מה התרחש בחקירתו של גלעד שליט בשב”כ • כל הפרטים

העיתונאי בן כספית חשף בספר ה'חמקן' את כל מה שסיפר גלעד שליט לחוקריו על השעות הקריטיות בהן נחטף ונעלם לחמש וחצי שנות שבי • לצד ההבנה והחמלה מתגלית גם ביקורת נוקבת, על הצבא, על המודיעין ועל שליט עצמו
אליעזר היון
י"ט תמוז התשע"ד / 17.07.2014 18:42

‘החמקן’, ספר שכתב עיתונאי מעריב-השבוע בן כספית, חושף לא מעט פרשיות הקשורות לאישים ישראלים כמו אהוד ברק ובחירות 99, תקשורת המונים בכלל והתקשורת הישראלית בפרט, ועוד.

פרק מאלף ומפעים מוקדש לשבוי גלעד שליט, ולכל מה שארע עמו למן שעת החטיפה ועד לשחרורו מן השבי, כפי שסיפר לחוקריו בחדרי החקירות של השב”כ.

חשיפת הפרטים, המתועדים ב-השבוע, לא מוסיפים כבוד רב לגלעד שליט. בן כספית מדגיש אמנם לאורך הכתבה כי אין לו מושג כיצד היה נוהג הוא עצמו במקומו, וכבר אמרו חכמים ‘אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו’, וגם “אין כאן ניסיון לדון אותו, שכן הוא נדון ליותר מחמש שנות מאסר”, אך יחד עם זאת מדגיש כספית, כי סיפורו של שליט הוא “מחדל קשה, גם של צוות הטנק, וגם של שליט עצמו”.

כספית מדגיש: “הכינוי ‘גיבור’, שהעניק הרמטכ”ל בני גנץ לשליט כששב ארצה, אינו במקומו. תת אלוף אביגדור קהלני היה גיבור. רב סרן רועי קליין היה גיבור. סא”ל אבי לניר היה גיבור. ההיסטוריה של ישראל ושל צה”ל משובצת בלא מעט סיפורי גבורה. גלעד שליט רחוק מלהיות גיבור. הוא סוג של אנטי גיבור. הוא חייל שנקלע לסיטואציה קשה ובחר בכניעה. אין כאן גבורה. יש כאן סיפור אנושי, נוגע ללב ועצוב”.

אז מה הסיפור? הנה ציטוטים חשובים.

המתקפה על הטנק

התקיפה של המחבלים התרחשה זמן קצר אחרי מה שמכונה בצה”ל “כוננות עם שחר”. צוות הטנק של שליט שבר שמירה. במהלך הלילה, ישנים אנשי הצוות לסירוגין – שניים ישנים ושניים ערים. בעלות השחר, כולם אמורים להיות ערים, ישובים בתאיהם, מוכנים לקרב. בשלב זה מתבצעת בדיקת קשר מול שאר הכוחות בשטח ומול החמ”ל, כולם מדווחים שהם מוכנים. זוהי “כוננות עם שחר”. כך גם היה צריך לנהוג צוות הטנק של שליט.

במציאות, רק אחד מבין ארבעת אנשי הצוות היה ער. השאר ישנו שנת ישרים. הנהג בתא הנהג, התותחן (שליט) בתא התותחן, הטען־קשר בתאו, והמפקד בצריח המפקד. אגב, הנהג והטען-קשר התחלפו במקומות. הטען ישן בתא הנהג, ולהפך.

חובה להוסיף כאן, גם מניסיון אישי: חלק גדול מצוותי הטנקים נוהגים לחפף את “כוננות עם שחר”. בשביל מה שכולם יתעוררו? מספיק אחד. אם יקרה משהו, הוא כבר יעיר אותם. הרי בסך הכול מדובר בפרוצדורה של כמה שניות, כי כולם בתוך הטנק בכל מקרה.

שליט היה מה שנהוג לכנות בצבא “ראש קטן”. הוא יצא לפעילות מבצעית בלי לדעת מה מתרחש סביבו. מה טיבה של הגזרה, איפה האויב נמצא. הוא נכח בישיבות ובתדריכים שלפני היציאה למשימה, אבל לא התעמק בפרטים. הוא היה בסך הכול איש צוות, וסמך על המפקד.

אם היה מקשיב לדברי המ”פ של הגזרה, שהעביר תדריכים מפורטים לפני הפעולה, היה יודע שיש התרעה מפורשת של שב”כ על חשש לחדירה של חמאס, אולי באמצעות מנהרה, וניסיון לחטוף חייל. יכול להיות שהיה יודע שסביבו – בטווח הגעה של כמה דקות – היו כוחות שהזעקתם
הייתה יכולה לשנות את תמונת הקרב ולמנוע את החטיפה.

בתדריך שלפני הפעולה צוין במפורש היכן יושב או שוכב כל מארב בשטח, מהי צורת ההיערכות ועוד. מאתיים מטר מהטנק של שליט, סמוך לגדר, היה במהלך הלילה כוח של “יהלום”, יחידה של הנדסה קרבית. אל”מ אבי פלד, המפקד הבכיר בגזרה, שהיה קצר בכוח אדם, רצה לגבות את צוותי הטנקים שפוזרו במארבים בשטח ולעבות את המערך, הוא קושש את צוות ה”יהלום” מהנדסה קרבית, שני צוותים שאותם קיבל כטובה אישית.

הצוותים התקפלו מהשטח חצי שעה לפני ההתקפה על הטנק של שליט. היה אפשר להזעיק אותם, הם היו בקרבת מקום. אבל כדי להזעיק אותם היה צריך לדעת שהם קיימים, שהם זמינים. שליט לא היה ערני כשהאינפורמציה הזאת סופקה.

“לא הקשבתי”, הודה בתחקיר, “המפקד הקשיב, זה מספיק, סמכתי עליו”.

מהלך הארוע: השנים חוסלו מיד

כשהתחיל האירוע עצמו, הוא, כאמור, ישן על הכיסא שלו, כיסא תותחן, במעבה הטנק. הנשק האישי שלו היה מונח על הרצפה מתחתיו. הוא לא חבש את קסדת הטנקיסטים, ה”ג’נטקס”. האפוד הקרבי שלו היה תלוי על המשענת של הכיסא, ואילו השכפ”ץ היה עליו.

בדיעבד, שני אלה, האפוד והשכפ”ץ, הצילו את חייו. שליט הלך לישון על כיסא התותחן בשעה 4:35 לפנות בוקר. עד אז הוא שמר, בעמדת המפקד. עכשיו החליף אותו אחד מחברי הצוות והוא ירד לכיסא התותחן לישון. 25 דקות אחר כך שליט התעורר מקול הנפץ של פגיעת רקטת אר־פי־ג’י בטנק. הוא הרים ראש למעלה וראה את מפקד הטנק, המ”מ, סגן חנן ברק, יחד עם סמ”ר פאבל סלוצקר, הטען־קשר, יוצאים במהירות מהטנק. הוא הבחין רק ברגליהם הנעלמות בחוץ.

“גלעד, צא מהטנק”, צעק אליו סגן ברק. מלמטה, מכיוון תא הנהג, שמעו את קולו של רב טוראי רועי אמיתי, שהתעורר אף הוא משנתו, צועק “חנן, חנן”, אבל חנן כבר לא ענה. הוא וסלוצקר בחוץ. הפקודה לעזוב את הטנק הייתה מנוגדת להוראות המבצעיות. פגז אר־פי־ג’י אינו מסב נזק משמעותי לטנק מרכבה סימן 3. זוהי מכה קלה בכנף.

כן, זה יוצר הלם וזעזוע, בכל זאת, בטנק פוגעת רקטה, אבל בפועל לא הייתה סיבה לנטוש את הטנק, הוא לא בער, הרקטה חדרה לטנק אך גרמה לנזק מינימלי, כל המערכות פעלו, הצוות לא נפגע.

בסוף האירוע, אחרי שהכול נגמר, הגיע טכנאי של חיל החימוש לטנק, הניע אותו ונסע. הטנק של גלעד שליט היה יכול להמשיך להילחם. טנק כזה הוא מכונת מלחמה אדירה. יש בו תותח יעיל, מדויק ומהיר, יש בו שלושה מקלעי מא”ג קטלניים, טעונים ומוכנים לפעולה בלחיצת הדק, יש בו עוד לא מעט אמצעי לחימה משוכללים. אבל הצוות נטש.

אני לא בא אליהם בטענות. תחת אש ובסערת הקרב אנשים עושים שגיאות, אנשים לא תמיד צמודים להוראות, זה קרה וקורה ויקרה בכל מלחמות ישראל. זה היה שיקול הדעת באותה דקה, בסופו של דבר, שיקול הדעת הזה עלה לחנן ברק ולפאבל סלוצקר בחייהם. שני ההרוגים מהטנק של שליט, ששמם מוכר הרבה פחות לעם ישראל משמו של השבוי, מסרו את נפשם על הגנתנו.

שליט נשאל על ידי הקצינים שתחקרו אותו אם יצא מהטנק. “לא, לא יצאתי”, השיב. “למה?”, שאלו אותו. “כי הטנק נראה לי מקום בטוח יותר משם, בחוץ”, ענה. “בחוץ מסוכן. בפנים מוגן”.

מיד עם יציאתם של ברק וסלוצקר, שמע שליט צרורות של אש מנשק קל. אלה היו הצרורות שפגעו בשני הנוטשים והרגו אותם. הם נפלו מהטנק לקרקע. שליט שמע את נפילתם. השתרר שקט. שליט הבין ששני חבריו לצוות, כולל המפקד, נהרגו או נפגעו קשה. רב”ט רועי אמיתי, שישן בזמן האירוע בתא הנהג, נלכד בתאו. שליט הבין שהוא לבד.

הוא החליט להישאר בטנק. לא לצאת ולהילחם. היו לו הרבה אופציות להילחם. היה לו “מקלע מקביל”, המופעל על ידי התותחן מבלי שיש צורך להוציא ראש החוצה. הוא היה יכול לשחרר כמה צרורות מהמקביל ולייצר רושם שהטנק חי ונלחם. אבל הוא המשיך לשבת בכיסאו ולייחל לטוב.

בחוץ, באותו זמן, היו בסך הכול שני מחבלים. חוליית המחבלים שחדרה במהלך האירוע לישראל מנתה בסך הכול שבעה אנשים.

שניים מהם תקפו עמדה של צה”ל, פצעו כמה חיילים וניסו להימלט. הם נהרגו. עוד שלושה מחבלים תקפו נגמ”ש של צה”ל, שעמד ריק הרחק משם. עוד שניים תקפו את הטנק של שליט. אם הצוות היה נשאר בתוך הטנק, אפשר היה לחסל אותם בקלות. ללא מאמץ. גם שליט, לאחר שנותר לבדו, היה יכול לעשות את זה.

שליט מול המחבל המטפס

עכשיו שליט ישב על הכיסא של התותחן, בעומק הצריח, והתפלל שזה כבר ייגמר. ואז הגיע לטנק אחד המחבלים, התקרב, והשחיל אל תוך הצריח, דרך צריח המפקד, שניים או שלושה רימוני רסס. שליט לא זכר את פיצוץ הרימונים, אבל זכר מצוין את העשן.

השכפ”ץ והאפוד שלו, שתלויים על משענת כיסא התותחן, ספגו את רוב הרסיסים. משענת הכיסא מחוררת לגמרי. שליט עצמו, בדרך נס, נפצע קל. רסיס במרפק ורסיס בישבן. הוא היה מפוחד, המום. הוא נשאר בטנק, עד שכעבור דקה או שתיים העשן התפשט בתוך הצריח ושליט התקשה לנשום. הוא החליט, סוף סוף, לצאת. הוא יצא בידיים ריקות. את הנשק, אמ-16 מקוצר, רובה יעיל וקטלני, הוא השאיר על רצפת הצריח. בשפתם של הלוחמים הקרביים, קוראים לזה הפקרת נשק. ועוד בסערת הקרב.

לו היה לוקח איתו את הנשק ויוצא החוצה, היה רואה את המחבל מתקרב לטנק ומנסה להתחיל לטפס עליו. הוא היה יכול לחסל אותו בקלות. אבל שליט לא היה ב”מוד” של לחימה. לא צריך לשפוט אותו על כך, אבל אלו הן העובדות. זה מה שהוא עצמו סיפר לחוקריו. מדובר היה באירוע שרק הנכונות להילחם הייתה משנה את תוצאותיו. הטנק של שליט לא ירה כדור.

אגב, השחלת רימוני הרסס לתוך הטנק מערערת את התפיסה שלפיה הפעולה בוצעה על מנת לחטוף חייל. מי שרוצה לחטוף חייל לא זורק רימון לתוך הטנק שבו יושב החייל. המחבלים רצו להרוג, לגרום נזק ולהסתלק. שליט שרד איכשהו את הרימונים ויצא. הוא הוציא ראש החוצה וראה, לזוועתו, את המחבל מתחיל לטפס על הטנק בחזית, מכיוון “הסכין”, הפרונט המפורסם של המרכבה.

 לצורך טיפוס, זקוק המטפס לשתי ידיו. הנשק האישי של המחבל, קלצ’ניקוב, תלוי ב”הצלב” מאחורי גבו. בשלב הזה, הוא מטרת דמות נוחה וקרובה. שליט, שניצב בכיפת המפקד השולטת על כל השטח, רואה בעצם את המחבל השני, לא את זה שזרק את הרימונים, שנמצא בצד אחר של הטנק.

 המחבל, בשלב הזה, לא ראה אותו כלל. שליט יכול להושיט את יד ימינו 10 ס”מ הצדה, לאחוז במקלע המא”ג של המפקד, להסיט אותו לכיוון המחבל ולסחוט את ההדק. המחבל היה נקרע לגזרים בתוך שניות. מא”ג זה דבר שאתם לא רוצים שיירה עליכם. קצב האש שלו רצחני. סחיטת ההדק קלה ומהירה. אבל שליט לא עשה את זה. הוא לא עשה דבר. סביר להניח שצרור של מא”ג, שהיה מחסל את המחבל המטפס על הטנק, היה מביא להימלטותו של חברו, זה שזרק את הרימונים. גם אם לא, לשליט היה יתרון מכריע על המחבל. הוא היה בתוך טנק עם שלושה מקלעים ותותח, והמחבל לא.

 “לא חשבת לירות במחבל?”, נשאל שליט בתחקיר. “לא”, ענה, “הייתי מבולבל לגמרי. לא חשבתי על כלום. הייתי בהלם”. שתי שניות אחר כך הבחין המחבל בשליט, ניצב מעליו, על כיפת המפקד. שליט צעק למחבל “אל תירה, אל תירה”, בעברית. המחבל הבין ששליט מסגיר את עצמו. הוא הושיט יד אחורנית והעביר את הקלצ’ניקוב לידיו, כיוון את הנשק לשליט ואמר לו בערבית: “בוא איתי”. שליט ירד מהטנק, רועד כולו. המחבל כיוון אליו את הקלצ’ניקוב. “תעל” (בוא), הוא אמר לו. המחבל השני הצטרף. שניהם ידעו שנפל בחלקם הפרס הגדול. חייל ישראלי חי, אך לא בועט. הפרס שחמאס חולם עליו שנים ארוכות. הנה זה כאן, איתם.

 השלושה, שליט ושני שוביו, מיהרו בחזרה לגדר המערכת. בשעה 5:21 לפנות בוקר הם פוצצו את הרשת התלתלית של גדר הגבול ויצרו מנהרה קטנה תחתיה. שליט מיהר איתם לאורך כל הדרך. הוא לא ניסה לעכב, לא להרוויח זמן, עד שיבוא הטנק הנוסף, עד שתגיע תגבורת, עד שיקרה משהו. הוא פשוט נגרר, רץ איתם לגדר, מחבל אחד זחל מתחת לרשת ולתלתלית והורה לשליט לבוא בעקבותיו. שליט זחל גם הוא. הם סימנו לו: “מהר, מהר”, והוא ציית ומיהר. השכפ”ץ שלו נמצא לאחר האירוע תלוי על הגדר התלתלית, כנראה הוריד אותו כדי לנוע מהר יותר.

 אחרי מעבר הגדר, הם מיהרו פנימה, בכל המהירות, בכל הכוח. טנק של צה”ל הגיע, עמדת תצפית של צה”ל זיהתה את השלושה, אבל לא ניתן אישור לירי. עוד לא היה ידוע שחייל נחטף. הם כבר היו מעל קילומטר בעומק השטח הפלסטיני. בשלב הזה הטנק התחיל לירות, אבל רק אש מקלעים.

 לא התקבל אישור לירי כבד. המקלעים החטיאו. שליט ושוביו הגיעו לקו הבתים הראשון. חיכה להם שם טרקטור, הם עלו עליו, אחר כך החליפו למכונית, וממנה לעוד אחת. בדרך הם הפשיטו את שליט ממדיו והלבישו אותו בבגדים אזרחיים. שליט בידיהם. חמש וחצי שנות שבי מתחילות.

אז מה השורה התחתונה?

בן כספית מסכם: “ייתכן ששליט לא היה מתאים מלכתחילה לתפקיד לחימה. אולי דווקא העובדה ששירת בשריון ומילא את חובתו למדינה למרות זאת, היא תעודת כבוד עבורו. אבל אחרי כל זה, אסור לשכוח שיש כאן מדינה שצריך להגן עליה. היא עדיין מוקפת אויבים. היא לא יכולה להרשות לעצמה יותר מדי סיפורי גבורה מהסוג הזה. אז מהי השורה התחתונה? אין שורה תחתונה. בגדול, טוב ששליט חזר הביתה, הוא ראוי לחייו החדשים ואני שמח שקיבל אותם”.

שאלה נוספת שראוייה להישאל, האם חשובה ככל שתהיה חקירתו של גלעד שליט – ראוי לה שתהפוך לנחלת הכלל? לדעתו של בן כספית התשובה בהחלט חיובית. “לצד השמחה והחגיגה, צריך להיות גם חשבון נפש.  גם מצדה של המדינה, ומצדו של הצבא, וגם אצל שליט”.

הדפס כתבה

139 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גלעד השפן
    18/07/2014 00:58
    נועם
  1. חבל שהחזירו את הבן של הגויה.
    שלחו ילד דביל לצבא שאפילו לא ידע למלא את תפקידו.
    הוא רק עשה נזק עצום למגינת ישראל.
    ואח״כ אבא שלו עוד לא מתבייש להזדהות עם החמאס.
    בושה וחרפה!!!!

    • =   22/07/2014 01:31

      אבא שלו לא אמר את מה שאתה חושב שאמר, תקרא שוב

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   25/07/2014 17:12

      אמת ויציב כל מילה בסלע חבל שלא יכולים לחזור אחורה בזמן הייתי עושה עם חאמס
      עסקה ונותן עם את נועם שליט מתנה

  2. ילד מרטיב עם מוצץ בן יומו
    18/07/2014 01:49
    גשש
  3. גלעד שליט ילד מרטיב..

  4. סיפור קשה
    18/07/2014 10:38
    נחמה
  5. אולי מוטב לו היינו מדלגים על הסיפור הזה, הוא לא מעורר כבוד לא לגלעד, לא לחילי צה”ל (בלי להכליל ח”ו) ולא לנו כיהודים ששלמנו תמורת זה מחיר בחייהם של יהודים אחרים.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   23/07/2014 12:02

      אמת.

  6. התאמה על בסיס פרופיל
    19/07/2014 00:01
    אחד שיודע
  7. אני חושב שגילעד לא אשם ,אלא הצבא שלא יודע לסנן ולשבץ את חיילו לתפקיד אליו הם מתאימים ,לא כול חייל שיש לו פרופיל 97 או פרופיל קרבי מתאים לשירות קרבי ,ישנם אלמנתים אחרים… שחשובים לא פחות ,אם לא יותר…וגילעד פשוט נפל בגלל חוסר התאמה ..

    • גל   20/07/2014 12:31

      מסכים עם כל מילה.

      • של   26/07/2014 07:33

        אלא אם כן “97” נחשב למילה

    • קצין במיל׳   20/07/2014 13:12

      אבל זה ידוע שיושבות כמה קצינות שיבוץ פוסטמות בבקום שעושות מה שבא להן. ״צורכי הצבא״ זה הכסת״ח הקבוע שלהן.

  8. כתיבה ירודה
    19/07/2014 15:03
    שמואל
  9. חוצפה לקרוא לגלעד שליט פחדן, תחת אש אנשים יכולים להיכנס להלם ולפעול בצורה לא צפויה. איך אפשר לקרוא פחדן ובכיין למי ששרד שנים בשבי?

    • אני   21/07/2014 03:30

      לא הייתה לו ברירה אלא לשרוד..

      • היה ברור שגלעד שליט תיכנן את החטיפה של עצמו   29/08/2014 22:23

        בולשיטט הוא תיכנן את החטיפה של עצמו.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   26/07/2014 19:22

      אני לא אומר חייל, אני אומר בן אדם סתום טמבל כזה נחנח מעופף וכל דבר שאפשר להגיד על חייל שמוריד את הווסט, כסדה והכי חשוב את הנשק שלו!!! בפאקינג פעילות מבצעית !!!!!!!! לא לדעת איפה אתה נמצא מי סביבך ומה המטרה שלשמה אתה נמצא כרגע איפה שאתה נמצא זה טימטום וזה צפוי שחייל כזה יתנהג כמו קוקסינל מול מחבל ושמישהו פה ינסה להגיד שזה איזשהו הלם קרב.. הוא יצא אפס פחדן הוא לא עשוי מהחומר שהלוחמים שלנו עשויים אין לי טיפת כבוד אליו. וגם בחיים היומיומיים שלו הוא כזה אהבל. טוב שהחזירו אותו כי הוא יהודי וחייל במדינה הזו ואין מה לעשות.. אבל שיטיסו את הגמור הזה כבר מהתקשורת ושיפסיקו לדבר עליו כאיזה גיבור או משהו דומה.. למה נשבר ה-ז’. במיוחד אחרי הכתבה הזו.

    • אני   29/07/2014 12:14

      בצהל יש פקודה שאומרת שעדיף למות ולא ליפול לשבי זאת אומרת שגלעד היה צריך לשים לעצמו כדור בראש או לתת למחבל להרוג אותו.. רק לא ליפול בשבי….
      גלעד לא פעל לפי הוראות בכלל… וכל זה כי הוא רק התעורר וחטף הלם.. אם הוא היה ערני אז יש מצב שהוא היה חוזר לאמא שלו באותו יום ולא אחריי 5 שנים

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   29/07/2014 18:07

      הוא לא ראוי למחיר ששולם עבורו ולקרוא לו גיבור זה כישלון של הרמטכל. וזילות של התואר גיבור . זה שם אותו באותה דרגה כמו הגיבורים האמיתיים שהיו לנו.
      פשוט מחדל לא ברורה לי ההבנה שמגלה בן כספית

  10. ימנית
    19/07/2014 17:47
    בלונדינית
  11. עצוב שמדינה משחררת בשבילו מאות מחבלים ואבא שלו מדבר נגד הממשלה. וגם עדיף שחייל שלא מתאים ללחימה לא ישרת שם.

  12. כותבים מה שמתאים לקונספציה שלכם...! ומה עם העובדות?!
    19/07/2014 22:22
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  13. החרדים עשו חטא על פשע לקחו רק מה שמתאים לקונספציה שלהם…! חמור מאוד…!
    עצוב לקרוא כתבה שאין בה ולא כלום ואפילו סתירות רבות.
    1. אם ההוראה הייתה לא לצאת מהטנק אז מדוע הקצין ועוד חיל יצאו? מי פעל על פי הפקודה? מי הקשיב לתדריכים? ומי עשה כפי שנתבקש?
    2. אחרי שהושלכו 2 רימונים ויותר לתוך הטנק כול בן תמותה והגיבור ביותר היה נכנס לחוסר שווי משקל. בלבול הוא אחד הסימפטומים לכך..
    3. ספק גדול האינפורמציה שנמסרה על מקום ואופן השבי…מאוד רדוד ולא נכון..
    4. גלעד מתנדב ועוזר לחילי צה״ל הלומדים במסגרת הצבא. אם עובדה חשובה זאת לא ידועה למחבר המאמר אזי ספק אם כול תוכן המאמר נכון.
    5. גלעד לא היה ולא רצה להיות ״סלאב״. המציאות שכול אחד ואחת ברחוב רוצים חיבוק לחיצת יד תמונה ועוד… היא לא בגלל רצונו של גלעד אלא כול הסובבים אותו.
    6 גלעד מוזמן לאירועים כי אנשים וגופים מזמינים אותו.. הכמות של הבקשות עולה לאין שעור על היכולת שלו להגיע לכול מקום ואירוע..
    7. גלעד משרת את מדינת ישראל ומוסדותיה בהרבה מאוד אירועים חיוביים ביותר.
    8. גלעד איננו גבור לטענת מחבר המאמר…מבלי שהגדיר מהו גיבור.. או הקריטריונים שלו לגיבור. גלעד לא קיבל את אות גיבור ישראל , אבל, בפירוש אפשר לקרוא לו גיבור ומסיבות שכותב המאמר מדלג עליהם.. חוצמזה כפי שנאמר ״ מהו הגיבור – הכובש את ייצרו..״.
    9. מדוע מחבר המאמר אינו מפרסם את שם איש הביטחון שמסר לו את תוכן החקירות..
    10. לסיכום, האזרחים בארץ ובעולם בהתנהגותם הם ההוכחה שהדברים במאמר רדודים , לא אמיתיים , וחבל שנכתבו,,,!

    • דניאל   25/07/2014 13:08

      דווקא תגובתך היא הרדודה והעילגת פה, וכל טענותיך אין להן קצה של קשר למה שנכתב בכתבה.
      לגבי הסעיף הראשון, לא ניתנה הוראה לא לצאת מהטנק, אלה הם הנהלים וחבל שלא קראת בעיון את הכתבה מלהטיל הרגשות.
      לגבי כל שאר הטענות שהעלית, אין טעם אפילו להגיב שכן הן אינן רלוונטיות בעליל ונטולות כל פשר.
      מה שעולה מכל הכתבה העניינית המובאת לפנינו הוא תמונת מצב ברורה וצלולה שיש בה אדם שמדינת ישראל כולה נרתמה למען בשבתו ובצדק אך יחד עם זאת נושא בתיפקוד לקוי כלשהו, מה לעשות,בכל מערך האירוע.
      אני בטוחה שהסיפור הזה יתרום רבות לשינוי הנראטיב הקולקטיבי בארץ לגבי כל עניין גלעד שליט ובתקווה שצה”ל יפיק את הלקחים הדרושים.

    • היה ברור שגלעד שליט תיכנן את החטיפה של עצמו   29/08/2014 22:24

      יאפוסטמה הוא נרדם בשמירה זה מה שהוא עשה.

  14. כתבה מעולה
    20/07/2014 00:38
    עדי
  15. נהנתי לקרוא את זה חידשת לי הרבה דברים ואני מסכים עם כל מילה שניכתבה פה!

  16. אקטואלי מתמיד
    20/07/2014 00:59
    לחרדים 10
  17. הספר כבר יותר משנה בשוק. רק פרק אחד מדבר על גלעד שליט רוב הספר מדבר על אהוד ברק ופרשת הרפז.

  18. ספר מרגיז ומיותר
    20/07/2014 01:26
    יפעת
  19. כל כך קל לנו לשבת מהצד ולצקצק. אל תשכחו שמדובר בילדים שקמים כל בוקר ועושים אותו דבר כל יום, אפילו שהם קרביים ותפקידם להגן על המדינה גם הם שוקעים בשיגרה ובשאננות. אני סמוכה ובטוחה שגם אחרי מקרה. גלעד שליט היום יש ברחבי ישראל מי ששובר שמירה כך בטנקים בלילה. הם לא המציאו שום גלגל.
    מרגיז מאוד הביקורת הסמויה שגלעד מקטין ראש, עי הואלא הקשיב לתדרוך. כמה תידרוכים כאלו הוא עבר לפני שהוא איבד עניין? אם היה סיכון ברור אני בטוחה שהמפקד היה חוזר ומדגיש אותו שוב ושוב ובכלל לא היה נותן להם לשבור שמירה באותו לילה. כנראה שהסיכון הזה הוא שגרתי בתידרוכים שלהם כמו הקפה שלי על הבוקר. ועוד בעניין של הקטנת ראש, למה המפקד הגדיל ראש ויצא מהטנק שלפי מה שנכתב זה מנוגד לנהלים? ולמה בכלל הוא קרא להם לצאת? נשמע לי שאם הוא היה נשאר לשבת ומעיר את כולם, הם היו יכולים לחסל את 2 המחבלים הללו בלי שום אבדות, חטיפה או החזרת אסירים. אבל את זה כותב הכתבה לא מציין, כבוד המת או משהו כזה. רק דמו של מי שחי מותר להפקרה.

  20. xpr nhu,r
    20/07/2014 01:38
    סופיה
  21. יותר מדי מידע צבאי חשוף
    הxpr אינu תורo דבר מלבד ליקויים ומידע נרחב לציבור הרחב אשר יגיע לידיים הלא נכונות
    אני מגנה את הxpr
    את הכותב
    ואת זה שאישר לפרסם את הפרטים הללו

  22. שליט הוא הסיבה שהיום אנחנו נלחמים!!!
    20/07/2014 01:51
    נזק אסטאטגי
  23. הנפל העלוב הזה שהוא ומשפחתו המייללת גרמו לצה”ל לאובדן ההרתעה ולמחבלים להבין את חולשתינו ולכן כל המנהרות והחיילים שנהרגו היום ממנהרה שכזאת. שלא לדבר על משוחררי עסקת שליט: גלעד שוחרר תמורת 1,027 אסירים ביטחוניים, בהם מאות אסירי עולם!!! רובם חזרו למעגל הטרור, אחד מהם כבר רצח יהודי יקר – קצין משטרה ואב לילדים.
    גלעד – הפישר הייללן שלא הקשיב בתדריך – אחראי לדמם של הרבה מאוד חיילים ואזרחים .
    ברוב חוצפתו הצינית -אביו נעם שליט ניסה לרוץ לכנסת ישראל…
    עצוב מאוד, הנוהל היום לחיילים שמזהים חטיפה לירות בחוטפים ובנחטף על מנת להרוג!!!
    זה הנזק שגרם החייל המצ’וקמק – “גלעד”!!!!

  24. ואני שחלמתי ורציתי להיות לוחם לא נתנו לי
    20/07/2014 02:20
    חסוי
  25. קבעו לי פרופיל 46 וזרקו אותי לבסיס במרכז הארץ לגרד את הביצים 3 שעות ביום בלי ימי שישי. לא נשארתי ולו שבת אחת(כולל טירונות) בבסיס.
    כל כך רציתי להיות לוחם ,ואני בטוח שיכולתי להיות לוחם אמיץ ומצטיין. אמממה,צה”ל מצא לנכון לבחור בגלעד שליט להיות לוחם,ולא בי עם הבייצים הגדולות ,שנאלצתי לגרדם.
    .

  26. גיבור או לא
    20/07/2014 04:02
    גיבור
  27. פחדן או לא העיקר שהוא בחיים. אנשים חיים בסרט מלחמה! לא מכיר הרבה אנשים שהיו שורדים 5 שנים בשבי

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   27/07/2014 09:19

      כל חייל קרבי לומד באיזה שלב להילחם על חייו של נדבר על להציל חבר במלחמה ומה שגלעד עשה זה להכנס לקומה…. במקום לנסות להציל את עצמו ואת חבריו לטנק.

  28. מגיבים חוצפנים
    20/07/2014 04:18
    אחמד
  29. בטוח אנשים שמגיבים פה באופן שלילי עליו לא היו לוחמים ובטח לא היו בסיטואציות כאלה. אין לכם זכות לשפוט

    • היה ברור שגלעד שליט תיכנן את החטיפה של עצמו   29/08/2014 22:26

      לא אתה אחמד היית לוחם בדאע”ש

  30. כולם מדברים על שליט
    20/07/2014 09:00
    דניאל
  31. כולם מדברים על שליט, אף אחד לא זוכר את הרב״ט שישב בתא הנהג, למה הוא לא פעל? האם הוא לא פחדן? היה יכול לנוע עם הטנק או לבצע פעולה מרתיעה אחרת בייחוד שרואים את המחבלים מהפריסקופ..

  32. אני לא פה בכדי לבקר את שליט
    20/07/2014 09:46
    לירן
  33. האמת, אין ספק שהוא לא מתאים לתפקיד אליו שובץ.
    אך זה טעות של הצבא, לא כולם מתאימים לשירות הזה, הצבא למרות חוסר בכח אדם חייב לברור את חייליו.
    עובדתית לפי הכתבה, כלל החיילים לא תפקדו נכון, מפקד הטנק בראש ובראשונה נטש את הטנק, מהלך ששוב בהתבסס על הכתבה הוא ההפך מההנחיה.
    אז השאלה שמתבקשת, למה לא מתרגלים מצבים כאלה? אני לא אומר ליירות על הטנק במציאות לצורך תרגול, אבל למה לא מדמים תרחיש של ירי, בכדי להטמיע משהו בצורה הכי טובה צריך להפוך אותו לאוטומט.
    הכי מקומם אותי בכל הכתבה היא ש2 מחבלים טיפשים עם המון אומץ ואפס תכנון, הצליחו לנטרל צוות טנק שלם, אני במכוון צוות טנק ולא טנק, כי הטנק היה פה סטטי לגמרי.

  34. לא כל אחד מתאים להיות חייל קרבי
    20/07/2014 09:59
    משה
  35. אבל בצבא הגנה לישראל לוקחים את מי שאפשר לא את מי שמתאים

  36. צבא זה לאמיצים
    20/07/2014 13:36
    חייל
  37. ברור שאי אפשר לשפוט ולדון אף אחד במצב נוראי שכזה
    אבל המעט שאתה מצפה מחייל שנכנס לתוך מבצע צבאי שכזה זה כן להגדיל ראש ולנתק ממנו את הפחד
    יכול להיות שהבעיה עצמה נמצאת אצל המפקדים שראו אותו באור לא נכון וחשבו שהוא כן מתאים ומוכן לצאת למבצע
    מפקד טוב זה אחד שלומד להכיר את החיילים שלו ולדעת את מי הוא יכול לסכן
    הדברים האלו עולים למדינה המון כסף ולמשפחות השכולות בכלל, צריך לשים לב

  38. בן כספית לך תעשה חמוצים
    20/07/2014 13:37
    גיא
  39. איך אתה מעז לשפוט??? איך אתה שיושב מאחורי שולחן עם מחשב כותב מה עבר על גלעד באותם רבעים…הכתבה הזאת שווה לתחת בדיוק כמוך!!

    • שלמה   15/08/2017 08:00

      הואיל ובן כספית היה טנקיסט בעצמו, והיה במצבים דומים בעצמו, הרי שהוא כותב לא מאחורי המחשב בלבד, אלא מתוך הטנק עצמו. הכרתי ושירתתי בטנקים באותו הזמן שבן כספית שירת, ובן היה צמוד לחבר ילדות שלי שנהרג בלבנון ובן כספית כתב עליו, ולכן אני קובע שבן כספית ראוי לכתוב את הדברים, והוא עשה זאת ברגישות הנידרשת. ברור לגמרי שהצוות תיפקד רע, והתוצאות היו בהתאם. בחור בששת הימים בחאן יונס אם אני לא טועה בשם יוסי נילחם בטנק פגוע לבדו באמצע כיכר והצליח לחסל את כל מי שניסה לתקוף אותו, לבדו. לא כל אחד הוא טנקיסט גיבור, אבל בהחלט היה צריך להיות ניסיון מינימלי מצידו של גילעד שליט להלחם, לירות בכלים שהיו בידיו, ובסבירות גבוהה התוצאות היו שונות לגמרי.

  40. שבי
    20/07/2014 13:42
    אזרח
  41. עשו ממנו גיבור..בושה וחרפה,אפילו על עצמו הוא לא נלחם אז איזה גיבור הוא זה..סתם טיפש..

    • שיר   21/07/2014 12:23

      נראה אותכם במקומו קל לכם לשפוט . ותתביש לך על הכתבה הזו רק ממעיט בערכו של גלעד. אתם מגעילים אותי

  42. נראה לי אנשים פה איבדו צלם אנוש.
    20/07/2014 16:19
    רוניוס
  43. ילד תמים שבמבט ראשון רואים עליו שהוא לא מתאים ללוחמה,מצא עצמו אחרי 8 חודשים בלבד באמצע אמבוש. חזר הביתה אחרי 5 וחצי שנים בשבי! כל אזרח שנתן מעצמו 3 שנים ולא חיפש את הדרך להשתמט הוא גיבור! פי כמה וכמה הילד שנלקחו ממנו מיטב שנותיו. כל חייל שנחטף כנראה שנחנק ברגע האמת… כי עדיף למות מאשר להיות בשבי ובלא נודע. רחמים על הבחור ושבוע טוב!

  44. עצביםםםם
    20/07/2014 16:32
    keti amsalem
  45. גלעד אתה הכי רחוק מלהיות גיבור…מי שם אותך בשיריון??? דביל כמוך….אתה היית מריך לשרת בקריה גובניק מפונק ושמאלני…אתה ואבא שלך החצוף והבוגד…מבחינתי היית נשאר שם…נכשלת בגדול

  46. לא שופט את שליט
    20/07/2014 17:49
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  47. עדיין רבים מידיי אלו המחפפים בנהלים בין אם חיילים או אף חמור מכך – מפקדים.
    לא כולם מתאימים לתפקידי לחימה וצריך להיות סנן מסויים בהקשר הזה לי ברור שלמפקדים בפלוגה היה ברור ששליט מאייש עמדה – עוד סד”כ, אך מה תרומתו בעת לחימה?אני בטוח שהטילו ספק ביכולתו לפעול.
    הוא לא צריך להרשים אשם כי נותר בחיים ואני שמח מאוד שחזר, יש לי עוד בארון את החולצה הלבנה עם הכיתוב “גלעד עדיין חי” ואת הסטיקרים ואני שמח על ששב הביתה.

  48. שליט גיבור ואף אחד לא ייקח זאת ממנו
    20/07/2014 17:50
    אורית
  49. למרות כל התגובות כאן ו/או דעתו של בן כספית גלעד שליט הוא גיבור! נקודה.
    אף לא אחד מהמצקצקים בלשונם היה עומד בתנאי שבי במשך שש שנים תמימות!!!
    אין לאף אחד את החוסן הנפשי וגדלות הרוח והאופי הכה ייחודי שיש לילד הזה ושגרמו לו להחזיק מעמד ולחזור שפוי(!!) הביתה.
    אז תנוחו לכם כל המלהגים ובטח ובטח בזמן מלחמה כשאיום לחטיפת חיילים מרחף מעל ראשנו כל רגע ורגע…

  50. ובשביל הפדלאה הזה,מדינת ישראל ירדה על ברכיה,כשהיא נאבקת מול החמס
    20/07/2014 17:52
    אור
  51. ויחצנים אינטרסנטים,ומול תשקורת שהפעילו מכבש לחצים על ממשלה אימפוטנטית.
    מי יודע בעוד כמה הרוגים יעלה לנו גלעד שהפך לסלבריטי,ולגבור תקשורת.כל הכבוד
    לבן כספית שפרסם זאת.והאב כפוי הטובה בא בטענות למדינה,ותומך בחמס.

  52. 90% מהאנשים לא נועדו להיות לוחמים. אבל אף אחד לא מתחשב בזה....
    20/07/2014 18:01
    אלדד
  53. 90% מהאנשים לא נועדו להיות לוחמים. אני לא מכיר אף אחד שאמר בצו ראשון/באקו”ם שהוא מפחד להיות לוחם ואמרו לו סבבה אז תיהיה ג’ובניק. ההפך הוא נכון, אם מישהו אומר כזה דבר מאיימים עליו שייכנס לכלא ושאף אחד לא שואל אותו…

  54. חבל שחזר,
    20/07/2014 19:14
    עוז
  55. אין פודין השבויים יותר מכדי דמיהם..!!

  56. נועם וגלעד
    20/07/2014 21:41
    שובל
  57. חבל שגלעד לא הקשיב למפקד שלו אולי זה לא היה קורה.
    ונועם האבא אתה צריך להתבייש לך , אתה זבל של בנאדם. מדינה שלמה כאבה איתך תתבייישששש זבל.

  58. כתבה מיותרת
    20/07/2014 21:56
    דנה
  59. זה נחמד ויפה לשפוט בן אדם לאחר מעשיו, הרי אם אתה אדון כתב אם היית נמצא באותה הסיטואציה לא ברור איך היית מתנהג, כשאתה מסתכל מהצד אז קל לראות מה אפשר היה לעשות, אבל שליט היה מבולבל ובטוחה אני כי הדברים קרו במהרה ולא היה לו זמן לחשוב, נכון שלא בסדר ששליט לא הקשיב להסברים ולא לקח את הדברים ברצינות אבל אין סיבה לשפוט אותו! ובנוסף אתה לא יכול להגיד אם גיבור הוא או לא, אז עדיף שתתעסק בדברים יותר חשובים מאשר בחייל מסכן שנפל בשבי!

  60. התגובות פה מזעזעות
    20/07/2014 22:44
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  61. אני הייתי ממתנגדי העסקה, אבל אני נעצבת מלראות פה את התגובות. שליט הוא פשוט לא בן אדם שהתאים לתפקיד לחימה. הפאשלה היא של חיל השריון, שלא ראו בן אדם שלא מתפקד בעליל. בתור אחת שהדריכה לוחמים, לא צריך לחכות לאירוע כזה כדי לראות אם בן אדם מתאים או לא, רואים את זה עוד הרבה הרבה קודם ואין ספק שזה עלה. חבל שלא עשו עם זה כלום. למזלי הרב, רוב הלוחמים שלנו הם אריות אמיתיים שאני הכי גאה בהם בעולם!! דרך אגב, אפשר להשתמש במקרה הזה כדי ללמוד לפעמים הבאות.

  62. מצויין
    21/07/2014 00:23
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  63. כתבה מדהימה.. כתובה בצורה מעוררת השראה ומעלה לא מעט שאלות ומחשבות..

  64. בן כספית יא חתיכת אפס שכמוך
    21/07/2014 00:49
    הילה
  65. בוא נראה אותך יושב שנים בשבי החמאס וחוזר שפוי . גלעד גיבור פי מיליון ממך! כמה עלוב לשבת מאחורי המקלדת ולהעביר ביקורת! ולכל החוצפנים שמדברים נגד השבתו, בושו והיכלמו לכם! הצבא אמור להיות אחראי על כל חייל ולא להפקיר אותו! מעניין אם היה חלילה מדובר בקרוב שלכם, גם הייתם מדברים כך

  66. גילעד שליט
    21/07/2014 01:48
    גדעון
  67. הסיפור עצמו יותר מדבר על מחדל של חייל שנירדם בשמירה היתה רשלנות ועל זה שליט צריך היה להיענש ,

    • *   26/07/2014 18:05

      נראה לי שזה עונש מספק.

  68. גלעד
    21/07/2014 02:06
    מאי
  69. כל אחד גיבור שהוא יושב בביתו ומקליד.. אבל שאתם נמצאים שם, בעת הזו..בסיטואציה הזו הכל מבולבל אף אחד הוא לא גיבור ברגע האמת! אי אפשר להפעיל שיקול דעת שאתה בכלל לא מצליח לעקל שאתה באמת נמצא בסכנה.. הכי חשוב שגלעד בבית בין אם יצא גיבור או בעינכם יצא חלש. הכי חשוב שבסופו של דבר אחרי חמש וחצי שנות שבי הוא חזר לביתו! תתעסקו בעיקר ותפסיקו לחפש אשמים בכל דבר.

  70. כמה שנים אחורה ובףהתפללתם שיחזור
    21/07/2014 02:15
    דוחה
  71. התפללתם שיחזור ועכשיו אתם גיבורים גדולים. מנהלי העולם ודעותיו עם בירה וקולה ופיצוחים מול המחשב

  72. לא פשוט
    21/07/2014 02:32
    איצי
  73. בלי שום קשר לכתבה . אני חושב שטעות הייתה לשחרר כלכך הרבה אסירים תמורתו
    ושוב בלי קשר להאם הוא היה לוחם אמיץ או לא.
    הנזק שנגרם כתוצאה משחרור כל אותם האסירים הרבה יותר גדול ולא משתלם.
    בחישוב קר… קל ופשוט. בת’כלס לא היה משתלם
    וצדקתי ! אבל מה זה עוזר.
    ההוא שם למעלה כבר תיסרט הכל. מי לחיים ומי למוות.
    אז רק שנהיה בריאים

  74. רק הפך אותו למסכן עוד יותר
    21/07/2014 03:59
    אייל
  75. באמת שבלי קשר לכתבה , עסקת שליט היא שעורורייה של 1000 מחבלים משחוררים.
    שנים רבות המדינה עוד מעסקאות ג’יבריל מוצגת ממש כחלשה ביותר מול טרוריסטים יימח שמם(לא שזה רע שהמדינה דואגת לחייליה , אבל יש גבול)
    אכן גלעד יצא בסיפור הזה פחדן , אבל אפשר לחשוב שזה המקרה היחיד שבו חיילים שוברים שמירה בדיוק ברגע של פיגוע הרסני
    נורא קל ליפול עליו , כולו נראה ילד מסכן חנון. אם שמו היה איזה גלעד חג’ג’ , היה כאן יחס קצת אחר אני בטוח
    ועדיין אין לי ספק שהוא לגמרי אשם

  76. המסקנה, תרגול חוזר וחוזר של מקרים ותגובות
    21/07/2014 09:04
    היי טק
  77. חייל לא אמור לחשוב על תגובה במקרה של אירוע.
    הוא אמור לפעול באופן כמעט אינסטנקטיבי.
    הדבר הזה מגיע אחרי שמתרגלים שוב ושוב מקרים ותגובות.
    אחרי תדריך צריך לשאול את החיילים שאלות כדי לגרום להם להקשיב בתשומת לב.
    הצבע שיבץ אותו, הכשיר אותו ושליט שילם מחיר יקר על תפקודו הלקוי.
    אני מנחש שרוב המלעיזים מעולם לא היו בקרבי.

  78. גלעד
    21/07/2014 10:15
    נופר
  79. וואי זה פשוט מחריד מה שאתם רושמים כאן תגידו התחרפנתם??? מי אתם בכלל שתשפטו ילד בן 18/19 שמוצא עצמו במצב כזה נוראי?! שבזמן שילדים בגילו בשאר העולם עסוקים בללמוד לתואר או כבר סיימו תואר הוא נאלץ להגייס למען המדינה שלנו וללמוד מהו נשק! חזרו מהם למציאות המעוותת בה כולנו חיים וחשבו פעמיים לפני שאתם שופטים אחד השני! בימים כאלה שאנחנו צריכים לחזק ולהתחזק אתם עסוקים בללכלך אחד על השני?! תתביישו לכם! פחדן??? שלעולם לא תצתרכו לדעת מהו פחד כפי שאין לי ספק שגלעד הרגיש באותה סיטואציה איומה.
    המילים שלכם חסרות בגרות
    מחרידות ממש!

  80. תעזבו את הילד תנו לו לחיות גם כך קשה לו
    21/07/2014 12:13
    ניצנה אמסלם
  81. אני לא מבינה אם החמס לא חיסל אותו אתם רוצים להפוך אותו לשבר כלי, איתו ובילעדיו ימשיכו להיות מחבלים והרי המחבלים יהיו לנצח, שכחתם שהפכתם עולמות בשבילו והזלתם דמעות המילים שלכם הורגות אותו כל פעם מחדש, ובוא נודה שכל אמא היתה רוצה שיחזירו את בנה בעד כל הון שבעולם תעזבו אותו!!!!!

  82. גלעד שליט
    21/07/2014 12:23
    תומך לחימה
  83. השם שנזכור “גלעד שליט” יהיה כמי ששחררנו עבורו דם.
    שיעלה השם “גלעד שליט” נזכור את אביו, שבעת הקרב יצא בהצהרות של חטיפת חיילים.
    אני זוכר איך זה התחיל, במילים של “נחטף חייל” ויצאנו למלחמה, עובדים כמו משוגעים, סביב השעון, ערים 35-40 שעות כי כל שניה קריטית – הסתיימה המלחמה, נשארת בשבי, הלב כאב.. גיבור מלחמה אתה לא, כואב לי להגיד, התרגשתי ביום שחזרת, מדינה שלמה עצרה מלכת, מסתכלת על המסכים מבוקר ועד ליל בשביל לראות את פניך חוזרות, הפגנות מצפון לדרום.. ואתה? אתה אפילו לא טרחת להקשיב בתדריך, לא חשבת שאתה נמצא בטנק – לא לבד – אלא עם אחים לנשק, שיגנו עליך וישמרו עליך. לא הייתי רוצה לעמוד לצידך בקרב ובטח שלא בשום מקום אחר.
    חייל של כולנו אתה כבר לא, אלא חייל של ההורים שלך, שמבקשים לחטיפת חיילים, ולאמא שלך – שעזבה את ארגון “בצלם” בעת החטיפה.

  84. חייל מהפלוגה
    21/07/2014 16:48
    תומר
  85. זוהי מכה קלה בכנף?
    חבל שלא ראית את החור שהיה בצריח מאחורה.
    בן כספית, הנשק ישב בכנת נשק מתחת לכיסא כאשר הוא מאובטח עם הרצועה לכיסא לפי הנהלים, ככה גם עם האפוד.
    כל הכבוד לך לשפוך את דמו של גלעד שליט ושל הצוות לטובת קידום הספר העלוב שלך.

  86. הגזמתם. גלעד אנחנו איתך
    21/07/2014 17:34
    גל
  87. אתם הזויים לגמרי!
    אל תעמידו את עצמכם בפני נסיון. מי קבע שהוא בכלל רצה להיות לוחם? אולי זה הפרופיל הכריח אותו. חות מזה הוא היה רק חצי שנה בצבא. ואם הוא כזה לא מתאים המפקדים שבחרו את זה היו צריכים להבחין בו.
    בחצי שנה אתה לא צובר יותר מדי ביטחון במיוחד כשאתה גם לא מוכן לסיטואציה כזאת. אז ראבק הבן אדם נתן 5 וחצי שנים מהחיים שלנו ורק הוא, אלוקים והאלה שהחזיקו בו יודעים מה הוא עבר שם. בלי הורים, בלי משפחה, בלי שפה/ שיחת נפש, ובטח שבלי חברים. וזה המעט ממה שהוא בטח עבר שם נפשית ופיזית. ילד שצריך לחיות את שארית חייו עם תסכול נפשי מאחורי כל התדמית ה״ שיגרתית״ שהוא משדר. אז אף אחד לא היה במקומו בשביל להבין זאת. די לשפוט לעזאזל. ויודעים מה הוא היה מעדיף למות עם החברים שלו מאשר להסתגר עם פרעי אדם במשך חמש וחצי שנים.

  88. גלעד היא בשבי 5 שנים זה לא מספיק לכספית ו לעיתונאים צמאי הדם
    21/07/2014 18:14
    לא מבין
  89. גלעד היא בשבי 5 שנים זה לא מספיק לכספית ו לעיתונאים צמאי הדם

  90. גלעד שליט..........................אנטי גיבור?
    21/07/2014 22:12
    אלי
  91. אז ככה לפי הכתוב בכתבה,היה ונכונים הציטוטים,לא גיבור ולא אנטי גיבור כאן………….ראש קטן שלא מבצע פקודות וזורק אחריות למישהו אחר ושותף לשבירת שמירה,זה במקרה הקל.בשקלול הדברים ,מדובר בחסר דעת שבו”ז שדפק ופילג את החברה הישראלית באמצעות אביו המניפולטור,ואת מדינת ישראל למשך שנים רבות..קבלת דבריו ע”י מי מהחברה הישראלית היא ביזוי ערכים והסכמה להם היא סיכון חיי אדם.

  92. בן כספית אתה חצוף
    21/07/2014 22:54
    אורטל
  93. מי שם אותך לדפוט ולבקר מי מתאים לתפקיד ומי לא? אתה פשוט חצוף שמעורר זעם. איכס.

  94. פחדן
    22/07/2014 00:36
    נוני
  95. בגלל הפחדן הזה שילמנו מעל אלף מחבלים והרוגים רבים בעקבות זה גלעד שליט היה מקסימום יכול להיות נהג בוס בקריה, אבל לא בשיריון בטנק מרכבה, להחזיק כלי כזה זה רק לגברים חזקים בלבד, אולי זו היתה טעות של קצין המיון ששם אותו בשריון… אבא שלו השמלאני עוד בעד הערבים שיראה שבגלל הבן הפחדן שלו עם ישראל משלם בדם.

  96. גלעד שליט
    22/07/2014 10:44
    כ. שמריהו
  97. הסיפור של בן הוא יותר מדיי ארוך נכון ש גלעד מגיע לחיות אך רחוק מאוד מלהיות גבור

    היה ברור מהתחלה שצוות הטנק נרדם ב בעת מילוי תפקידו

  98. כל הכבוד לו, אבל...
    22/07/2014 14:42
    יהודיה גאה
  99. כל הכבוד לו שהוא עבר את הגיהנום הזה בעזה, המקום הזה הוא הגיהנום שעל פני האדמה, אבל הרבה חיילים יעדיפו למות בשביל המדינה שלהם ולא לשחרר אף מחבל. יותר מ1,000 מחבלים שוחררו במסגרת עסקת שליט, חלקם הועמדו למאסר עולם, וחלקם עשו פיגועים גם אחרי שהשתחררו. יש לי הרבה כבוד אל גלעד שליט, אבל הוא היה צריך למות בעד המדינה שלו והיה מציל בעזרת חייו הרבה אנשים. וגם הצבא כנראה לא יודע בדיוק איזה משבצת מתאימה לכל אחד, אבל אם אני הייתי במקומו, הייתי מתה בשביל המדינה שלי ולא מוכנה שישחררו אף לא מחבל אחד.
    ה’ ישמור עליו והכי חשוב שהוא בבית.

