סרבן הגט החרדי הגיע בזהות בדויה לחתונת בנו – ולא ידע מה מחכה לו

סרבן גט חרדי המעגן את אשתו כעשר שנים ניסה להיכנס לארץ לחתונת בנו בזהות בדויה אך נעצר על ידי הרשויות • למרות מעצרו סרב האיש להעניק את הגט המיוחל והחתונה נערכה ללא נוכחות האב • מומחים: 'אחד ממקרי העגינות הקשים בעולם'
דוד ליבוביץ
ט' אלול התשע"ט / 09.09.2019 20:34

סרבן גט חרדי, המעגן את אשתו במשך עשר שנים, נעצר ביום שישי האחרון כשהגיע לארץ לחגוג את חתונת בנו.

על פי הדיווח של העיתונאי חנן גרינווד ב’ישראל היום’, סיפורו של סרבן הגט המדובר הנחשב על ידי מומחים כ’אחד ממקרי העגינות הקשים שמטופלים כיום בעולם’ החל בנישואים בין שני חרדים אמריקנים לפני 23 שנה.

לפני עשור, לאחר נישואים כושלים שכללו תלונות על אלימות קשה מצד הבעל, החליטה האישה להתגרש מבעלה ועזבה אותו עם ארבעת ילדיהם. האיש, שהסכים בתחילה לתת גט, חזר בו מהסכמתו. בצעד נדיר ביותר הצטרף האדמו”ר מבעלז לפסק הדין, שחייב את הבעל לתת גט ללא תנאים ועיכובים, אך גם צעד זה לא עזר.

לפני כשש שנים ביקר האיש בארץ. הרשויות הצליחו להוציא נגדו צו עיכוב יציאה מישראל, וכשניסה לצאת באמצעות דרכונו בנתב”ג הוא נבלם על ידי רשות המעברים, בהוראת בית הדין הרבני. לאחר כמה ימים הצליח האיש להתל ברשויות וחמק מהארץ בזהות בדויה בחזרה לארצות הברית, לכאורה באמצעות דרכונו של אחיו.

ביום חמישי האחרון הגיע מידע לעורכת הדין והטוענת הרבנית תהילה כהן, מארגון “יד לאישה” מבית רשת “אור תורה סטון”, שמטפלת באישה בשנתיים האחרונות, לפיו סרבן הגט עלה על טיסה לישראל, בדרך לחתונת בנו. בעקבות המידע שהועבר לאגף עגונות, הוקם חפ”ק משותף עם המשטרה ומשרד הפנים ואלו החלו לסרוק ביום שישי את פני הבאים על מנת לזהות את הסרבן.

לקראת השעה 15:45 אותר האיש כשהוא יורד מהמטוס. בלשי משטרת נתב”ג עקבו אחריו לביקורת הדרכונים, שם הציג דרכון לא מוכר על שמו, עם תמונה שאינה תואמת את מראהו ונעצר מיד. בחיפוש בכליו נמצא גם דרכון קנדי. באופן מיוחד, שעתיים בלבד לפני כניסת השבת, התכנס הרכב בית הדין בירושלים והוחלט שהוא ישהה בבית הסוהר עד דיון בנושא.

אולם מתברר שגם האיום הברור במעצר לא הצליח לשכנע את האב לתת גט לרעייתו. שעות ספורות לפני החתונה הובא האיש בליווי משטרתי לבית הדין הרבני, אך סירב לספק את הגט. החתונה נערכה לבסוף בלי האב. הסיבה לכך שלא אושר לו להגיע לחתונה היא בין היתר שב-2013 הוא שוחרר תחת הבטחת התייצבות ונמלט מהארץ.

“נעשו מאמצים אדירים להגיע לסידור גט עוד פני החופה, מתוך רצון כנה שהבעל יזכה ללוות את בנו לחופה. לצערנו כל ההצעות שהבאנו נדחו על ידי הבעל שמחזיק בעקשנות את חירותה של אישתו” אמרה פנינה עומר, מנכ”לית ארגון ‘יד לאישה’. “הבעל בחר לשבת במעצר במקום לרקוד לפני בנו ביום שמחתו. אני חוזרת וקוראת לגדולי ישראל לשבת על המדוכה עד אשר ימצא פתרון הלכתי שורשי לסוגיית העגינות ומודה לאגף עגונות על הסיוע בתיק”. היום (שני) נערך דיון בבית הדין הגדול, לבקשתו של הבעל, אולם ככל הנראה הוא ימשיך לשהות במעצר עד שיספק את הגט.

מנהל אגף עגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים הרב אליהו מימון: “אנו מודים למשטרת נתב”ג ולאגף המעברים במשרד הפנים על שיתוף הפעולה. במהלך השנה האחרונה חולצו כ-60 נשים שאינן אזרחיות ישראל מעגינות שלא יכלה לבוא לידי פתרון ללא סיועה של מדינת ישראל”.

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גרושין
    10/09/2019 06:38
    משה משה
  1. אשה יכולה להשתחרר מבעלה על ידי גט או כשבעלה נפטר. אם הוא לא נותן גט נשטרה הדרך השניה… שהבעל ימות. שיבחר מבין השניים.

  2. סיפור עצוב אבל...
    10/09/2019 07:50
    רחלי
  3. אתם נותנים פה במה לארגון יד לאשה שהוא ארגון רפורמי אנטי דתי בצורה מבחילה וזה לא היה צריך להיעשות

  4. כל כלב בא יומו
    10/09/2019 11:42
    מצויין
  5. עכשיו הוא כבר יתן גט ישב קצת בכלא יסבול ואז יתן חבל שלא כלאו אותו קודם . גט בכפיה אין כאן מכיוון שיש פסק הלכה שאומר לו לתת גט . מה חשבת רשע מרושע שתמשיך ברשעות שלך עד מתי ?

  6. הכל שקר
    11/09/2019 01:09
    משה
  7. הכל שקר, הוא לא סרבן גט רק היר סרבנית גט, ולא מוכנה לקחת הגט מהשליח שהבעל כבר מסר לפני חודשיים , כי היא לא רצה להחזיר הרכוש שהיא גנבה. והרבנות מחפש פרסומת ומוכן לעשות הכל בשביל זה כולל לא להרשות אבא להיות בחתונת בנו
    אכזרים רשעים.

  8. אויי אם הרב עובדיה זצ"ל היה בין החיים כעת
    11/09/2019 15:34
    ציפורה
  9. הנזק כל כך גדול לשני הצדדים בשל סרבנות..
    אם היה הרב עובדיה יוסף זצ”ל בחיים..
    כבר היה מוצא פתרון הולם

  10. שתבקש ברכה מהרבי באגרות.
    16/09/2019 11:23
    גאולה
  11. מישהי חבדניקית שבעלה היה סרבן גט, יום אחד פתאום הגיע לדיון ונתן לה גט בלי בעיות. אחכ ספר למישהו שספר לגרושתו, שהרבי בא לו בחלום ואיים עליו שאם לא ישחרר את אשתו, השם ישחרר אותה אחרת (פטירה)