מה שהמומחית אומרת על הצבעת הערבים – צריך להפחיד מאד חרדים

ד"ר אסנת עקירב, ראש החטיבה למדעי המדינה באקדמית גליל מערבי: "אחוז ההצבעה הערבי יכול לשנות את לשון המאזניים, הכוח הערבי יכריע ולא ליברמן"
חרדים 10
י"ב אלול התשע"ט / 12.09.2019 17:08

ד”ר אסנת עקירב, ראש החטיבה למדעי המדינה באקדמית גליל מערבי, מתייחסת לישורת האחרונה לקראת הבחירות.

“מערכת הבחירות לא דיברה על עניינים מהותיים, אלא על כן או לא נתניהו”, אומרת עקירב בשיחה עם שמעון כהן בערוץ 7.

על סוגיית אחוז ההצבעה נשאלה ד”ר עקירב אם ניתן לפלח את השאננות – אם היא אכן נמצאת יותר בימין המשוכנע בניצחונו לנוכח ניסיון מערכות הבחירות הקודמות, לעומת השמאל המתגייס להצבעה בשל תחושת ניצחון מתקרבת.

“בסקרים של גופים שונים הציבור הפך יותר ימני באידאולוגיה שלו. מצד שני הציבור צריך להצביע”, היא אומרת. “הבחירות יוכרעו על בסיס אחוז ההצבעה, בעיקר זה של הציבור הערבי, אם הוא יחליט לבוא ולהצביע.

“איימן עודה מדבר על סדר יום אזרחי שהוא רוצה לקדם, לצד ענייני שתי מדינות. אחוז ההצבעה הכללי משמעותי כי יהיו שעייפו ממערכות בחירות, אבל אחוז ההצבעה הערבי יכול לשנות את לשון המאזניים. המפלגה הערבית המשותפת יכולה להיות לשון מאזניים ולא ליברמן. ליברמן יכול לחבור למפלגות הערביות ממקום של סדר יום אזרחי, ויש להם אינטרס משותף בסדר יום כזה”.

לדבריה, הדבר אינו תלוי רק במספר המנדטים שהציבור הערבי יקבל, אלא “עצם העובדה שיותר אוכלוסייה ערבית תבוא להצביע זה יקטין בסך כל הקולות את מספר המנדטים של המפלגות החרדיות, כי הם מגיעים להצביע באחוז מאוד גבוה ואין להם עוד מנדטים לשכנע שיבואו להצביע.

“לכן כאשר הציבור הערבי שהצביע עד כה ברמה של 40-45 אחוז יבוא ב-60 אחוזים או יותר הכוח החרדי יקטן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות