא אתיופים’ או ‘ללא דרוזים’ וכדומה. היה נשמע קול זעקה ציבורית. אבל להכריז ‘ממשלה ללא חרדים’ זה בסדר משום מה. הסיתו נגדנו בכל דרך וזה עבר את כל הגבולות”.

הנשיא הגיב כי אכן היתה הסתה חמורה ויש להפסיקה. “צריך לטפל בנושא הזה, כאשר אנשים רואים את ההתגרות באנשים איזשהו נכס פוליטי – זה לא טוב. תגיד במה אתה טוב, לא במה השני לא טוב”.

בסיכום הדברים אמר ליצמן, “אנחנו נדרשים להקמת ממשלה ומקוים שאכן היא תקום במהרה”.

ח”כ משה גפני אמר לנשיא: “אנחנו לא יודעים למה נגזר על אזרחי המדינה עונש כזה, כבר שנה שהמדינה משותקת ואסור שזה יימשך. הייתה מערכת בחירות שהתמקדה בציבור החרדי, הסתה פרועה של שקרים שהשתוללה ברחובות, ואני מבקש בהזדמנות הזו מכבוד הנשיא לגנות זאת בתוקף ולעשות לזה סוף”.

הנשיא ריבלין הקשה גם על יהדות התורה: “האם תסכימו לנהל מו”אני עם לפיד לא אשב״מ עם ח”כ אחר שתוטל עליו להרכיב את הממשלה?”

ליצמן הגיב: “עשינו בלוק עם הליכוד, וזה מה שיש”.

סגן השר ליצמן אמר לתקשורת בבית הנשיא: “אני עם לפיד לא אשב, אם מישהו מרביץ לך חזק ותאושפז בבית חולים – לא תהיה חבר שלו שוב”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא רק ליברמן
    23/09/2019 21:35
    חנן
  1. לא מ

  2. לא רק לליברמן
    23/09/2019 21:36
    חנן
  3. יש עקרונות אנחנו בלי לפיד