מדוע מלצרית בניר עציון התבקשה לא להכין פנקייק מול אורחים חרדים

גזענות כלפי יוצאי אתיופיה?: מלצרית במלון 'ניר עציון' התבקשה לזוז מעמדת הפנקייק. לטענתה, משום ספק שהטילו ביהדותה • כתבתו של אוריה אלקיים, מתוך חדשות הערב, באדיבות 'כאן חדשות'
חרדים 10
ט' אלול התשע"ט / 09.09.2019 00:16

גזענות נגד יוצאי העדה האתיופית? מ’, צעירה ממוצא אתיופי, התפטרה מעבודתה כמלצרית בבית המלון ניר עציון, בטענה כי במלון דרשו ממנה לזוז מעמדת הכנת הפנקייק – מסיבות גזעניות. כך דיווח היום (ראשון) אוריה אלקיים בחדשות הערב בכאן 11.

לפי הדיווח, האירוע התרחש לפני כחודשיים, אז מלון ניר עציון היה מלא בעיקר באורחים מהמגזר החרדי.

באחת מהארוחות, מ’ התבקשה על ידי המנהלת הישירה שלה להחליף עובדת אחרת בעמדת הפנקייק. מיד עם תחילת עבודתה, טוענת מ’, פנתה אליה שוב המנהלת, הפעם בשם משגיח הכשרות במלון, וביקשה ממנה לזוז.

לדבריה, מאוחר יותר נאמר לה שהתבקשה לזוז מהעמדה בשל מוצאה האתיופי.

בשיחה עם ‘כאן חדשות’ הכחיש משגיח הכשרות כי מדובר באירוע גזעני. לטענתו, עבודת הבישול היא תפקיד של עובדי המטבח ולא של המלצרים.

מנגד, מ’ – בגיבוי עדויות נוספות – מספרת כי מלצרים ממוצאים אחרים שעמדו בעמדות הבישול לא התבקשו לזוז.

רבה של ניר עציון הרב רונן לוביץ, מהרבנים הליברלים בציונות הדתית ומי שאחראי על הכשרות במלון, אמר בשיחה עם ‘כאן חדשות’, כי כל עובד אשר מבקש לעבוד במטבח – עובר אצלו בדיקת יהדות.

ממלון ניר עציון נמסר בתגובה: “בעמדות של הכנת האוכל אמורים להימצא טבחים ולא מלצרים, ואירעו רק מקרים אחדים שבהם נאלצנו לחרוג מכך באופן זמני ונקודתי. במקרה המדובר התבקשה המלצרית לעזוב את עמדת הפנקייק, כיוון שזה נוגד את נוהלי הבטיחות. המלון מקבל כל עובד לכל עבודה בלא כל אפליה שהיא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גזענות מחליאה יהודו-נאצים
    09/09/2019 09:55
    משה
  1. גם תימנים סבלו שם שנים מגיזענות