ראשי הגוש חתמו: “לא ננהל מו”מ בנפרד, נתניהו המועמד” • המסמך המלא

ראשי מפלגות 'בלוק ימין' נועדו הבוקר לפגישה שניה עם נתניהו • ראשי כל מפלגות גוש ימין-חרדים חתמו על מסמך בו הם מצהירים כי יכנסו לממשלה רק יחד וכי מועמדם לראשות הממשלה הוא בנימין נתניהו • אטיאס ישמש כיו״ר צוות המו״מ של ש״ס והשתתף בפגישה
אריה ריבקינד
י"ט אלול התשע"ט / 19.09.2019 11:40

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראשי הימין החדש בנט ושקד, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן וראשי הבית היהודי והאיחוד הלאומי השרים פרץ וסמוטריץ’, חתמו על מסמך התחייבות משותף להקמת בלוק חוסם.

יו”ר ש”ס, השר אריה דרעי, שנבצר ממנו להשתתף בישיבת ראשי המפלגות, הביע גם הוא הסכמה לנוסח המסמך ואמור לחתום עליו בהקדם.

במסמך, שנחתם בפגישה שהתקיימה הבוקר במשרד ראש הממשלה, התחייבו הדדית ראשי כל מפלגות גוש ימין-חרדים כי ייכנסו לכל ממשלה רק במשותף.

“אף מפלגה לא תנהל מו”מ בנפרד ולא תיכנס לשום ממשלה מבלי כל יתר המפלגות”, נאמר במסמך המשותף.

עוד הצהירו כל ראשי המפלגות: “מועמדנו לראשות הממשלה הוא בנימין נתניהו”.

ראשי מפלגות גוש ימין-חרדים הגיעו הבוקר לפגישה שנייה מאז הבחירות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, על רקע הניסיונות להקמת גוש חוסם שימנע ממשלת שמאל.

בפגישה השתתפו השרים זאב אלקין ויריב לוין מטעם הליכוד, הרב רפי פרץ, בצלאל סמוטריץ, איילת שקד, הרב ליצמן, אריאל אטיאס כנציג ש״ס.

בפגישה הבהירו ראשי המפלגות לנתניהו את התנאים שלהם להקמת גוש חוסם, על מנת לוודא שלא נעשה בהם שימוש על ידי הליכוד ככלי במו”מ מול ‘כחול לבן’.

יו”ר האיחוד הלאומי, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ’, כבר הודיע הבוקר כי ידרוש מנתניהו חתימה על הסכמים קואליציוניים לפחות עם עקרונות כלליים, כתנאי להקמת הבלוק הימני שנתניהו מעוניין בו.

“לא יכול להיות שנהווה גשר של מתן בלוק והמלצה לנשיא, והם ישמשו לממשלה עם בני גנץ”, אמר. “אנחנו לוקחים בחשבון כל תרחיש, גם כזה שבו תובא תכנית השלום של דונלד טראמפ, גנץ יגיד שהיא מחייבת אותו להיכנס, ואנחנו והחרדים נישאר בחוץ”, הסביר סמוטריץ’ את החשש.

דבריו של סמוטריץ’ מצטרפים לדבריה של איילת שקד: “גוש הימין של נתניהו הוא רעיון מעניין, אבל עוד לא סגור. נצטרך לוודא שהאינטרסים שלנו מיוצגים”.

מש”ס נמסר: “בישיבה הממושכת של רה״מ נתניהו ויו״ר ש״ס השר דרעי אתמול ב-4 עיניים סוכם כי אריאל אטיאס ישמש כיו״ר צוות המו״מ של ש״ס וישתתף בכל הישיבות של גוש הימין. כעת בפגישה של ראשי מפלגות הגוש משתתף אריאל אטיאס”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות