בכיר מהליכוד מוטרד מאד: ‘עוצמה יהודית לא תעבור וזה מדאיג אותי’

שר החוץ ישראל כץ: "כדי ש'עצמה יהודית' תעבור ימינה צריכה לרדת ל-5-6 מנדטים" • על הסקרים: "אני לא מאמין לסקרים. גם בבחירות הקודמות הסקרים האחרונים פרסמו שהליכוד עומד על 26-27 מנדטים והתוצאה ידועה"
חרדים 10
י' אלול התשע"ט / 10.09.2019 14:05

שר החוץ ישראל כץ התייחס בצהרים (שלישי) למצבה של מפלגתו בסקרים, והביע חשש מריצתה של מפלגת ‘עוצמה יהודית’.

בשיחה עם ערוץ 7, נשאל שר החוץ: כיצד קורה שלאחר שהליכוד בלע לתוכו את משה כחלון ומשה פייגלין, נתן תמורת זאת מקומות ותפקידים – ו”לא נודע כי באו אל קרבו”. מספר המנדטים לא רק שלא עלה, אלא ירד.

“הייתי מעורב רק בנושא כחלון”, אומר כץ. “העברנו את ההחלטה כי היה חשוב לגבש חזית שתמנע העברת מנדט לבני גנץ, כמו שתכננו ליברמן ולפיד להקים ממשלת שמאל ולהדיח את הליכוד. כחלון הוא בשר מבשרה של הליכוד, הוא לא תקף את הליכוד והוא חלק מהליכוד”.

כץ סבור שמתוך ארבעת המנדטים של כחלון, “הרוב הגדול יצביעו לליכוד – ישירות או לאחר עבודה שתתבצע מול ראשי הערים ומי שעזרו לו באופן ארגוני. לגבי ‘זהות’ אני לא יודע אבל טוב שהוא לא מתמודד כי רוב המצביעים שלו ימניים”.

על הסקרים שאינם מנבאים 37-38 מנדטים כפי שהיה צפוי לאחר האיחודים עם כחלון ופייגלין – אומר כץ: “אני לא מאמין לסקרים. גם בבחירות הקודמות הסקרים האחרונים פרסמו שהליכוד עומד על 26-27 מנדטים והתוצאה ידועה”.

הוא הדגיש: “מדאיג אותי עצמה יהודית כי אני לא מאמין שיעברו, כי ניתוח מאגר הקולות שלהם ושל ‘ימינה’ וחלק מקולות פייגלין – זה אומר שכדי ש’עצמה יהודית’ תעבור ימינה צריכה לרדת ל-5-6 מנדטים. בסופו של דבר יש מאגר קבוע.

“הליכוד יגביר את כוחו כי אנשים באים הביתה ברגע האחרון ומאוד חשוב להם מי יהיה ראש הממשלה ולכן יש חיתוך לכיוון המפלגות הגדולות”.

לפי סקר כאן חדשות שפורסם הבוקר, מפלגת הליכוד מאבדת מנדט ועומדת על 31, לעומת הסקר הקודם, בעוד שמפלגת כחול לבן מתחזקת ועומדת על 32 מנדטים.

מהסקר, שבוצע באינטרנט, עולה כי מפלגת עוצמה יהודית עוברת את לראשונה את אחוז החסימה ומקבלת ארבעה מנדטים, דבר שמציב את גוש הימין על 58 מושבים בסך הכול.

עוד עלה מסקר כי המפלגה השלישית בגודלה היא הרשימה המשותפת, שאיבדה מנדט אחד וניצבת על עשרה מושבים. מפלגת ימינה של איילת שקד גם מאבדת מכוחה ועומדת על 9 מושבים. ש”ס ויהדות התורה מקבלות 7 מנדטים כל אחת, בעוד המחנה הדמוקרטי – שישה.

מפלגת ישראל ביתנו עומדת על תשעה מנדטים, בעוד עבודה-גשר עומדת על חמישה בלבד, וקרובה יותר מתמיד לאחוז החסימה.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אסור לפרוש בהחלט
    10/09/2019 15:32
    אהוד
  1. כבוד השר ישראל כץ עם כל ההערכה שלי אליך כאן אתה טועה ובגדול מאוד כי בלי עוצמה יהודית אין ממשלת ימין
    מתי יקח לך להבין את הדברים האלה אז בלי התנגדות שלך ושל עוד כמה בליכוד שטועים בעיניין עוצמה יהודית
    אז תתחילו לתמוך וככה תהיה ממשלת ימין חזקה ויציבה
    בהצלחההההההה

  2. דאגת הבכיר
    11/09/2019 10:10
    לוי
  3. בוקר טוב לבכיר המודאג …? היכן היית עד היום כנראה יישן …?! דאגתך מצדיקה פעולה מהירה להבטיח הבטחות עם בטוחות לבן גביר ולעוצמה היהודית כדי שתוסר דאגתך כי אחרת יש סיבה לדאגות בכול סיעות הימין כולל הליכוד בראש וזה יהיה באשמתכם בלבד , אני אשמח מאוד במידה ובן גביר ועוצמה היהודית יעברו את אחוז החסימה בכול מצב אני אצביע לעוצמה היהודית וקורא לחברים רבים בעלי זכות הצבעה להצביע רק לעוצמה היהודית ובן גביר ורק הוא בטוחני ישמור על ארץ ישראל על פי תורת ישראל ומה שהוא אומר הוא יקיים , אמיתי פיו וליבו שווים ללא ספק . בהצלחה .