זה מה שדגל התורה מבקשת ממלצר לעשות לפני שהוא מפרסם תוצאות

היועץ המשפטי של דגל התורה דורש מיו״ר ועדת הבחירות לבדוק מספר קלפיות בטרם יפורסמו באופן רשמי תוצאות הבחירות • "בקלפיות שבהם יש מספר גבוה של קולות כשרים למרשתי, מספר הקולות הפסולים הממוצע בו גבוה בהרבה מהממוצע"
אריה ריבקינד
כ' אלול התשע"ט / 20.09.2019 14:35

היועץ המשפטי של מפלגת דגל התורה, עורך הדין מנחם מושקוביץ, פנה הבוקר (שישי) ליו״ר ועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר וביקש לבדוק מחדש את הכשירות של כמה קלפיות שחלק מן התוצאות בהן נפסלו בספירת הקולות.

על פי דגל התורה, מדובר דווקא בקלפיות בהן יש למפלגה אחוזי הצבעה גבוהים.

“לאחר בדיקה עולה כי בקלפיות שבהם יש מספר גבוה של קולות כשרים למרשתי, מספר הקולות הפסולים הממוצע בו גבוה בהרבה מהממוצע הארצי”, כתב עו״ד מושקוביץ .

על פי הפניה, מספר גדול של פתקי הצבעה נפסלו למרות ההנחיה המקדימה של השופט מלצר שלא לפסול פתקי הצבעה אם היו בהם ליקויים כמו חור מזערי על הפתק או קשקוש כלשהו עליו.

בדגל התורה מבקשים מהשופט מלצר לפעול על פי ההנחיות הראשוניות של ועדת הבחירות. “הכלל הוא לאפשר לקולו של הבוחר להיכלל בתוצאות, ורק אם לא ניתן להכשירו יש לפסול אותו.

“‘מבוקש בזאת לקבל לידנו את כל גליונות ספירת הקולות הפסולים שבהם יש את האות ג’ וכן לעיין בפתקים הפסולים לבדיקה חוזרת. לחילופין כבוד השופט מתבקש להורות שוועדת הבחירות תבצע בעצמה בדיקה של כל הקולות הפסולים של כל המפלגות״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות