לוין לנשיא: הם מוכנים לדיאלוג עם הקשים שבאויבנו, אבל לא עם ביבי

נשיא המדינה ראובן ריבלין החל את סבב ההתייעצויות לקראת הרכבת הממשלה, בצל הפלונטר הפוליטי: "רצון העם הוא ממשלה שתהיה יציבה" • הנשיא ליעלון: "אפשר להקים ממשלה רק אם נביא אתכם ואת הליכוד. האם זו אפשרות מבחינתכם?"
אריה ריבקינד
כ"ב אלול התשע"ט / 22.09.2019 18:26

נשיא המדינה ראובן ריבלין החל אחר הצהריים (ראשון) את שלב ההתייעצויות עם סיעות הכנסת, לקראת ההחלטה על מי להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה הבאה.

נציגי מפלגת הליכוד המליצו לנשיא להעניק לראש הממשלה בנימין נתניהו את המנדט להרכבת הממשלה החדשה.

השר יריב לוין, שעמד בראש המשלחת אמר לנשיא: “כאשר הלכנו לבחירות האלה ביקשנו מהציבור מנדט להקים ממשלת ימין עם השותפים שלנו בממשלה הקודמת. אנחנו צריכים לעשות כל מאמץ כדי ליישב בין מה שרצינו, מה שהצגנו לציבור ולמציאות”.

יריב לוין הוסיף: “לא המתנו ולא חיכינו והבענו נכונות ללכת לממשלת אחדות ביחד עם השותפים שהיו לנו קודם, גם כחול לבן יכולה להביא איתה את השותפים מהגוש שלה. מי שמוכנים לקיים דיאלוג עם הקשים שבאויבנו אינם מוכנים לשבת לפגישה עם ראש הממשלה”.

הנשיא אמר: “העם בישראל רוצה להגיע למערכת שהיא כבר תהיה יציבה ותוכל לנהל את המדינה. הרגשתי כאזרח בישראל היא שהדרך היחידה למנוע בחירות היא היכולת של שתי המפלגות הגדולות, שכמעט שוות בגודלן, לאחד כוחות ולהקים ממשלה”.

סיעת כחול לבן. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

קודם לכן הגיעו אל בית הנשיא חברי סיעת כחול לבן. בראש המשלחת עמד משה (בוגי) יעלון. הם המליצו להעניק את המנדט לבני גנץ.

הנשיא ריבלין שאל את נציגי המפלגה: “אפשר להקים ממשלה רק אם נביא אתכם ואת המפלגה השניה בגודלה, הליכוד. האם זו אפשרות מבחינתכם?”

יעלון ענה לריבלין: “זאת שאלה חדשה לנוכח מה שקרה בבחירות האחרונות אבל ברור לחלוטין שננהג באופן ממלכתי. אם חס וחלילה לא נצליח להרכיב את הממשלה הבאה, מובן לנו שנחזיר את המנדט אליך שתחליט על מי להטיל את האחריות”.

הנשיא השיב: “נדמה לי שרצון העם הוא ממשלה שתהיה יציבה. השכלתי להבין עם השנים שלא כל כך מטריד את העם מי ינהל את המערכת. הוא רוצה שהמערכת קודם כל תיצור ממשלה יציבה. ממשלה יציבה לא יכולה להיות בלי שתי המפלגות הראשונות”.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות