שקד בנאום נוקב: “בני, בגלל סקר אחד שלפיד הראה, להתחיל לטנף?”

יו"ר ימינה בכנס בחירות של 'ג'רוזלם פוסט' ו'מעריב': "ברק הפך למסית מספר1. מבחינתו כל בוקר הוא שחר של יום קללות חדש" • "מסתיו שפיר אין לי ציפיות. אבל ליברמן?  יש לך בריתות ארוכות שנים עם החרדים, מדוע אתה מתנפל עליהם?  • "גנץ - פתאום שני מנדטים זלגו לליברמן, והופ, גם אתה מצטרף להסתה?"
אריה ריבקינד
י"א אלול התשע"ט / 11.09.2019 13:54

יו”ר ימינה, איילת שקד, נשאה היום (רביעי) נאום נוקב וחריף בכנס בחירות 2019 של ‘ג’רוזלם פוסט’ ו’מעריב’ במלון דניאל בהרצליה.

שקד פתחה את דבריה בקביעה: “מנהיג לא נבחן ברגעים הקלים בחייו הציבוריים, אלא באלה שיש בהם אתגר. שיש התמודדות. ברגעים בהם יש מתח. אנחנו בתקופה כזו – כולנו הרי עומדים לדין הבוחר, וכאיש ציבור, אתה צריך לקבל החלטה האם אתה פונה במערכת בחירות מתוחה ודרמטית לישראלים ומספר להם מה אתה מתכנן לעשות – אני למשל סיפרתי על התוכניות שלי בתחום הכלכלי, משפטי והביטחוני והצגתי את השקפתי לבוחר –  או שאתה מתחיל לטנף לכל עבר”.

המשיכה בקריאת השכמה לפוליטיקאים הנוטלים חלק במחול ההסתה כנגד הציבור הדתי והחרדי:  “הופתעתי ממה שקרה לליברמן לגנץ ולפיד בבחירות האלה. מסתיו שפיר אין לי ציפיות. היא הרי מסיתה להנאתה בכל השנה. אני לא מתרגשת. מזמן שמתי אותה על רטט.

“אבל ליברמן – אתה אדם פרגמטי. יש לך בריתות ארוכות שנים עם החרדים – מדוע אתה מתנפל עליהם פתאום? האם ההסתה הזו שווה את המנדט שאולי תקושש? גנץ – אתה הלכת עם האמת שלך זמן רב, בעיני אתה לא מתאים להיות ראש ממשלה אבל לפחות באת ממקום טוב ומכבד – ופתאום, שני מנדטים זלגו לליברמן, והופ, גם אתה מצטרף להסתה? גם אתה מתחיל לפסול אנשים שאתה יודע שהם ראויים? פתאום אנחנו בימינה הפכנו לרע מכל?

“בני, חשבתי שאין יותר ימין ושמאל, מה קרה פתאום? אתה הרי יודע מימיך כמפקד בצה”ל איזה חיילים נפלאים חיילי הכיפות הסרוגות, אז בגלל סקר אחד, שלפיד הראה לך, להתחיל לטנף?”

שקד הוסיפה: “תתבגרו ותתאפסו. בואו – תספרו לציבור מה התוכניות שלכם, מה אתם בכלל מציעים חוץ מנסיגות – ותפסיקו להתחרות באהוד ברק בהשחרת הציונות הדתית. אגלה לכם סוד – ממילא תפסידו לו. האיש הזה, שהיה ראש ממשלה, הפך למסית מס׳ 1 – מבחינתו כל בוקר הוא שחר של יום קללות חדש.

“כולם מגדפים בשביל לקבל תשומת לב תקשורתית – ושוכחים שבצד השני של כל הגידופים והקללות האלה,  עומד ציבור גדול ויקר. עומדים אנשים. למעלה ממיליון אנשים דתיים ומסורתיים, שצריכים לשמוע שאסור להקים ממשלה איתם. שהשרות הלאומי זה בזיון, שללמוד על הסידור זו בושה. ציבור שצריך לשמוע שהוא בעצם זומם להשתלט על הנשמות של הילדים שלכם. ציבור יקר ששולח את הילדים שלו לחזית – תלמידי מכינות שמתגייסים לסיירות המובחרות ביותר, אבל בערב במהדורת החדשות הם מגלים, שעוד כתב ששונא אותם, החליט לפתוח את המהדורה עם השמצות מטורללות על המורים של הילדים שלהם”.

שקד הטיחה: “אני מבינה שיש בחירות ואתם קצת בלחץ, אבל צר לי חברים, החגיגה הזו הסתיימה, וכמו שחדשות 13 הבינו אתמול שעליהם להתנצל ולערוך בדק בית, ככה גם אתם: גנץ, לפיד וליברמן – צריכים להבין שלרמוס ולדרוס דתיים זו דרך לא לגטימית לנהל מערכת בחירות.

“נותר עוד שבוע חברים – וגם אם זה לא נראה ככה כרגע, אנחנו נהיה פה גם יום אחרי ונצטרך לחיות ביחד.

“מספרים על פוליטיקאי שבנאום שלו כתב הארה ליד אחת הפיסקאות – טיעון חלש, כדאי להרים את הקול. בזמן האחרון שמתי לב שאתם כל הזמן צועקים.

“יש לנו חילוקי דעות עמוקים וזה בסדר. אבל מדוע במקום לנהל ויכוח – אתם מנהלים מסע הכפשות?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות