הפוליטיקאי המשופשף בטוח שזה מה שגנץ צריך לעשות במצב הסבוך

השר לשעבר חיים רמון התארח בתוכניתה של אילה חסון ברדיו 103FM והתייחס למצב הסבוך שנוצר לאור תוצאות הבחירות : "גנץ צריך להחליט שהוא יושב עם ביבי והחרדים, אחרת אין לו ממשלה"
חרדים 10
כ"ב אלול התשע"ט / 22.09.2019 17:12

נשיא המדינה ראובן ריבלין פתח היום (ראשון) בסבב התייעצויות עם נציגי כל הסיעות שנבחרו לכנסת ה־22, שבסיומן יחליט על מי להטיל את תפקיד הרכבת הממשלה – על ראש הממשלה בנימין נתניהו או על יו”ר כחול לבן בני גנץ.

השר לשעבר חיים רמון מהעבודה התארח בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM והתייחס למצב הפוליטי הסבוך.

השתתפת פעמים רבות בהליכי משא ומתן, מה דעתך על הפלונטר הפוליטי שקיים ואיך לדעתך אפשר לפתור אותו?

“אפשר אם תהיה התרת נדרים כפי שאנחנו אומרים בתפילת ‘קול נדרי’. כרגע לביבי אין ממשלה, אלא אם יצליח לגנוב שישה ח”כים מהצד השני, דבר שנראה קלוש כרגע, ולגנץ אין את הערבים לתמיכה בממשלה ואת ליברמן שהבהיר שהוא לא מצטרף לממשלה אלא עם כחול לבן והליכוד.

“מה שכחול לבן צריכים לעשות זה לחזור בהם מהדרישה, שבעיניי לא הייתה נכונה, לפסול את נתניהו אישית. מי שיכול לפסול את נתניהו זה מערכת המשפט ולא אף אחד אחר. הדבר השני הוא עניין של הישיבה עם החרדים, ביבי לא ינתק את בריתו עם החרדים. גם אם יהיה מישהו אחר בליכוד, הוא לא יעשה את זה”.

אז נתניהו צריך לקבל ראשון את תפקיד הרכבת הממשלה?

“אני לא אומר מי יהיה ראשון. צריך להתחיל במשא ומתן בעל משמעות. ברור שהוא לא יהיה פשוט ואפילו קשה, ושיכלול גם מרכיב של רוטציה. אנחנו כרגע אפילו לא בפתח המשא ומתן. כל אחד מתבצר בצמרת העץ שלו ולא מוכן להסתלק משם”.

בתור מי שמכיר את אביגדור ליברמן, איך הוא יסתדר עם זה שאנשי הרשימה המשותפת יתמכו בממשלת גנץ?

“את מתכוונת שהרשימה המשותפת יצביעו אמון לממשלה ברשות גנץ? הם לא יצביעו בחיים בעד דבר כזה. אני לא סבור שזה הנושא שישפיע על ליברמן. מה שישפיע עליו זה ההתחייבות להקים ממשלת אחדות ללא חרדים וללא הימין הקיצוני, ובראשות נתניהו. כרגע אין את זה ולכן להערכתי הוא לא ימליץ על אף אחד.

“אם בל”ד ימליצו על גנץ, זאת תהיה להערכתי מהפכה חסרת תקדים בציבור הערבי”.

למה זה כזה דרמטי?

“בל”ד מתנגדת לכל שיתוף פעולה יהודי-ערבי. היא סירבה לעשותה סהכם עודפים עם מרצ בגלל שהיא מפלגה ציונית. המורשת של בל”ד היא של חנין זועבי. עופר כסיף הוא בצד הפחות קיצוני ברשימה הזו. מדובר באידיאולוגיה.

“אני חושב שהם לא קיבלו החלטה לשבת עם גנץ אתמול רק בגלל בל”ד ומנסים לשכנע אותם לחרוג ממידתם. אני חושב שיהיה להם מאוד קשה. אם זה יקרה – מהפכה. בסוף זה לא משנה מי ירכיב ראשון ויש שאומרים שביבי ישמח שגנץ יהיה ראשון, כי הוא ייכשל. בגדול – אם גנץ יקבל את המנדט, הוא צריך להחליט שהוא יושב עם ביבי ועם החרדים, אחרת אין לו ממשלה”.

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    קשקשן
    22/09/2019 20:23
    קשקשנפיינדר
  1. דעתו טובה כמו דעתו של כל קורא כאן.
    אולי לא תהיה ממשלה אבל אם תהיה ממשלה עם אלו שהזכיר , לא תהיה מדינה..
    איך תתקיים מדינה עם שחיתות ראש ממשלה שבשביל כמה זוזים סגר עסקת צוללות למצרים
    בלי לידע את מערכת הבטחון ?
    איך תתקיים מדינה שבה עובדים רק החילונים ? אה סליחה, גם רבע מהחרדים…

  2. שלא תהיה ממשלה ונלך לבחירות חוזרות
    22/09/2019 22:36
    אורי
  3. נתניהו לא יפרוש עג שלא יהרוס הליכוד וכל המדינה תבינו …
    לא גנץ בבקשה אל תלך עם נתניהו …בסבב הבא הליכוד יקבח 20 מנדטים …

  4. רמון
    23/09/2019 01:45
    איציק
  5. אתה,חיים רמון,אל תיתן עצות. בכל הקרירה הפוליטית שלך רק נכשלת ונכשלת וחייתה על חשבון הציבור ועשקת אותו.גם בהסתדרות, גם כשר, גם כחבר כנסת. עדיף שתסמום ותתעסק בחיים הפנסיוניים שלך.נמאסת, מיזמן נמאסת!

  6. קול נדרי...
    23/09/2019 09:01
    דוד
  7. הלו, אתם אתר חרדי? בורות שמתאימה ליאיר לפיד

  8. כמה פרץ חסר מעוף...
    23/09/2019 09:31
    פרץ
  9. יכל לסגור עניין

    במקום זה נתן לגנץ

  10. ממשלה
    24/09/2019 14:39
    צבי כסה
  11. עפ”י מערך שלל האפשרויות, להערכתי נתניהו מעוניין או יהיה מעוניין בבחירות שלישיות. אין לו מה להפסיד אלא להרוויח זמן וניהול משפטיו מעמדת ראש ממשלה. לעומת זה אם גנץ יסכים שנתניהו יהיה הראשון ברוטציה, הוא יהיה בין שירצה או לא ירצה נושא כלים לבעיותיו של נתניהו. יוצא שגנץ מבחינתו חייב להיות ראשון. לנתניהו זה אסון. לפיכך אל למחנה מרכז-שמאל להירתע מבחירות שלישיות. סיכוי טוב לנצח בגדול.