היועמ”ש מכחיש שהיה לחץ על עדי מדינה – וזה מה שענו לו סנגורי ביבי

מנדלבליט הבהיר ליו"ר לשכת עורכי הדין כי בדק שחוקרי המשטרה הבהירו היטב לעדי המדינה בכמה הזדמנויות כי הם נדרשים לומר רק את האמת ועדותם נמסרה באופן חופשי ומרצון • פרקליטי נתניהו: "הודעתו עומדת בסתירה גמורה לעדויות המפורשות בעניינים אלה. כשהאמת תתברר, מי יתן את הדין?"
אריה ריבקינד
י' אלול התשע"ט / 10.09.2019 16:56

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אמר היום (שלישי) כי הטענות שלפיהן הופעל לחץ על עדי מדינה בתיקי ראש הממשלה – שקריות.

היועץ התייחס לפרסום בחדשות 12, לפיו בנו של בעל השליטה לשעבר בבזק, אור אלוביץ’, נשלח לשכנע את אביו להחליף עורך דין, ולפרסום של Ynet וידיעות אחרונות שלפיו הופעלו לחצים רבים על עדי המדינה ניר חפץ וארי הרו.

הפרסומים עוררו ביקורת רבה מצד בכירי מערכת המשפט ובהם יו”ר לשכת עורכי הדין אבי חימי, שפנה אל היועמ”ש: “הפעם נחצה כל גבול אפשרי. לא יעלה על הדעת כי המשטרה תנסה לפגוע בזכותו של אדם לייצוג משפטי הולם, ותנסה לגרום לפיטוריו של עורך דין כדי להשיג את מטרותיה”.

במכתב לחימי כתב היועץ כי התקיימה לפי הוראתו בדיקה סביב הטענות – ומסקנת הבדיקה היא כי הדברים שנטען כי נאמרו מפיו של אור אלוביץ’ בשיחה עם אביו שאול אלוביץ’ בקשר לעורך דינו של האב, לא נאמרו בהוראת החוקרים או ביוזמתם. כן הובהר כי איש לא האזין לשיחה בין עו”ד לבין לקוחו.

היועץ מציין גם, כי נחה דעתו שהובהר היטב לעדי המדינה, במספר הזדמנויות, כי הם נדרשים לומר אך ורק את האמת. לדבריו, גם דברים אלה מתועדים כדבעי בחומרי החקירה המלאים, והדברים שמסרו עדי המדינה נמסרו באופן חופשי, ומרצון.

כידוע, תנאי לחתימת הסכם עד המדינה הוא אמירת אמת בלבד.

היועץ מדגיש, כי ככל שיימצא שבמסגרת הטיפול בתיקים אלה בוצעה פעולה לא כשורה, הדבר יבחן ויטופל כנדרש. “כל טענה שיבקשו עורכי הדין של ראש הממשלה לטעון, לרבות טענות אודות התנהלות החקירה, תשמע בלב פתוח ובנפש חפצה בהליכי השימוע ותיבחן בכובד ראש כמקובל”.

היועץ מוסיף גם שלא בשולי הדברים, כי מובן שיש לנהוג משנה זהירות בכל הקשור לפרסומים חלקיים של חומרי חקירה, אשר באופן טבעי עלולים ליצור תמונה שגויה.

פרקליטיו של נתניהו הגיבו לדברי היועמ”ש ואמרו כי הפרסומים האחרונים בכלי התקשורת על לחצים שהופעלו על עדי מדינה הם “רק קצה הקרחון”. לדבריהם, “חומר החקירה המלא חושף הפעלת לחץ אלים וחסר תקדים כלפי עדי מדינה ובני משפחותיהם”.

הם הדגישו: “הודעתו עומדת בסתירה גמורה לעדויות המפורשות בעניינים אלה. כשהאמת תתברר, מי יתן את הדין?”

עוד נמסר מהפרקליטים: “היועץ ציין בתגובתו שיש לנהוג משנה זהירות בכל הקשור לפרסומים חלקיים של חומרי חקירה, אשר באופן טבעי עלולים ליצור תמונה שגויה. במשך שלוש שנים, ערב ערב, מפרסמים הדלפות לא חוקיות וחלקיות נגד ראש הממשלה נתניהו – ורק עכשיו נזכר היועמ״ש לצאת נגד הדלפות?”

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מנדלבליט
    11/09/2019 07:58
    אור
  1. לשמוע את כבוד היועץ ולא להאמין המשטרה והפרקליטות בדקו את עצמם ולא נמצא כל רבב. דבר שני. הובהר לכדי המדינה שהודאתם חייבת להיות רק אמת וההודעה נמסרה רק מרצונם החופשי. עד איפה הוא יגיע היועץ המשפטי הזה מי יתן את הדין על הדברים שהוא אומר ועושה. חייבת לקום ועדת חקירה כי בנתיים יושבים אנשים בכלא כמו זדורוב על לא עוול בכפם רק לשמוע אותו ולא להאמין למשמע האוזנים

  2. אישום ראש ממשלה
    11/09/2019 19:48
    מיזרחי
  3. נעלם מהציבור שפקידים ציבוריים החליטו על תקדים בנלאומי היסטורי דווקא כעת לראש ממשלה!!! כשברור לכל שמערכת החוק כולה שמה לה מטרה להפיל את הפוליטיקאי היחיד שבטוח שלא יכול להיות מושחת היחיד!!!כי הוא נמצא בזכוכית מגדלת 10 שנים מצד כל הטוענים לכתר: קופת המדינה :: דהיינו פוליטיקה, אפילו גפרור אינו יכול לגנוב ללא תעוד המוני וכו, כי הוא מונע מהם! דווקא לגנוב מהציבור וזו הסיבה לשינאה הגורפת של כל חברי הכנסת אליו כולל מהליכוד, אני ומישפחתי 67 קולות בוחרים כעת רק בתורה!!! האמת האבסלותית היחידה שנותרה והייתה תמיד ולא ראינו

  4. אישום ראש ממשלה
    11/09/2019 19:55
    מיזרחי
  5. עשר שנים של איבחון בזכוכית מגדלת על כל צעד ולבסוף צריך תקדים בנלאומי היסטורי לא חוקי שהחליטו פקידים!!!מוכיחם שהוא היחידשלא יכול להיות מושחת!!!אכסיומה מדעית עובדה!

  6. רחמנות על היועץ
    26/09/2019 20:24
    אשר
  7. בגלל הכח הרב שיש לו הוא אינו מסוגל להבחין שהוא שפוט של העובדים לצידו, כי יחשוב עצמאית יסתכלו עליו בזיגוג עינים וידמה בדעתו שהם חושבים עליו שיצא מדעתו (כלומר : מדעתם…)