האם מה שפוטין אמר לביבי בתחילת הפגישה רומז מי הוא רוצה שינצח?

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדמיר פוטין נפגשו במעונו של פוטין בסוצ'י נתניהו: "זו הפגישה ה-13 בינינו בשנים האחרונות, הקשר האישי בינינו מנע התנגשויות מיותרות" • פוטין: חשוב לנו מאוד מי ייבחר לכנסת, כדי שהידידות בינינו תישמר
חרדים 10
י"ג אלול התשע"ט / 12.09.2019 21:45

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (חמישי) עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, במעון פלגי בושארוב בסוצ’י שסרוסיה.

נתניהו התקבל בכניסה למעון הנשיאותי על ידי הנשיא.

בפתח הפגישה פנה פוטין לנתניהו ובירך אותו: “תודה שהגעתם לפה. מטרת הפגישה הזאת היא שמירה על יחסים סדירים וטובים. בשנה שעברה ראינו את נתוני הסחר והכלכלה גדלים. הודות למעשים שלך יש התפתחות ביחסים בביטחון ואתה כמובן יודע שעדיין נשמרת הסכנה מהטרור הבינלאומי.

“עכשיו חזרתי מרפובליקה בצפון רוסיה שלפני 20 שנה עברה התקפה המונית מקבוצות טרור מכל העולם”, סיפר פוטין. “אנחנו ברוסיה מכירים את המונח טרור וגם בישראל כמובן”.

פוטין המשיך: “אני יודע שהיתה לך שיחה מאוד מוצלחת עם שר ההגנה. נדון על כך בהמשך. כבוד הנשיא ריבלין הזמין אותי לישראל לציין 75 שנה לשחרור אושוויץ. תעביר לו שאני אשמח מאוד לבקר בישראל. ואם זה יהיה אפשרי אולי גם אפשר להשיק את האנדרטה לזכר אזרחי לנינגרד שהיו במצור.

“אני יודע שישראל נמצאת באתגר היסטורי. עומדים לפנינו בחירות ואני זוכר שזה ב-17 בספטמבר. ידוע שבישראל מתגוררים מיליון וחצי יוצאי ברית המועצות. תמיד התייחסנו אליהם כמו לאנשים שלנו. חשוב לנו מאוד מי ייבחר לכנסת ואני מקווה שמי שייכנס לכנסת ישמור על הקו של הידידות בין המדינות שלנו ויחזקו את היחסים שלנו הלאה”, הדגיש פוטין.

נתניהו אמר בפתח הפגישה: “אני שמח לפגוש אותך שוב. היחסים בין רוסיה לישראל מעולם לא היו קרובים יותר. מצד אחד זה מתבקש, זה טבעי. כמו שאמרת, יש למעלה ממיליון דוברי רוסית בישראל. הם מהווים גשר חי בין המדינות שלנו. אני רוצה שוב להודות לך על הדברים שעשית, על יישום הסכם הפנסיות, והווטרנים, זה דבר שעבדנו עליו יחד, דבר מאוד חשוב לאזרחים.

צילום: עמוס בן גרשום /לע”מ

הידוק היחסים בינינו, אדוני הנשיא, זה תוצאה גם של שני דברים נוספים, של מדיניות הדדית מושכלת של שנינו, ושל הקשר הישיר בינינו. הקשר הזה מנע חיכוכים מיותרים ומסוכנים, בין הכוחות השונים, ואני אומר בפה מלא שזהו מרכיב יסודי ביציבות האזור. אני מאוד מעריך את האמירה שלך, שביטחון ישראל חשוב לך. זה בא לידי ביטוי בפגישות שאנחנו מקיימים, והפגישה החשובה שקיימתי עכשיו עם שר ההגנה, שויגו. התיאום הביטחוני בינינו הוא תמיד חשוב, אבל הוא חשוב במיוחד בעת הזאת משום שבחודש האחרון חלה עלייה מאוד חמורה במספר היקף הניסיונות של איראן לפגוע בישראל משטח סוריה, וגם לשים בה טילים מדויקים נגדנו. זה איום בלתי נסבל מבחינתנו, ואנחנו פועלים, ולכן אנחנו חייבים גם לוודא שהתיאום בינינו ימנע חיכוך, ואנחנו אכן עושים את זה, ונמשיך אני בטוח גם בשיחתנו זאת.

זו הפגישה ה-13 בינינו בשנים האחרונות, ואנחנו קידמנו שם הרבה דברים, בנושא הביטחון, בנושא הכלכלה, בנושא התיירות, בנושא הטכנולוגיה, ובהרבה תחומים. אבל יש גם בסיס נוסף, לא רק אקטואלי אלא גם היסטורי לקשר בינינו. אני מקווה מאוד לראותך בישראל בינואר, לציון 75 שנים לשחרור אושוויץ ולחנוכת האנדרטה לגיבורי המצור בלנינגרד. אנחנו לעולם לא נשכח את התרומה הכבירה של העם והצבא הרוסי להבסת גרמניה הנאצית. אני אומר זאת בכל הזדמנות ובכל מקום, ובצדק. אדוני הנשיא, תודה רבה לך”.

לפני הפגישה עם פוטין נפגש נתניהו עם שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו. גורם מדיני אמר כי השניים דנו בהידוק התיאום הצבאי וכי ראש הממשלה אמר לשר ההגנה שהפעילות הישראלית נגד איראן גוברת בתקופה האחרונה משום שאיראן מגבירה את הניסיונות שלה לתקוף את ישראל משטח סוריה, ועל כן יש צורך בהגברת התיאום הצבאי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות