‘חוק המצלמות’ נפל בוועדה בגלל ליברמן – והח”כים הערבים צוהלים

חוק המצלמות נפל ולא יאושר בהליך חקיקה מהיר לפני הבחירות הקרובות, לאחר שבהצבעה בוועדה המסדרת נוצר תיקו של 12 בין התומכים והמתנגדים • ח"כ רועי פולקמן מ'כולנו' נעדר מההצבעה וחברי ישראל ביתנו התנגדו
אריה ריבקינד
ט' אלול התשע"ט / 09.09.2019 13:07

‘חוק המצלמות’ שקידם ראש הממשלה בנימין נתניהו נפל ולא יאושר בהליך חקיקה מהיר לפני הבחירות הקרובות, זאת לאחר שהוועדה המסדרת בראשותו של ח”כ מיקי זוהר לא אישרה את ההצעה להקדמת הדיון.

בהצבעה בוועדה נוצר תיקו של 12 תומכים מול 12 מתנגדים, לאחר שח”כ רועי פולקמן מ’כולנו’ נעדר מההצבעה וחברי ישראל ביתנו החליטו להתנגד.

לפני ההצבעה הסביר המשנה ליועמ”ש, רז ניזרי, כי לדעת היועץ מנדלבליט יש מניעה משפטית לקידום הצעת החוק הממשלתית.

נזרי אמר: “אף שאנחנו חושבים שראוי ונכון להציב מצלמות, נכון שהכנסת תקיים הליך ראוי ונכון להסדר כזה בצורה מסודרת, אני מקווה שהכנסת הבאה תעשה זאת”.

לדבריו, “חוות הדעת של היועץ פירטה כל מיני קשיים, אך הסיבה בגינה החלטנו על עמדתנו, הייתה שעמדת יו”ר ועדת הבחירות שהוצגה לפנינו הייתה כי קבלת החוק בעיתוי ובאופן הזה, עלול לגרום לתוהו ובוהו בבחירות, אז כבר לא הייתה שאלה”.

הוא הוסיף: “כאשר הממשלה מגיעה בסיטואציה כזו, ומה שיש כאן, זה ויכוח פוליטי בין מפלגות שונות מה שצריך לעשות, אזי יש ועדת בחירות, גוף המוסמך עפ”י דין להסדיר את הבחירות. אם הגוף שמקיים בחירות אומר לי שהוא לא יכול לקיים בחירות, ברור שיש מניעה”.

עם תום הדיון נפתחה מליאת הכנסת לדקה כדי לאפשר להניח את הצעת חוק המצלמות על שולחן הכנסת.

כעת אפשר יהיה להביאה ביום רביעי הקרוב להצבעה בקריאה ראשונה. עד אז יימשכו המגעים מול יו”ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, כדי לעבות את מערך הפיקוח ולנסות להגיע להסכמות מולו בנוגע למתווה הפיקוח של ועדת הבחירות המרכזית.

בד בבד, פנה השופט מלצר לליכוד וביקש לרכוש מהמפלגה מצלמות לנוכח העובדה שהליכוד מחזיק במאגר מצלמות שרכש מראש. זאת כדי לצייד את פקחי הוועדה במצלמות.

ברשימה המשותפת הגיבו בצהלה על נפילת החוק בוועדה.

יו”ר הרשימה המשותפת ח”כ איימן עודה אמר: “חוק המצלמות נפל ונתניהו יוצא לקרב מאסף נגד החברה הערבית, מערכת המשפט, והמרחב הדמוקרטי כולו. מופע ההתקרבנות של ביבי מגיע לסופו. נפגש בקלפי”.

ח”כ עאידה תומא-סלימאן: “עמדתנו ניצחה. נתניהו נכשל. המחטף של הימין הוא ניסיון התנקשות בשאריות הדמוקרטיה. בינתיים הוא נכשל. בלמנו את מסע הגניבה הגדול של נתניהו”.

ח”כ ד”ר שלמה קרעי מהליכוד: “‏על ידי התנגדות נציגתו בוועדה לחוק המצלמות, ליברמן קושר קשר עם המפלגות הערביות ונותן להן רוח גבית לזיופים ההמוניים שלהם. בזאת הוא מוכיח שוב שהוא יצטרף לממשלת שמאל-ערבים בראשות לפיד וגנץ. אסור להצביע ליברמן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות