מוכנים? תצטרכו להתאפק יומיים עד שתקבלו את התוצאות של הבחירות

מנכ"לית ועדת הבחירות הבהירה היום כי בשל אמצעי הבקרה שלא הופעלו בעבר, פרסום התוצאות הסופיות עלול להידחות עד ליום חמישי בבוקר - כיומיים לאחר ההצבעה • ואיפה יוצבו מפקחים?
חרדים 10
י"א אלול התשע"ט / 11.09.2019 19:29

עו”ד אורלי עדס, מנכ”לית ועדת הבחירות, העריכה היום (רביעי), במהלך תדרוך לעיתונאים, כי פרסום תוצאות הבחירות לכנסת ה-22 שיתקיימו בשבוע הבא עשוי להתעכב בכמה שעות לפחות – בשל אמצעי בקרה נוספים שינקטו השנה במהלך ספירת הקולות, כדי למנוע טעויות בתוצאות.

המשמעות: יתכן שהתוצאות הסופיות יתפרסמו רק ביום רביעי בערב או ביום חמישי בבוקר.

עדס ציינה, כי במסגרת הלקחים ממערכות בחירות קדומות, הוחלט להוסיף אמצעי בקרה שלא הופעלו בעבר.

המנכ”לית הדגישה כי הושקעו מאמצים רבים בגיוס 3,000 פקחים שישמרו על טוהר הבחירות, מתוכם כ-700 נציגים של לשכת עורכי הדין ו-300 נציגי לשכת רואי החשבון.

משימת הפקחים, שעברו הכשרה קצרה, תהיה להסתובב בין הקלפיות, כאשר כל פקח יפקח על 5-6 קלפיות. תפקידם יהיה לדווח על התנהלות ההצבעות. בהמשך,  לאחר נעילת הקלפיות הפקחים יוצמדו ל-3,000 קלפיות בהן יוחלט לצלם את כל מהלך ספירת הקולות.

לדבריה, מדובר בקלפיות שבהן היו בעבר בעיות בהצבעות בשל חוסר התאמה בין מספר המצביעים ומספר בעלי זכות ההצבעה או שהיו הפרעות ותגרות ידיים במהלך ההצבעה.

לדבריה, ההנחיות הברורות לחברי ועדות הקלפי הן כי חל עליהם איסור מוחלט לצלם בכל מהלך יום הבחירות. רק במקרים של אירועים מיוחדים יורשו הפקחים לצלם לאחר קבלת אישור ממזכיר הקלפי או מועדת הבחירות המרכזית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות