10 נקודות למצביע המתלבט: מדוע לא להצביע ל’עוצמה’ I דעה אישית

ידועה דעתו הברורה של הרבי כי ממשלת שמאל היא סכנת פיקוח נפש ממש • וכי מישהו מאיתנו מוכן להמר בעניין של פיקוח נפש, ולגלות בדיעבד שבמו ידיו, באבדן מנדטים יקרים, הקים ממשלת שמאל רח"ל?! • לכל הדעות זה הימור מטורף
הרב מנחם ברוד
י"ב אלול התשע"ט / 12.09.2019 14:04

1.

מאוד הייתי רוצה לראות את איתמר בן-גביר בכנסת. הוא רהוט, מתוחכם, חרוץ, מבריק, מתוקשר. בדיוק מה שצריך כנגד שולי השמאל הקיצוני, ההזוי, שחבר לאויבי ישראל.

2.

הייתי רוצה לראות את ‘עוצמה יהודית’ בכנסת כתשובה לפרקליטות ולבג”צ, שפסלו את מועמדותם של יהודים אוהבי ישראל ואישרו תומכי טרור ושונאי ישראל.

3.

אנשי ‘עוצמה’ נפגעו, בצדק, מההתייחסות הלא הוגנת של ‘ימינה’ כלפיהם. ראוי היה שהללו יגלו קצת יותר אחריות, לנוכח ההכרח לאַחד כוחות למען ארץ ישראל ותורת ישראל.

4.

ואחרי שאמרנו כל זאת צריך להיות מציאותיים. הלב מתפתה להיתלות בתקווה שאולי  בכל-זאת ‘עוצמה’ תצליח לחולל את הבלתי-אפשרי, ולהשיג 140,000 קולות, שיעבירו אותה את אחוז החסימה. אבל המוח מניף דגל אדום בוהק. זה לא ריאלי. זה כנראה לא יקרה, עם כל הצער והאכזבה.

5.

מתמטיקה פשוטה: בבחירות האחרונות הלכה ‘עוצמה’ עם הבית היהודי והאיחוד הלאומי. כל אלה יחד הביאו 5 מנדטים. בנט-שקד הביאו כמעט 4 מנדטים. עכשיו ‘ימינה’ מקבלת בסקרים 8-9, שזה בעצם חיבור סך הקולות שקיבלו. ‘עוצמה’ הולכת לבד ופתאום היא יכולה להביא עוד 4 מנדטים?! מאיפה בדיוק?

6.

כש’עוצמה’ הלכה עם אלי ישי, לפני ארבע שנים, נתנו להם הסקרים 4-5 מנדטים. ברגע האמת זה לא הספיק. בבחירות האחרונות אפילו בנט ושקד, שקיבלו 5-6 בסקרים – נפלו. כנ”ל זהות של פייגלין.

7.

שימו לב למהפך התקשורתי. בבחירות הקודמות התקשורת תקפה בשצף קצף את ה’כהניסטים’. עכשיו ראיונות מלטפים, חיבוקים ובדיחות. חזרה בתשובה? ממש לא. התקשורת המגויסת להפלת ממשלת הימין מזהה כאן פוטנציאל להוריד לטמיון 2-3 מנדטים מגוש הימין. לכן היא נותנת ל’עוצמה’ רוח גבית, עם סקרים מחמיאים.

8.

העיתונאי מתי טוכפלד חשף יוזמות מפורשות ברשתות החברתיות הקוראות לאנשי השמאל להשיב בסקרים כי הם מצביעים ‘עוצמה’, כדי לגרום אבדן מנדטים לימין. זה מסביר איך צצו פתאום סקרים שבהם ‘עוצמה’ מקבלת 4 מנדטים.

9.

וגם אם יש אולי סיכוי כלשהו – עדיין לכל הדעות זה הימור מטורף. וכי מישהו מאיתנו היה משקיע את כספו בקרן בעלת רמת סיכון כזאת? האם אחרי שראינו בבחירות האחרונות את המשמעות הטראגית של אבדן מנדטים מהימין (אילו ‘הימין החדש’ הייתה עוברת, לא היינו הולכים שוב לבחירות!) – מותר לנו להמר בדבר כזה? הלוא דעתו הברורה של הרבי היא כי ממשלת שמאל היא סכנת פיקוח נפש ממש. וכי מישהו מאיתנו מוכן להמר בעניין של פיקוח נפש, ולגלות בדיעבד שבמו ידיו הקים ממשלת שמאל רח”ל?

10.

למתקשים להצביע למפלגה אחרת יש עצה – סותמים את האף ומצביעים. איננו מצביעים מתוך הזדהות ותחושה שזה ‘הבית הפוליטי’ שלנו. מצביעים, כי זו הבחירה הנכונה כרגע לחיזוק גוש הימין ולחיזוק הכוחות שיילחמו על קודשי ישראל. לא חייבים לדקדק בציציות ולחפש שלמות שאיננה.

הרבי לא הורה לנו להצביע לרשימה המושלמת, אלא למי שהיא “החרדית ביותר”. בכל רשימה יש אנשים שאינם כל-כך לרוחנו, אבל יש אחרים שהם יותר לטעמנו. אז תבחרו מבין הרשימות הקיימות, העוברות בוודאות את אחוז החסימה, את זו שבעיניכם היא הטובה ביותר.

ואם עדיין אתם מתלבטים, בדיוק בשביל זה יש ‘עשה לך רב’. נעשה את שלנו וה’ יהיה בעזרנו.

הטור התפרסם בעיתון ‘כפר חב”ד’

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דברי טעם
    12/09/2019 15:27
    אורי
  1. אני חסיד חב”ד. הייתה לי התלבטות בעניין, ואף על פי שמעצמי הבנתי שאין טעם להצביע לעוצמה יהודית, לא הייתי סגור על עצמי. והסיבה: אכן קשה לי להזדהות ‘עד הסוף’ עם כל אחת מהמפלגות האחרות. כעת השתכנעתי. אצביע רק למפלגה שעוברת בוודאות (בעז”ה כמובן) את אחוז החסימה. אינני יכול להרשות לעצמי לקחת סיכון גבוה כל כך, רק מפני שעוצמה מדבר לליבי יותר מהמפלגות האחרות.

  2. למי לעצביע
    15/09/2019 15:39
    אלחנן
  3. אין ברירה עוצמה לא עוברת המציאות לא משתנה

  4. לא מסוגל להצביע למשהו אחר
    15/09/2019 16:17
    מיכאל
  5. ימינה עם בנט – זה רפורמים רשעים – אסור להצביע להם.

    ג’ ? השתגענו ? להצביע לגפני שלוחו של האיש מבני ברק שלחם בחסידות והיה ללוחם הכי גדול נגד הרבי ?