עמית סגל פותח פה על המסיתים: איפה היה התיעוב הזה בחורף?

הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, יוצא בטורו השבועי המתפרסם בעיתון 'ידיעות אחרונות', להגנת החרדים: ''זה היה קיץ מכוער של שנאה והסתה כלפי הציבור החרדי.. הם מוכים ומוכים מדי יום, בלי כל דרך להתגונן. גם לתושבי אלעד, רכסים וקריית ספר מגיע שיתייחסו אליהם כבני אדם''
חרדים 10
י"ג אלול התשע"ט / 13.09.2019 11:53

עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, יוצא בטורו השבועי המתפרסם בעיתון ‘ידיעות אחרונות’, להגנת החרדים.

“מה הופך את החרדים לסחטנים אבל לא את כחול לבן, העמותה למען הפנסיות התקציביות בישראל? את אביגדור ליברמן ודרישתו למיליארדים במו”מ הקואליציוני? או את הציונות הדתית שדורשת ומקבלת תקציבים בשפע למוסדותיה?

”זה היה קיץ מכוער של שנאה והסתה כלפי הציבור החרדי בישראל, שבעקבותיו יצטרך לבוא חשבון נפש נוקב. אין חובה חוקית לשמור לליצמן או דרעי מקום בשולחן הממשלה, וכמה שנות אופוזיציה נחוצות לכל מפלגה לצורכי בקרה ושיפור השירות, ודאי לנציגות המאובנת של יהדות התורה וש”ס. אבל מה שהחל כמהלך לגיטימי של ליברמן בעד חוק הגיוס ונגד הפוליטיקאים החרדים התפתח למסע הסתה רב משתתפים נגד האזרחים החרדיים. ראוי להזכיר: לא חרדים, אזרחים חרדיים”.

סגל מזכיר קריקטורה בביטאון של ‘ישראל ביתנו’ ברוסית המציגה חרדי עם שטריימל וזקן סוחב עגלה עמוסת שטרות שלקח שלא כדין. יאיר לפיד פרסם סרטון דמיוני שבו ליצמן ודרעי אומרים: “תביאו עוד טריליון שקל לישיבות, אני רוצה את כל הכסף שיש לישראל” ועוד.

“הפוליטיקה היא קרקס, וכל פעם מקרקסים מישהו אחר. אבל יש הבדל עמוק בין משחק פוליטי קשוח ולגיטימי ובין הפיכתם של מאות אלפים לגוש שחור גדול, טפילי ומאיים. אפשר לחלוק עמוקות על הציבור החרדי על התעקשותו לגרור רגליים בהצטרפות לשוק העבודה ולמיזם הציוני, ועדיין להזדעזע ממה שהתרחש בבחירות 2019ב. אפשר לתמוך בקיצוץ קצבאות, ‘חוק גיוס ושבירת המונופול החרדי על הדת בישראל, ועדיין להבין שמדובר בגל שנאה מלאכותי לחלוטין: איפה היה כל התיעוב הזה בחורף? האם מישהו חושב שהתיעוב המאורגן הזה יעזור לגייס חרדי אחד או להכניס אותו לשוק העבודה? האם המטרה היא שיפור פני המדינה או השחרת פני הציבור הכי שנוא בישראל, חוץ מהערבים?

”בניגוד לציונות הדתית או לשמאל הישראלי, לחרדים אין שום דרך להשיב מלחמה (אלא אם הגידופים של ליצמן ללפיד נחשבים תשובה). אין להם אף מאחז משמעותי בתקשורת או באקדמיה. הם מוכים ומוכים מדי יום, בלי כל דרך להתגונן. גם לתושבי אלעד, רכסים וקריית ספר מגיע שיתייחסו אליהם כבני אדם ולא כמטרת דמות בבחירות”.

הדפס כתבה

7 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תבדוק לפני שאתה כותב
    13/09/2019 23:11
    דן
  1. תבדוק לפני שאתה כותב מה החלק מתקציב המדינה שניתן לחרדים בהסכמים הקואליציוניים אם זה מעט אז אתה צודק אבל אם.בתקציב הזה היה אפשר לתת קיום סביר לזקנים למשל אתה טועה וכניראה זה מתאים לאג’נדה שלך

  2. סגל התבלבלת
    14/09/2019 07:34
    יוסיי
  3. כנראה שכחת לרגע מי מכנה את מי בהמות מי סוחט כל שנה את מי
    מי מפגין נגד מדינת ישראל ולא ממלא חובות בסיסיות
    מי משתלט באלימות על שכונות בבית שמש ובערד
    ועוד ועוד

  4. השאלה צריכה להיות הפוכה: מדוע הבליג הציבור זמן כה רב?
    14/09/2019 09:09
    ג'וש
  5. השאלה של סגל, מכתיבה את התשובה המבוקשת. אבל האמת היא, שהשאלה שצריכה להישאל הפוכה: כיצד ומדוע הבליג הציבור הכללי על הזלזול של החרדים בו, ועל הכסף הרב שהציבור החרדי עולה לציבור הכללי במשך שנים כה רבות, ללא כל תמורה, ואפילו תוך התנשאות בלתי מוסברת? זו השאלה האמיתית.

  6. חרדים
    14/09/2019 10:07
    מאיר
  7. מסכים לכל מילה של עמית סגל ואני כאיש חילוני יודע שלאורך כל ההיסטוריה היהודית כל אותם אנשים שגידפו את אחיינו החרדים… שילמו על זה מחיר יקר,!!! הן פוליטי והן בגופם…. ומר יאיר לפיד ראה ערך אביך המסיט

  8. עמית סגל
    14/09/2019 17:00
    אביב
  9. אני מעריכה הרבה ממה שאתה אומר
    אבל בפרשנותך אתה בעצמך מוטה
    החילונים לא נגד חרדים ולא נגד מסורתיים
    החילונים לא רוצים כפייה
    ורוצים שוויון בנטל
    זה הרבה לא?

  10. ממתי החרדים תרמו משהו וממתי הפסיקו להם את זכויות היתר?
    14/09/2019 18:50
    Yy
  11. ממתי עיתונאי מפסיק להמות עיתונאי ומתחיל להיות תועמלן? מרגע שהוא לא לוקח אפילו רק אחד שמואשם ב”הסתה” (אחרי שאמא שלו דאגה כשהתגייס אבל אמא של. החרדי לא!).. ברגע שיש למגזר פוליטי אחד. זכויית יתר על האחרים אל יגייס תועמלן כסגל שיבכב וילל על ” לא מתייחסים לחרדים כבני אדם!””.
    להפך- החרדים המקבלים מהמדינה יותר מכל אזרחי המדינה יללים בעזרת התועמלן שלכ מתיחסים אליהם – רק מיכיח איך המשפט המפורסם (הדת היא מפלטו של הצבוע) ל כך נכון.

  12. אל תיטעה מר סגל
    18/09/2019 17:52
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  13. ישנם חילונים רחמנא ליצלן, השונאים חרדים יותר מערבים.