בעקבות איומים: ‘הארץ’ הצמיד מאבטח לעיתונאי גדעון לוי

הצעד החריג נעשה בעקבות מאמר חריף שפירסם העיתונאי כנגד טייסי חיל האוויר • לוי הותקף מילולית השבוע באשקלון, ותנועת אומ"ץ פנתה ליועץ המשפטי בדרישה לפתיחת חקירה כנגדו בגין הסתה
אליעזר היון
י"ט תמוז התשע"ד / 17.07.2014 20:55

אחרי הסערה מגיעה גם האבטחה המתבקשת: גדעון לוי שפרסם בתחילת השבוע מאמר בו תקף את טייסי חיל האוויר והתבטא כנגדם בחריפות, זוכה למאבטח צמוד בשל איומים על חייו.

לוי הידוע בדעותיו השמאליות פרסם בעיתון הארץ מאמר תחת הכותרת ‘הרעים לטיס’ בו הוא כותב בין השאר על טייסי חיל האוויר: “הם מעולם לא ראו מולם מטוס אויב — קרב האוויר האחרון של החיל התרחש לפני שמרביתם נולדו. מעולם גם לא ראו מקרוב את הלבן בעיניים ואת האדום בדם קורבנותיהם. הם גיבורים על חלשים, הכי חלשים, חסרי הישע שאין להם לא חיל אוויר ולא הגנה אווירית, בקושי עפיפון. והם נחשבים ה־גיבורים”.

בעקבות המאמר הותקף לוי מילולית על ידי עוברים ושבים כשביקר בעיר אשקלון, וקיבל איומים על חייו. במקביל פנתה תנועת אומ”ץ ליועץ המשפטי לממשלה וביקשה ממנו לחקור את העיתונאי בחשד להסתה. במכתב שכתבה תנועת אומ”ץ היא מציינת כי דבריו של לוי זורעים אווירה של סירוב פקודה בקרב טייסי חיל האוויר, שעסקו בהפצצת בתיהם של ראשי החמאס.

את המאבטח שכרה מערכת עיתון הארץ שם משמש לוי כפרשן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות