ביבי: ‘להצביע עוצמה? השתגעתם? כמה פעמים נחזור על הטעות הזו?’

ראש הממשלה בראיון מיוחד לערוץ 7: "זה באמת משנה אם אורית סטרוק, שאני מכבד אותה, תהיה בפנים? או שחשוב יותר אם נהיה גדולים יותר מגנץ ולפיד?" • "יש כאן עסקה של גנץ ולפיד עם כל מפלגות השמאל, המפלגות הערביות וליברמן. אז עודה מפגין את הביטחון שלו, הזלזול והשמחה"
חרדים 10
י"א אלול התשע"ט / 11.09.2019 19:53

ראש הממשלה פתח במסע הראיונות לפני הבחירות: בראיון לערוץ 7 אמר היום (רביעי) בנימין נתניהו כי הוא נלחם עבור ההתיישבות – וקרא שלא להצביע לעוצמה יהודית.

“אין מי שנלחם עבור ההתיישבות כמוני”, אמר נתניהו. “יש לנו עכשיו שעת כושר פנטסטית והעיקר זו ההתיישבות היהודית”.

לשאלה האם נתניהו חושש לחייו, בעקבות גל ההסתה כלפי הימין, וההתנהלות של ח”כ איימן עודה כלפיו בכנסת היום – השיב:  “אני חושש לחיי המדינה ולעתידה. מה שאיימן עודה מרגיש זה שהוא בתוך הממשלה הבאה. יש כאן עסקה של גנץ ולפיד עם כל מפלגות השמאל, המפלגות הערביות וליברמן – כולם יחד יקימו את הממשלה הבאה. הם כרגע מובילים בסקרים, יש להם גוש גדול יותר מהימין – ויש להם את המפלגה הגדולה ביותר. אז עודה מפגין את הביטחון שלו, הזלזול שלו והשמחה על הטילים שעפו על אשדוד”.

נתניהו הוסיף: “זה דבר סימפטומטי. אני תמיד שומר על קור רוח, בצבע אדום או ב’צבע עודה’. אני חושב שאנחנו צריכים להבין שצריך עכשיו להתעשת, להזדעזע ולהבין שאם לא נביא את כל הקולות מהר, הם יקימו את הממשלה הבאה ואיימן עודה יהיה שר בה. זה מה שראינו היום”.

לדבריו, “אנחנו צריכים להיות המפלגה הגדולה יותר, אחרת יטילו עליהם להרכיב את הממשלה. המנדטים הנוספים הם של אנשים שיישארו בבית או שיתבזבזו על עוצמה שלא יעברו את אחוז החסימה, או סמוטריץ’ ושקד שבלאו הכי יעברו את אחוז החסימה. הפסדנו את הבחירות פעם שעברה עם 150 אלף קולות שירדו לפח ואסור לנו להיות יותר קטנים מגנץ”.

מדוע הציונות הדתית צריכה להקשיב לך ולא ללכת למפלגה שאמורה לייצג אותה? נשאל נתניהו.

“מי אמר שהם צריכים עשרה מנדטים, אני אפנה אליהם בכל מקרה ראשונים, זו לא שאלה בכלל והם יהיו בממשלה. זה באמת משנה אם אורית סטרוק, שאני מכבד אותה, תהיה בפנים? או שחשוב יותר אם נהיה גדולים יותר מגנץ ולפיד?

“איך האמריקנים הגיבו להחלטה שלי להחיל ריבונות בבקעת הירדן? הם לא הסתייגו וגינו. אלא תדרכו בתקשורת שהתכנית שראש הממשלה הציג אינה סותרת את עסקת המאה של הנשיא טראמפ. הבנתם את המשמעות? אני מכשיר את הלבבות. מי עשה את זה איילת שקד? נפתלי בנט? סמוטריץ’? אני עשיתי את זה”.

לטענתו בימין לא מבינים זאת. “לא היה ראש ממשלה שהשפיע כמוני על ארה”ב. איימן עודה הוא יריב מר שלי, אבל מה שהוא מבין ומה שבשמאל מבינים, בימין לא מבינים. בשמאל חושבים שכדי להפיל את הימין צריך להפיל את הליכוד ולשם כך צריך להפיל אותי”.

נתניהו הזכיר: “יכולתי לאתרג את עצמי בקלות. לומר שבמקום להילחם על הגבולות והיישובים, כן צריך לעקור בשביל השלום. היו נושאים אותי, את אשתי ואת בני על כפיים. הם מבינים שאני לא עושה את זה, לא נכנע ומשנה את ההיסטוריה. יש לנו רגע היסטורי, בואו לא נבזבז את זה”.

מה לגבי הרשימות עוצמה יהודית ו’נעם’?

“הם זורקים את הקולות לפח ויכולים להביא לעליית שלטון השמאל. ממשלת שמאל ערבים מעולם לא היתה קרובה כל כך. כדי שתהיה ממשלת ימין הליכוד צריכה להיות המפלגה הגדולה ביותר, שמי שמתלבט שלא יצביע לרשימת סמוטריץ’ שקד כי הם עוברים בלאו הכי.

“ומי שרוצה להצביע לעוצמה יהודית או ל’נעם’ – השתגעתם? אנחנו נפסיד את הבחירות. כמה פעמים נחזור על הטעות הזאת?”

נתניהו הדגיש: “אני הולך להקים ממשלת ימין. תמיד עשיתי את זה. הימין חייב להתעשת ולהבין שהקרב כרגע הוא מי יהיה ראש הממשלה הבא – אני או גנץ ולפיד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות