“זה מה שלימד אותך דרעי הגנב”: למה רון קובי איים לפרק קבר I צפו

אריה ריבקינד
|
י' אלול התשע"ט / 10.09.2019 11:31
ראש עיריית טבריה תקף את הרב רפאל כהן, מי שמתחזק את קבר ‘רחל בת כלבא שבוע’ בטבריה – ואיים לפרק את המתחם • “ככה זה בתרבות של אריה דרעי. בניה לא חוקית של חרדים בשטח לא חוקי. וזה בכלל קבר של ערביה”

רון קובי, ראש עיריית טבריה ויו”ר ‘הימין החילוני’, תקף אתמול (שני) את הרב רפאל כהן, מי שמתחזק את קבר ‘רחל בת כלבא שבוע’ – ואיים לפרק את המתחם.

“תרבות השקר של ש״ס”, טען קובי. “בניה לא חוקית של חרדים בשטח לא חוקי שכביכול הפך לאתר תפילה שיושב על קברים ישנים. הזוי, ככה זה בתרבות של אריה דרעי! וזה בכלל קבר של ערביה”.

הרב רפאל כהן, האחראי על הכשרות במועצה הדתית של טבריה, הוא מי שמתחזק את הקבר ומקיים שם סדרי לימוד.

מבנה הקבר ממוקם  על הגבול שבין בית הקברות היהודי ובית הקברות המוסלמי, הנמצאים בצידו המערבי של בית הקברות היהודי העתיק בטבריה.

הקבר, הבנוי בזלת, מיוחס לפי מסורת יהודית, שתועדה במאה ה-16, לרחל בת כלבא שבוע, אשתו של רבי עקיבא. לפי מסורת המוסלמית, מהמאה ה-13, מדובר בקבר של ערביה – אולם המסורת מוסלמית מייחסת לה גם קברים בדמשק ובמדינה.

לפי ויקפדיה’, בשנת 1995 שופץ הקבר בסיוע עמותת ‘בני מרדכי’. במסגרת השיפוצים הוסרו לוחות השיש והקבר הוסב והוכרז כקברה של רחל אשת רבי עקיבא, הונחה עליו מצבה המציינת שזהו קברה של רחל, והוצב שילוט במקום.