לקראת הבחירות: הברית בין ‘הפלג’ לליצמן מתחדשת מאחורי הקלעים?

בסוף השבוע האחרון תקף 'הפלס' את הפוליטיקאים החרדים והאשים אותם ב'מכירת חיסול', אך החריג את ליצמן וכינה אותו: צדיק בסדום • "בואו נהיה אופטימיים, מותר לנו לחשוב שאולי יש סיכוי שנראה איזו שהיא עמידה על העקרונות"
אריה ריבקינד
י"א אלול התשע"ט / 11.09.2019 00:25

האם עיתון ‘הפלס’, ביטאון ‘הפלג הירושלמי’, מאותת על עיסקה שנרקמת מאחורי הקלעים עם סגן השר יעקב ח”כ ליצמן ושולח רמזים על תמיכה אפשרית ביהדות התורה?

בסופ”ש האחרון – פרשת שופטים, נכתבו בטורו של י. בנימין – ‘מאחורי הכותרות’, המתפרסם במוסף ‘כל השבוע’ של ‘הפלס’, דברי שבח חריגים על התנהלותו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן בקדנציה האחרונה בכל הקשור למאבק נגד חילולי השבת וכן צפייה מהתנהלותו בעתיד.

יצוין כי כותב המדור י. בנימין הינו יוסי זלושינסקי הידוע כאסטרטג של מפלגת ‘עץ’. זלושינסקי הוא בנו של הגאון רבי יונה זלושינסקי, מרבני ישיבת פוניבז’, ודמות מרכזית בפלג המתון שבהנהגת הגאון רבי אשר דויטש.

זלושנסקי האשים במדורו את המפלגות החרדיות במכירת חיסול של כל ערכי היהדות, אבל הקדיש קטע מיוחד בשבח ליצמן.

תחת הכותרת: ‘צדיק בסדום’ הוא כתב כך:

“למען הדיוק, חובה אולי להדגיש שאת מכירת החיסול המוחלטת לא ביצעו כולם ביהדות התורה. דווקא סגן שר הבריאות צוטט השבוע בדיון פנימי של פעילי הסיעה שלו. בכנס בחירות סגור, כי מפלגתו לא תכנס לכל ממשלה ‘אם נושא השבת לא יוסדר’.

“וזאת ההזדמנות אולי גם להזכיר כי סגן שר הבריאות היה הפוליטיקאי החרדי הדומיננטי היחיד במאבק נגד חילול שבת בפרויקטים ממשלתיים במהלך הקדנציות האחרונות, בשיאה של הכנסת ה-20, סגן השר שהתמנה לשר התפטר מתפקידו, דרש להוביל שינוי חקיקה שימעיט את מספר העבודות בפרויקטים ממשלתיים בשבת ורק לאחר שאושר החוק, התמנה מחדש לתפקיד סגן שר”.

ובסיום טורו כותב זלושנסקי: “עדיין מותר לנו לחשוב שאולי יש סיכוי שכן נראה איזו שהיא עמידה על העקרונות”.

יצוין, כי ביום שני פורסם כי “באגודת ישראל פותחים בקמפיין שמטרתו להחזיר את קולות הפלג הירושלמי ליהדות התורה. באגודת ישראל מסבירים כי בפועל מי שסירב להתפשר בעניין חוק הגיוס ולא להיכנע לדרישותיו של ליברמן הם חברי סייעת אגודת ישראל כעת אנחנו חייבים כוח כדי שיתאפשר להמשיך ולהתעקש על חוק הגיוס אומרים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות