סקר: למרות הקליפים של הסליחות – ש”ס רק 6, עוצמה יהודית עם 4

מסקר 'וואלה' ומכון מדגם עולה: מפלגתם של גנץ-לפיד מתחזקת בשני מנדטים על חשבון ליברמן והמחנה הדמוקרטי • גם הרשימה המשותפת יורדת במנדט • בגוש הימין: יהדות התורה וש"ס מאבדות מנדט כל אחת לטובת 'עוצמה יהודית' • ומה ענו הנשאלים על ממשלה ללא המפלגות החרדיות
חרדים 10
ט' אלול התשע"ט / 09.09.2019 15:41

8 ימים לבחירות: מסקר אתר ‘וואלה’ ומכון מדגם בראשות מנו גבע שפורסם היום (שני) עולה כי מפלגת כחול לבן מתחזקת על פני הליכוד – ואף עוקפת אותה במנדט.

מהסקר עולה כי אם הבחירות היו נערכות היום, כחול לבן הייתה מקבלת 33 מנדטים – עלייה של שני מנדטים לעומת הסקר הקודם בשבוע שעבר, ואילו הליכוד נותרת יציבה עם 32 מנדטים.

מהסקר עולה כי הקמפיין של כחול לבן, שקרא להקמת ממשלה חילונית ללא המפלגות החרדיות – הצליח: ליברמן ירד במנדט לעומת הסקר הקודם ועומד כעת על 8 מנדטים בלבד, וגם המחנה הדמוקרטי סופג ירידה של מנדט אחד ועומד על 6 מנדטים בלבד.

עוצמה יהודית – שלפי כל המומחים לא לעבור את אחוז החסימה – עוברת לראשונה בסקר וואלה את אחוז החסימה ועומדת על 4 מנדטים.

• מתי טוכפלד: בשמאל משקרים בסקרים – כדי ‘לנפח’ את בן גביר

בכך גוש הימין-חרדים עומד כעת על 58 מנדטים, לעומת 56 בסקר הקודם: הליכוד עם 32, ימינה יציבה עם 9 מנדטים, ויהדות התורה עם 7 מנדטים וש”ס עם 6 שנחלשות שתיהן במנדט לעומת הסקר הקודם, לטובת עוצמה יהודית.

עם זאת, למרות ההתחזקות של הגוש, נתניהו עדיין לא מגיע ל-61 ממליצים, וגם בגוש הנגדי אין שום שינוי.

גוש המרכז שמאל עומד יציב על 45 מנדטים – בדיוק כפי שהיה בבחירות הקודמות באפריל: כחול לבן עם 33, המחנה הדמוקרטי יורד ל-6, גם הרשימה המשותפת נחלשת במנדט אחד לעומת הסקר הקודם, ויורדת ל-9 מנדטים. רק מפלגת העבודה-גשר יציבה על 6 מנדטים.

הנסקרים נשאלו: האם אתה תומך או לא תומך בהקמת ממשלת אחדות ‘חילונית-ליברלית’, ללא המפלגות החרדיות, לאחר הבחירות הקרובות?

כמעט מחצית מהציבור (49%) אכן תומך בהקמת ממשלת אחדות חילונית ליברלית ללא המפלגות החרדיות, ואילו 39% מתנגדים. בתוך הבייס של כחול לבן הנתונים מובהקים עוד יותר: 70% ממצביעי השמאל תומכים בהקמת ממשלה ללא החרדים ורק 19% מתנגדים.

בימין יש תמונת מראה: רק 40% ממי שמגדיר את עצמו מצביע ימין תומך בהקמת ממשלת אחדות חילונית ליברלית ואילו 52% מתנגדים.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה נתניהו ממשיך לשמור על הובלה לעומת גנץ, עם נתונים יציבים בדיוק כמו בסקר הקודם: 39% מהמשיבים סבורים שנתניהו הוא המתאים ביותר לראשות הממשלה לעומת 30% שחושבים שגנץ הוא המתאים ביותר; 19% השיבו שאף אחד מהם, 4% סבורים שהם מתאימים באותה מידה, ו-8% השיבו שאינם יודעים.

מזמין הסקר: וואלה! NEWS
עורך הסקר: מדגם יעוץ ומחקר
מועד איסוף הנתונים: מ-8-9-2019 בשעה 14:00 עד 9-9-2019 בשעה 10:00
אוכלוסיית המחקר: מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה
מספר המתבקשים להשתתף: 3,296
מספר המשיבים בפועל: 501
טעות הדגימה המירבית: 4.4%+
שיטה סטטיסטית: הסקר בוצע בשיטות סטטיסטיות מקובלות
שיטת הדגימה: דגימת שכבות
אופן ביצוע הסקר: טלפוני+אינטרנטי

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות