מסתבך? היועמ”ש: לבחון בדיקת היבטים פליליים בחברה של גנץ

קובי פינדרוס
|
ט' אלול התשע"ט / 09.09.2019 20:55
היועץ המשפטי לממשלה הורה לפתוח בבדיקת היבטים פליליים בקשר שבין חברת ‘המימד החמישי’ בראשה עמד יו”ר כחול לבן בני גנץ – לבין המשטרה • הליכוד: “גנץ גנב 4 מיליון שקלים מכספי הציבור על תוכנה שלא הייתה”

האם גנץ מסתבך? בחדשות 13 נחשף הערב [שני] כי בעקבות פניות מצד גורמים שונים, הורה היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט לפתוח בבדיקת היבטים פלילים בקשר בין חברת “הממד החמישי”, בראשה עמד יו”ר כחול לבן בני גנץ, לבין המשטרה.

הוראתו של היועמ”ש נחשבת תמפתיעה מאחר שלפני כחצי שנה קבע מבקר המדינה דאז, השופט בדימוס יוסף שפירא, כי על אף הכשלים בהתנהלות החברה, לא נמצאו הבטים פליליים בפרשה.

בעקבות הוראתו של מנדלבליט, בשבועות האחרונים פנתה הפרקליטות למבקר המדינה, בבקשה לקבל מסמכים הקשורים בפרשה כדי לבדוק שאכן אין חשדות לפלילים. יש להדגיש כי נגד גנץ עצמו לא עומדים חשדות לפלילים.

מפלגת הליכוד מסרה בתגובה לחשיפה: גנץ גנב 4 מיליון שקלים מכספי הציבור על תוכנה שלא הייתה, מתוך חוזה מושחת של 50 מיליון שקלים שעשה עם המשטרה. אנחנו מקווים שרשויות החוק יחקרו את הנושא, למרות שבדרך כלל הם נוהגים לפי הכלל: ״לא ביבי, לא חוקרים״.

ממפלגת כחול לבן נמסר בתגובה: מדובר בידיעה ממוחזרת ומופרכת, קשקושי בחירות. בעוד שבוע “כחול לבן” תהיה המפלגה הגדולה ונשים סוף למשטר נתניהו.