בעזרת הערבים: כחול לבן תוביל החלפת יו”ר הכנסת כבר בפתיחה

חרדים 10
|
כ' אלול התשע"ט / 20.09.2019 01:15
התכנית בכחול לבן היא להחליף את יולי אדלשטיין במינוי שלהם כבר בישיבת פתיחת הכנסת ה-22 – בד’ בתשרי • בהמשך תוביל הסיעה, בעזרת קולות הערבים, גם את החלפת ראשי הוועדות – ובהם יו”ר ועדת הכנסת ויו”ר ועדת הכספים • כחול לבן הבטיחו לליברמן כי יישב איתם בכל קואליציה

ראשי מפלגת כחול לבן הבטיחו ליו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, כי יישבו יחד עמו בכל ממשלה בה יהיו שותפים – זאת כדי שלא יחשוש שתקום ממשלת אחדות בלעדיו.

בחדשות 13 דווח, כי בני גנץ צפוי להיפגש בימים הקרובים עם עמיר פרץ ולשריין גם את מפלגת העבודה-גשר בגוש השמאל-ערבים.

בכחול לבן רוצים שגנץ יהיה הראשון לקבל את המנדט מהנשיא להרכבת הממשלה, לכן יבקשו מהרשימה הערבית המשותפת ומהמחנה הדמוקרטי להמליץ עליהם.

ב’כחול לבן גם מתכננים להחליף את יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין, במועמד מטעמם – ככל הנראה ח”כ מאיר כהן, ומנסים לגבש רוב לטובת ‘השתלטות’ על הכנסת.

לפי דיווח של טל שניידר ב’גלובס’, התכנית היא להחליף את יו”ר הכנסת כבר בישיבת פתיחת הכנסת ה-22 ב-3 באוקטובר – ד’ תשרי.

לכחול לבן עשוי להיות הרוב הדרוש לכך, גם אם ישראל ביתנו תימנע בהצבעה – בעזרת קולות הערבים.

תקנון הכנסת קובע כי הבחירה ליו”ר הכנסת תיערך בבחירות גלויות במליאה, בהרמת יד. ניתן לבצע את החלפת היו”ר כבר בעת כינוס הפתיחה.

מאחר ואחרי מערכת הבחירות לכנסת ה-22 מלאכת הרכבת הממשלה עשויה לקחת זמן רב, בכחול לבן אומרים כי הם יביאו את הליך החלפת היו”ר הכנסת כבר  במהלך ישיבת הפתיחה, אם יוחלט בסיעה ללכת על המהלך הזה.

בהמשך, תוביל הסיעה גם את החלפת ראשי הוועדות שמונו אחרי הבחירות לכנסת ה-21, ובהם יו”ר ועדת הכנסת, יו”ר ועדת הכספים, יו”ר ועדת חוץ ובטחון ויו”ר ועדת החינוך.