חשש: מפקחים עלולים לעכב תנועה בקלפיות, לעייף – ולהבריח בוחרים

נציגי יהדות התורה בוועדת הבחירות: למפקחים אין כל סמכות לעכב את ההצבעה בכל עילה שהיא • "הסמכות היחידה שניתנה להם היא לתעד את מהלך היום בקלפי, ותו לא"
אריה ריבקינד
ט"ז אלול התשע"ט / 16.09.2019 01:35

הצבת מפקחים שישגיחו על טוהר הבחירות: ח”כ ישראל אייכלר הביע היום (ראשון) חשש כי המפקחים עלולים לעכב את התנועה בקלפיות ודרש מוועדת הבחירות לחדד את הגבלת סמכויותיהם.

בפנייה דחופה שהגיש לסגן יו”ר ועדת הבחירות, ח”כ דוד ביטן, ולנציגי יהדות התורה בוועדה אברהם יוסטמן ואברהם וובר – התריע ח”כ אייכלר: “קיים חשד סביר שאלפי המפקחים ובהם משפטנים אנטי חרדים, יעכבו את הבחירה בקלפיות החרדיות, בעילה של בדיקות”.

לטענתו, “עורכי דין יודעים איך מעכבים תהליכים. הם ייצרו תורים ארוכים, כדי לעייף ולהבריח את הבוחרים בסוף התור”.

אייכלר הדגיש: “חייבים לוודא שהמפקחים אינם מוסמכים לעכב תורים. זה שיבוש הבחירות בעליל. על המפקחים לעמוד בצד לרשום לתעד ולצלם מן הצד. לא להפריע את מהלך ההצבעה. אבקש שתעבירו החלטה והדרכה שהמפקחים אינם מוסמכים לעכב תורים”.

נציגי יהדות התורה השיבו כי אכן למפקחים אין כל סמכות לעכב את ההצבעה בכל עילה שהיא. “הסמכות היחידה שניתנה להם היא לתעד את מהלך היום בקלפי, ותו לא”.

לצד זאת, קרא אייכלר לוועדת הבחירות להורות באופן מידי ליושבי ראש הקלפיות שלא לאפשר למפקחים לעכב את ההצבעה, ולהדגיש בפני המפקחים את גבולות תפקידם.

במקביל פנה אייכלר אל ראשי מטות יום הבחירות להעביר הנחיה ברורה למשקיפים בקלפיות על מנת שלא יבוצעו בפועל עיכובים בתואנות שונות על ידי המפקחים. “במקרה של עיכוב על יד המפקחים, יש לפנות באופן מידי ליושב ראש הקלפי ולנציג יהדות התורה בוועדת הבחירות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות