כתב חדשות 13 שהכפיש הושעה, אבל בשביל ‘ימינה’ זה לא מספיק

בחדשות 13 הוחלט להוציא את העיתונאי עמרי מניב לחופשה - עד לסיום הבירור על הכתבה שפרסם על שיעורי הרב אסף נמאמבורג במכינת 'עצם' • ימינה: "מצפים להתנצלות הערב במהדורה"
אבי כץ
ט' אלול התשע"ט / 09.09.2019 15:08

העיתונאי עמרי מניב הוצא בצהרים (שני) לחופשה מחדשות 13, עד לסיום הליך הבירור על הכתבה השקרית שפרסם על שיעוריו של הרב אסף נאמבורג ממכינת ‘עצם’.

מרשימת ‘ימינה’ נמסר בעקבות הפרסום: “מברכים על הברור מאליו. מצפים להתנצלות הערב במהדורה”.

אמש חשף העיתונאי חנן עמיאור מאתר ‘פרספקטיבה’ בתכנית ‘קלמן וסג”ל’ בכאן 11, את ההקלטות המלאות של הרב אסף נאמבורג, מהן נלקחו ציטוטים חלקיים שהוצגו בחדשות 13.

באמצעות פרסום הקטעים החתוכים הוצג הרב נאומבורג כרב קיצוני המטיף להתבדלות מוחלטת מחילונים ולהימנעות משירות בצבא, כאשר הציטוטים המסולפים – ‘אסור להתגייס לצה״ל’, ‘אסור להתקרב לחילוניים’ – הכפישו בצורה חסרת תקדים את הרב נאומבורג ואת מכינת ‘עצם’ שבה נמסרו שיעוריו.

בעקבות הכתבה בחדשות 13 השתלחו פוליטיקאים מהשמאל, כמו גם אביגדור ליברמן, בפראות במכינות הדתיות ושפכו את דמו של הרב.

בעקבות הפרסום התנצל מניב על שידור הכתבה.

לקראת חצות הוא כתב בדף הטוויטר שלו: ״אני מבקש להתנצל. צפיתי בשיעורים מהמכינה לפני הכתבה שפרסמתי, אחרי הפרסום היום לקחתי נשימות (הרבה..). צפיתי שוב והבנתי שהדברים שנאמרו בשיעור שונים מכפי שהצגתי”.

”אין דבר שחשוב לי יותר מלדייק”, הדגיש מניב בחשבון הטוויטר שלו. ”כשאני חתום על אייטם, זה יהיה ברזל. חבל לי שזה הוביל לשמחה לאיד כאן מפוליטיקאים שאני מסקר. מתנצל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות