נתניהו: ‘בני, בוא ניפגש היום, עלינו להקים ממשלת אחדות’

נתניהו קרא הבוקר לבני גנץ להקים יחד ממשלת אחדות רחבה: "העם מצפה מאיתנו, משנינו, שנגלה אחריות ושנפעל לשיתוף פעולה" • לשכת נתניהו פנתה כבר ללשכת יו"ר כחול לבן לתיאום פגישה "בארבע עיניים" • בנט: "גנץ צריך להיענות מיד לקריאה להיפגש, ולהפסיק עם החרם המטופש הזה"
אריה ריבקינד
י"ט אלול התשע"ט / 19.09.2019 10:36

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא הבוקר (חמישי) ליו”ר כחול לבן בני גנץ להקים איתו יחד ממשלת אחדות רחבה.

“במהלך הבחירות קראתי להקמת ממשלת ימין. אבל לצערי תוצאות הבחירות מראות שהדבר לא אפשרי. העם לא הכריע בין שני הגושים. לכן אין ברירה אלא להקים ממשלת אחדות רחבה, רחבה ככל האפשר, שמורכבת מכל אותם גורמים שמדינת ישראל יקרה להם.

“אתמול נפגשתי עם חבריי למפלגות הימין וסיכמנו שאנחנו הולכים כגוש אחד עם נציגות אחת משותפת למשא ומתן”, אמר נתניהו.

“עכשיו אני קורא לך, ח״כ בני גנץ: בני, עלינו להקים ממשלת אחדות רחבה עוד היום. העם מצפה מאיתנו, משנינו, שנגלה אחריות ושנפעל לשיתוף פעולה.

“לכן אני קורא לך – בני, בוא ניפגש היום, בכל שעה, בכל עת, כדי להניע את המהלך הזה שהוא צו השעה. אסור לנו ואין שום סיבה להגיע לבחירות שלישיות – אני נגד זה. צו השעה – ממשלת אחדות רחבה, עוד היום”.

לשכת ראש הממשלה פנתה כבר ללשכתו של יו”ר כחול לבן בני גנץ לתיאום פגישה “בארבע עיניים” עוד היום.

ראש הממשלה ויו”ר כחול לבן לחצו ידיים כשהגיעו להר הרצל, לאזכרתו של נשיא המדינה התשיעי, שמעון פרס ז”ל.

השר לשעבר נפתלי בנט, מבכירי מפלגת ימינה, הצטרף גם הוא לקריאה להקמתה של ממשלת אחדות לאומית בראשות נתניהו – שאליה מוזמן כל מי שמאמין בישראל יהודית ודמוקרטית, כלשונו.

עם כניסתו לפגישה במשרד ראש הממשלה אמר בנט, “אנחנו רואים שיש ‘דד לוק’. אף אחד לא קיבל רוב באופן מוחלט, לא הימין ולא השמאל. מצד אחד הימין בראשות נתניהו עם 56 מנדטים. השמאל יחד עם ליברמן 44, עכשיו צריך להתבגר. צריך עכשיו ממשלת אחדות לאומית בראשות נתניהו שמזמינה פנימה כל מפלגה שתומכת במדינה יהודית ודמוקרטית”.

בנט הוסיף: “אנחנו לא פוסלים אף אחד, לא את החרדים ולא את לפיד ובטח לא את נתניהו שקיבל רוב. כולם יצטרכו לרדת מהעצים. אף אחד לא יקבל את מלוא תאוותו בידו. אנחנו צריכים לנהל מדינה. יש לנו ביטחון חינוך וכלכלה. גנץ לא יהיה ראש ממשלה כי רוב הציבור בחר בנתניהו, כולם יצטרכו להגיע לפשרות”.

בנט הדגיש: “בני גנץ צריך להיענות מיד לקריאת ראש הממשלה נתניהו להיפגש, ולהפסיק עם החרם המטופש הזה. יש מדינה לנהל”.

גם שר החינוך הרב רפי פרץ קרא ליו”ר כחול לבן בני גנץ להצטרף לממשלת אחדות בראשות נתניהו.

“כפי שהצהרתי בנאומי מיד אחרי הבחירות, החברה הישראלית פצועה מהבחירות האחרונות וצריכה להתאחד כדי להבריא את השסעים. אסור להביא לבחירות נוספות.

“בני אני מכיר אותך שנים. אני יודע שיש לך אחריות לאומית לאיחוי הקרעים. בוא עוד היום לממשלת אחדות עם כל השותפות המאמינות במדינה יהודית ודמוקרטית בראשותו של נתניהו. סומך עליך שלא תתן לנו להיגרר לבחירות נוספות”.

יו”ר ימינה, איילת  שקד, הצטרפה גם היא לקריאה לכחול לבן להימנע מבחירות.

“אני קוראת לגנץ להיכנס למו”מ עם בלוק הימין ולהימנע מבחירות”, אמרה שקד לאחר סיום הישיבה עם ראשי סיעות הימין אצל ראש הממשלה נתניהו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות