הליכוד ישלם קנס 30 אלף שקל, השופט נזף בדובר על הציוץ המלגלג

דוברו של ראש הממשלה הוזמן לדיון בוועדת הבחירות, לאחר שמפלגות השמאל עתרו: ההצהרה של נתניהו על ריבונות הייתה תעמולה - בניגוד להבטחה שנתן • מה הסביר אוריך על תפקידו ומה פסק השופט מלצר?
חרדים 10
י"ב אלול התשע"ט / 12.09.2019 19:48

יונתן אוריך, דובר הליכוד, הסביר הערב (חמישי) ליו”ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר מדוע הצהרת נתניהו על כוונתו להחיל ריבונות היא “דרמטית” ולא תעמולת בחירות.

הדיון התקיים בעקבות עתירה שהגישו מפלגות כחול לבן והמחנה הדמוקרטי.

שתי המפלגות עתרו עוד לפני האירוע, וביקשו למנוע שידור חי של הצהרת נתניהו – מחשש שהוא ישתמש בבמה לתעמולת בחירות אסורה.

פרקליטו של אוריך אמר:  “ההודעה הדרמטית היא שאנחנו סבורים שמסיבת העיתונאים הייתה אכן שהתוכן הוא חדשות ובזה אין צל של ספק. כל העולם התייחס לזה כחדשות וכל העולם התייחס כך”.

הוא ציין, כי אמנם חלק ממסיבת העיתונאים הייתה תעמולת בחירות: “על זה אנחנו מתנצלים, מבלי להפוך את הסוגיה ועל אי הבנה ולא הייתה כוונה להטעות”.

אוריך עצמו פנה לעותרים נגדו: “אצלנו הדובר לא מכתיב למועמד, אלא ראש הממשלה מדבר מדם ליבו לא כמו אצלכם שהדובר מכתיב הכל למועמד”.

לפי דיווח בערוץ 7, השופט מלצר קיבל את ההתנצלות, אך הציע שעל הליכוד יוטל קנס כספי.

“אני מציע שכדי להרגיע את הרוחות ואמרת שאתה מתנצל ואתה מתחייב שדבר כזה לא יחזור על עצמו, לאור ה-25 אחוז שכן הייתה תעמולה בנאום תקבלו על עצמכם עיצום כספי”, אמר מלצר.

הוא הדגיש: “נתניהו יכול לעשות מסיבת עיתונאים ולהסביר מה היה עם פוטין, אבל הוא לא יכול להגיד אל תצביעו למפלגה כזאת או אחרת. אם תהיה חריגה יהיה אישום על בזיון – ויהיה עיצום כספי”.

לפי הדיווח, השופט מלצר הביע מורת רוח מציוץ התגובה המלגלג של אוריך על ההזמנה שקיבל  להופיע בוועדת הבחירות.

אוריך צייץ אז: “התגעגעתי לכבוד השופט מלצר. אשמח להגיע. מזהיר מראש שאדבר גם על תעמולת בחירות. 18:30, שידור חי, תקשורת מוזמנת, נתראה”.

בתום הדיון הורה יו”ר ועדת הבחירות המרכזית לליכוד לשלם למחנה הדמוקרטי ולכחול לבן – 15 אלף שקלים לכל אחת.

מלצר הוסיף, כי כל הפרה נוספת מצד הליכוד או ראש הממשלה תגרור קנס של 50 אלף שקלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות