‘החרדים סחטנים. הם גם הופכים את ילדיהם לפרזיטים’

נחמיה שטרסלר, הפרשן הכלכלי הבכיר של 'הארץ', תומך בהודעת 'כחול לבן' להקים ממשלה בלי חרדים: "סוחטים סכומי עתק למימון הישיבות, הכוללים והאברכים, והתוצאה היא הטלת מסים כבדים על החילונים" • "מנצלים את כוחם כדי לכפות על הרוב את אורחות חייהם"
חרדים 10
י' אלול התשע"ט / 10.09.2019 10:10

נחמיה שטרסלר, הפרשן הכלכלי הבכיר של ‘הארץ’, תוקף את החרדים ומביע תמיכה בקמפיין ההסתה של ‘כחול-לבן’ – הקורא לממשלת אחדות חילונית, בלי המפלגות החרדיות והחרד”ליות.

שטרסלר, שפרסם מאמר תחת הכותרת “בלי חרדים והזויים”, טוען כי החרדים “סחטנים” בכך שהם “סוחטים ממפלגות השלטון סכומי עתק למימון הישיבות. הופכים את ילדיהם לפרזיטים החיים על חשבון הציבור”.

תחילה הסביר שטרסלר, כי ”זכויות היוצרים” לקמפיין ההסתה שייך לאביגדור ליברמן, אולם הוא תומך בקמפיין של ‘כחול-לבן’.

“מדובר במודל מתבקש. הרי המחלה הקטלנית של שיטת הממשל הישראלית היא שהמיעוט שולט ברוב”, הסביר.

שטרסלר השתלח בחרדים: “הם סוחטים ממפלגת השלטון סכומי עתק למימון הישיבות, הכוללים והאברכים, והתוצאה היא הטלת מסים כבדים על החילונים. החרדים גם לא מוכנים שילדיהם ילמדו לימודי ליבה או ישרתו בצבא, וכך הופכים אותם לפרזיטים שחיים על חשבון הציבור ללא יכולת השתכרות”.

הוא התייחס לסטטוס קוו הקיים בישראל וקרא לשנותו מהיסוד: “הם אף מנצלים את כוחם כדי לכפות על הרוב את אורחות חייהם: בלי תחבורה ציבורית ומרכולים בשבת, בלי נישואים אזרחיים, עם אפליית נשים”.

שטרסלר תקף גם את ‘ימינה’: “בכל פעם שהעבודה או הליכוד זכו במרב הקולות, מי שניהל בפועל את הממשלה היו המיעוטים הקיצוניים. המתנחלים (פעם המפד”ל, אחר כך הבית היהודי ועכשיו ימינה) קבעו את סדר היום המדיני. זה התחיל עם גוש אמונים, שכפה על הממשלה הכרה בהתנחלויות בשומרון, במטרה למנוע כל אפשרות להסדר מדיני שכרוך בנסיגה. זה ממשיך היום עם הלחצים המופעלים על הממשלה לספח את כל היישובים בשטחים, וכך להפוך את ישראל למדינת אפרטהייד שחיה לעד על חרבה, תוך שהיא מסכנת את קיום הבית השלישי כולו”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא ברור לי מדוע טרחתם להתייחס לאיש המתועב הזה
    10/09/2019 12:41
    שאול א.
  1. כנראה שבאמת אין לכם דברים חשובים יותר לעשות או לכתוב.

  2. שטרסלר איך היגעת לארץ ישראל מה לך ולזה
    10/09/2019 21:12
    שלום
  3. המיעוט הזה שאתה קורא להם סחטנים ופרזיטים הם אותם אנשים שמסרו נפש לשמור ולשמר את מסורת אבותיך ולוליי הם וכיוצא בהם היום היית כאחד הגויים גר בארץ נכר ללא ידיעה שהינך משתייך לעם הנבחר העם שנקרא יהודים