יהדות התורה: הכל בתיאום עם ‘המועצות’ • לוין: לא יפרקו אותנו

ליצמן וגפני עדכנו את הסיעה על פגישת ראשי 'בלוק הימין' • לוין: "מי שיש לו חלומות לפרק את הליכוד - יכול לשכוח מזה" • בליכוד מכוונים לממשלה שכוללת את כל גוש הימין וכחול לבן • יהדות התורה: אחדות - רק בלי יאיר לפיד • מקלב: ״מי שרוצה לנהל מו"מ צריך לנהל את זה מול כל הגוש יחד"
אריה ריבקינד
י"ח אלול התשע"ט / 18.09.2019 19:37

סיעת יהדות התורה בכנסת התכנסה הערב (רביעי) לישיבה – בעקבות הפגישה של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם סגן שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן ויו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני.

ליצמן וגפני מסרו לחברי הסיעה פרטים על הפגישה שהתקיימה עם כל ראשי סיעות הימין והחרדים.

בהודעת סיעת יהדות התורה נאמר: “הוסכם להיענות לפניית ראש הממשלה להמשיך ולפעול בימים אלו כגוש אחד של סיעות הקואליציה הנוכחית: הליכוד, ש”ס, יהדות התורה וימינה, בכל המגעים והדיונים לקראת כינונה של הממשלה החדשה.

“הובהר כי כל ההחלטות בנושא יעשו לאחר תיאום עם מועצת גדולי התורה”.

עוד בנושא: 

ליצמן: מי זה ליברמן? מוכן לשבת אתו אם יניח תפילין וישמור שבת

הוקם ‘בלוק ימין’ בהובלת נתניהו: צוות מו”מ קואליציוני משותף

נתניהו בליכוד: או ממשלה בראשותי או ממשלה שנשענת על הערבים

שר התיירות יריב לוין, מי שמונה לעמוד בראש צוות המו״מ הקואליציוני המשותף לכל סיעות ‘בלוק הימין’, דיבר בישיבת סיעת הליכוד והבהיר כי ראש הממשלה נתניהו ימשיך להוביל את המפלגה.

השר לוין אמר: “מי שיש לו חלומות לפרק את הליכוד – יכול לשכוח מזה. הליכוד זה לא מפלגת העבודה. מי שבאמת רוצה ממשלת אחדות – יכול להצטרף רק בנוסף לגוש הימין המאוחד שלנו”.

הוא הוסיף וסיפר: ”ראש הממשלה שוחח מיד אחרי המדגמים עם כל ראשי המפלגות, והיום קיימנו ישיבה בהשתתפות כולם, ועל דעת כולם ובלי שאלה, הדבר הנכון הוא לסכם שאנחנו למעשה מתלכדים לגוש אחד כאשר ישנה אמירה ברורה שאף מפלגה לא תנהל משא ומתן באופן נפרד, ושיהיה צוות עם נציגות מכל מפלגה בתהליך משותף״.

גורמים בליכוד אומרים כי הם “מכוונים לממשלה שכוללת את כל גוש הימין וכחול לבן”.

בסיעת יהדות התורה סוכם כי יתמכו בממשלת אחדות עם כחול לבן, אולם בתנאי שיאיר לפיד לא יהיה חלק ממנה.

כבר אמש, בכנס הניצחון של יהדות הורה, הצהיר ליצמן: ”אנו לא נגד ממשלת אחדות, אך זה לא יוכל לכלול את לפיד”.

ח”כ מקלב לגלסנר ב’קול ברמה’: ״מי שרוצה לנהל מו”מ צריך לנהל את זה מול כל הגוש יחד. נעשה את הכל שיהיה את הכוח לקואליציה טובה. תרחיש של בחירות נוספות קיים אם נרצה ואם לא נרצה, לא מכיר מפלגה שרוצה בחירות נוספות״.

מפת המנדטים, לאחר ספירת 90% מהקולות: כחול לבן – 32, הליכוד – 31, המשותפת – 13, ש”ס – 9, ישראל ביתנו – 9, יהדות התורה – 8, ימינה – 7, העבודה – 6, המחנה הדמוקרטי – 5.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות