הגר”א לנדא: הצבעה למי שספק אם תעבור – כמו הצבעה לסטרא אחרא

הגאון רבי אליהו לנדא, מראשי הישיבה בכפר חב"ד אמר ב'שיעור כללי': "אנו כעת במצב של מלחמת דת שלא הייתה כמוה בכל הדורות, שנאת דת נוראית" • הדגיש: "אדם שאומר שהמדינה היא 'אתחלתא דגאולה' חרדי?! מפלגה שבראשה עומדת אשה שאינה דתית, איך אפשר להצביע להם?!"
אריה ריבקינד
י' אלול התשע"ט / 10.09.2019 16:01

הגאון רבי אליהו לנדא, מראשי ישיבת תומכי תמימים בכפר חב”ד, רמז לתלמידי הישיבה במהלך ‘שיעור כללי’ – למי צריך להצביע.

מאחר וחב”ד אינה מתערבת בפוליטיקה, רבני וראשי ישיבות חב”ד אינם נוקבים בשם המפורש של מפלגה שלדעתם יש להצביע.

לפי דיווח באתר חב”ד-col, אמר ראש הישיבה: “אנו כעת במצב של מלחמת דת שלא הייתה כמוה בכל הדורות, הגלות האיומה הביאה מושג חדש ‘הדתה’ שנאת דת נוראית”.

ראש הישיבה אמר עוד בשיעורו: “הרבי ביקש להצביע למפלגה החרדית ביותר. אדם שאומר שהמדינה היא ‘אתחלתא דגאולה’ הוא חרדי?! מפלגה שבראשה עומדת אשה שמצהירה על עצמה שאינה דתית, איך אפשר להצביע להם?! צריכים להצביע לרשימה החרדית ביותר, בלי פשטל’ך!”.

הגר”א לנדא הוסיף והדגיש: “הצבעה למפלגה שספק אם תעבור – הרי היא כהצבעה לסטרא אחרא ולשונאי הדת”.

ראש הישיבה חידד את כוונתו: “אם יזמינו אתכם לסעודת שבת פרוש וליצמן או זאת שעומדת בראש רשימת ימינה, למי תלכו?…”

כפי שדווח בחרדים 10, חברי ‘בית דין רבני חב”ד בארץ הקודש’, הגוף העליון של חסידות חב”ד בישראל, פרסמו בסוף השבוע האחרון מכתב לפיו חל איסור להצביע למפלגות אשר יש ספק אם הן עוברות את אחוז החסימה.

המשמעות: רבני חב”ד מורים לחסידים, שרבים מהם הצביעו בעבר עבור ‘עוצמה יהודית’ – שלא להצביע לבן גביר.

“ידועה דעתו של כ”ק אדמו”ר נשיא דורנו כי תנועת חב”ד אינה מפלגתית”, פותחים הרבנים את מכתבם, “ואין לנו השתייכות למפלגה כל שהיא. עניינינו הוא להתעסק בהפצת המעיינות חוצה ולהכין את העולם לקבלת פני משיח צדקנו”.

הרבנים ממשיכים: “אי לכך, אין לאף אחד רשות להתערב ולהביע דעה בשם חב”ד, וכל אלו המתבטאים בזמן האחרון בנוגע לבחירות אינם מייצגים את העמדה הרשמית של תנועת חב”ד והדברים הם על דעתם בלבד.

“יחד עם זאת, ידועה דעתו הק’ של כ”ק אדמו”ר נשיא דורנו על החובה להשתתף בבחירות ולהצביע, והוראתו ‘להצביע בעד הרשימה היותר חרדית’, שתדאג לשלימות התורה, שלימות העם ושלימות הארץ”.

בהמשך לכך מדגישים הרבנים: “על פי דברי קודשו, ש’מיעוט קול אחד ברשימה היותר חרדית מגביר החשיבות הערכית של רשימות המתנגדים על ה’ ותורתו’ – הרי שהצבעה למפלגות שאינן עוברות את אחוז החסימה – משמעותה המעשית היא הענקת הקולות לרשימות המתנגדים על ה’ ותורתו והרי זה כאילו הצביעו לאותן רשימות רח”ל. לכן אין להצביע עבור רשימה אשר יש ספק אם תעבור את אחוז החסימה”.

הרבנים ציינו: “כל הנ”ל הינה הוראה כללית מבית הדין הנוגעת לכלל חסידי חב”ד בארץ הקודש, וכל הוראה או התבטאות פרטית מאשר הח”מ אינה מייצגת את העמדה הרשמית של תנועת חב”ד כלל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות