דרעי נעדר מהמליאה I בכיר: כועס על ביבי שקרא להצביע רק מחל

יו"ר ש"ס נעדר במופגן מההצבעה על 'חוק המצלמות' • כועס על נתניהו שאמר: "'ש"ס היא המזוזה של הליכוד' - זה לא נכון. תצביעו רק ליכוד" • בכיר בליכוד לחרדים 10: "זו שערוריה שהוא נעלם. אם מישהו חושב שבאמצעות תרגילים הוא 'יחנך' את ביבי, הוא טועה. לנתניהו יש את השיקולים שלו"
אריה ריבקינד
י"א אלול התשע"ט / 11.09.2019 16:04

חוק המצלמות נפל היום (רביעי) בקריאה והצבעה ראשונה במליאת הכנסת.

אמנם 58 חברי כנסת הצביעו בעד ללא מתנגדים, אך היועץ המשפטי של הכנסת קבע כי יש צורך להגיע לרוב של 61 חברים, כדי לקדם את החוק.

השר אריה דרעי וח”כ רועי פולקמן נעדרו מההצבעה. גם סיעות האופוזיציה נעדרו: כחול לבן, העבודה, מרצ, הרשימה המשותפת וישראל ביתנו של אביגדור ליברמן.

מהליכוד נמסר: ”חוק המצלמות נפל בגלל אדם אחד – אביגדור ליברמן – שחבר ללפיד-גנץ ולמפלגות הערביות כדי לאפשר זיופים וגניבת קולות. זאת הממשלה שגנץ ולפיד יקימו: ממשלת שמאל עם ליברמן, אחמד טיבי ואיימן עודה כשרים בממשלה”.

אולם בעוד מפלגות השמאל נעדרו מהמליאה – מדוע אריה דרעי לא הופיע?

בכיר בליכוד מספר בשיחה עם חרדים 10: “אנחנו מבינים שדרעי כועס בימים האחרונים על נתניהו. זה החל  אחרי הנאום של נתניהו בכנס של הליכוד בקריית אתא – שם קרא נתניהו להצביע רק לליכוד. הוא בעצם אמר שם, שמי שאומר לכם ‘ש”ס היא המזוזה של הליכוד’ – זה לא נכון. תצביעו רק ליכוד”.

כפי שדווח בחרדים 10, נתניהו הכריז בכנס בחירות בקריית אתא: “אסור לבזבז אף קול על מפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה או על מפלגות שלא משנה אם יקבלו 8-9 מנדטים. אני מבקש שכולם יצביעו בפתק אחד. מי שרוצה אותי ראש ממשלה שיצביע מחל. רק לליכוד”.

הבכיר בליכוד: “אם מישהו חושב שבאמצעות תרגילים הוא ‘יחנך’ את ביבי, הוא טועה. לנתניהו יש את השיקולים שלו, איך הוא חושב שיוכל להרכיב את הממשלה הבאה ולכמה מנדטים הוא צריך להגיע עם הליכוד. עם כל הכבוד לש”ס – שחושבת על שס, ביבי חושב על מדינת ישראל. זה יפה וטוב שדרעי מצטלם עם נתניהו בשלטי חוצות ואומר לאנשים ‘תצביעו לי – תקבלו ביבי’. אבל לא באמת מצביעים היום בשני פתקים…

“לכן נתניהו שב ומבהיר, ובהחלט יעשה את זה בכל העוצמה בימים שיתקרבו ליום הבחירות: תצביעו לי בלבד. אם את מישהו בשס זה מרגיז, יש להם בעיה”.

לדברי הבכיר בליכוד, “מה שקרה סביב חוק המצלמות הוא שערורייה. בעוד כל הח”כים של ש”ס מגיעים למליאה – המנהיג עצמו נעלם. אנחנו לא רוצים לחשוד בו שהוא מתואם עם ליברמן, זו השערה מוגזמת, אבל זה לא בסדר. זו אמירה כשהוא נעלם! מה גם, שש”ס הייתה בסוד העניינים בנושא חוק המצלמות, דחפה ויזמה כל העת”.

מש”ס טרם התקבלה תגובה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דרעי
    13/09/2019 00:31
    נ.ג
  1. מי צריך אותם בממשלה אני לא מבין את ביבי , נימאס מש”ס