  100. משהו לא מובן לי
    22/07/2014 19:46
    אזרחית תמימה
  101. לא יודעת וכנראה שלעולם לא אדע מה עבר עליו שם אצל חיות האדם האלה …. אין לי מושג כיצד הצליח לשרוד ? ומה גרם להם להשאירו בחיים …. אך על דבר אחד אני מודה וגאה למדינה …. על כך שערך חיי האדם קדושים ומקודשים … ונהפוך כל אבן להחזיר שבוי …. האם פעל נכון או לא ? זה הוא ומצפונו … מי אנחנו שנשפוט

  102. עצוב ובכל זאת
    22/07/2014 19:55
    מור
  103. אין הרבה מה לומר, כמובן שחייבים שפרטים אלו יהיו נחלת הכלל!

    עצוב מאד.

    יחד עם זאת אני שמח מאד שחזר אלינו וחי את חייו.

  104. חוכמה גדולה לשפוט אדם מהצד - לא מכובד בכלל-כספית מה היית אתה עושה???
    22/07/2014 21:12
    אלי תפוחי
  105. יש לנו בעיה ליהודים – חכמים אחרי מעשה לאף אחד אין זכות לשפוט את גלעד ובפרט אתה בן כספית שהנשק שלך הוא כלי כתיבה. אני בטוח שכל מי שהיה בסיטואציה כזו היה נוהג כך. רבותי תנו כבוד לאדם. מה יקרה אחרי שהמלחמה תסתיים גם אז יהיו לך טענות כלפי חיילי צהל???

  106. זה מבהיר כמה חשוב שהציבור החרדי הערכי ישרת בצבא בנח
    23/07/2014 09:21
    איש עם חזון
  107. הנח”ל החרדי הוא המשך הצבא של דוד המלך ספרא וסייפא. צריך להגן על העם היהודי בארץ ישראל

  108. צמאי דם מציצניים ועלובים .
    23/07/2014 10:46
    ענת
  109. עדיף היה לקבל אותו בארון , ברור .

  110. לכן מוטב לגייס לוחמים ולא ש
    23/07/2014 11:29
    אני
  111. ולא כל אחד מתאים ליחידות האלה הצבא אמור לבחור נכון את הלוחמים שלו .
    וכמובן לא לשכוח להעביר רענון כמה שצריך ואלה שלא מתאימים להעביר ליחידות המתאימות לו אישית.
    איו מה לעשות יש לנו אויב נחרץ ולכן צריך חיילים יותר נחרצים לפעולות .

  112. לא לכולנו די אנ איי של לוחמים! ואולי בזכות זה הציל את חייו!!!
    23/07/2014 14:43
    די.
  113. מה הטעם לעשות ספקולציות של אם ואז???
    הבחור הזה עבר סיוטים, הניחו לו!!!

  114. מחיר הפחדות הוא דבר נדוש
    23/07/2014 15:31
    אהרן
  115. צריך ללמד בצ”הל שפחד גורם יותר נזק
    מצד שני רוב אלו שמתלהמים נגדו גם היו מפחדים להגיב כשהם לא למדו לתקוף לפני זה כהכנה , אז עדיף לכם לסתום

  116. לציין בנוס שכספית צירף שקרים בעצמו דברים לא נכונים
    23/07/2014 15:34
    אהרן
  117. שלא היו ולא נבראו כדי להסיט , אין לסמוך על מילה של עיתונאי אפילו אם ראיתם תמונות שלו הם אנשי מרמה שרק רוצים כסף וכבוד ולשון הרע אין להקשיב להם כלל

  118. הרי רק מלהסתכל על הפרצוף של גלעד שליט
    23/07/2014 20:23
    תתעוררו!
  119. רואים שהוא ילד כאפות! אז מי האדיוט שפספס את הפרצוף שלו וחשב ששיבוץ לתפקיד קרבי מתאים לו???
    אשמת הצבא לגמרי.

  120. נראה שלגלעד לא היה על מי לסמוך
    23/07/2014 23:37
    רועי
  121. נכון שגלעד עשה טעויות אבל כמובן שלא ניתן לשפוט, לעומת זו מפקד הטנק שנטש את הטנק הרבה יותר אשם, כספית אמר שאולי גלעד לא התאים לתפקיד וכנראה שזה נכון אבל מי שהוסמך להיות מפקד אמור להיות מתאים לתפקיד ולעבור אימונים ומצבים אפשריים בקרב וגלעד כמו כל חייל סמך על מפקדו ובלעדיו הוא הרגיש חסר אונים. בכל מקרה גם גלעד וגם המפקד שבשל שיקול דעת מוטעה מצא את מותו הם גיבורים, לא לשכוח שהם עדיין ילדים שיצאו להגן על מדינת ישראל.

  122. ״גיבור״
    24/07/2014 11:24
    חיילת
  123. אני ממש שמחה ששיתפת את זה לא היה לי מושג שזה באמת מה שקרה ותמיד רציתי לדעת מה באמת היה שם.
    אנשים אוהדים אותו כל כך כי אף אחד לא יודע מה באמת קרה מסתבר
    וחוץ מזה שאם אתה עד כדי כך מטומטם בשביל לא להבין שאתה יוצא למלחמה ואתה במצב הכי מסוכן שיש ואתה לא מקשיב לתדריכים ולא יודע כלום מהחיים שלך ויוצא למרות שאתה יודע שלא תעשה כלום ואין לך מושג מה קורה אז זאת בעיה רק שלך
    לא גיבור ולא נעליים

  124. עשו ממנו פחדן ועלוב
    25/07/2014 01:51
    גלי
  125. למה ? איך אפשר לשבור לנו את כל השנים האלה? למה הפכתם אותו לאשם?! תתביישו לכם! החזרת שליט שינתה את פני המדינה. היא שינתה את החברה. היא שינתה את המחשבה. היא קירבה לבבות.
    תתביישו לכם

  126. כל המגיבים. פשוט בושה וחרפה.
    25/07/2014 02:47
    חן
  127. אתם חולי נפש. זה מה שיש לי להגיד!!!!! בשביל מה להכפיש את שמו של גלעד ברבים.?? ואיזה חשבון נפש בדיוק אתה רוצה תגיד לו את זה בעצמך למה כולם צריכים לראות??? גועל נפש. פשוט גועל נפש תתביישו כל המגיבים פה בנאדם הקריב 5 שנים בשביל המדינה שלו ועוד יש לכם טענות!!!!!! ומי אתם חושבים נתן לכם את הזכות לקרא ולהחליט אם הוא גיבור או לא????? איבדתם את השפיות והאנושיות הבסיסית! תתביישו לכם.

  128. בושה !!!!!!!!!
    25/07/2014 02:51
    אחת
  129. ככה להכפיש בן אדם???? מגעיל אותי!!!! חולה רייטינג!!!!! טיפש מי שפירסם את זה! פשוט בושה שיש אנשים בעולם שמתעסקים בגועל נפש.

  130. אני מתביישת להיות חלק מהעם הזה, כשהוא כותב פה כאלה דברים קשים על אדם שנקלע למציאות לא שפויה (בגלל שלא ראו שאינו מתאים לתפקיד) ולאחר חמש שנות שבי זה הדיבור עליו. לצערי, שמחה בכל זאת להיות חלק מהעם הזה, כשמתרגשת על כמות האחווה, הערבות והמסירות בזמן לוויה של ילד בן 20 שמסר נפשו עבורנו. לפחות זה. כל השאר, בושו בעצמכם.
    25/07/2014 03:21
    אביה
  131. ימים שקטים,
    אמן.

  132. כולכם גיבורי מקלדת! 99.9% מכם היה קופא!
    25/07/2014 18:01
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  133. מאוד קל לנתח הכל בדיעבד ומאוד קל לבוא בטענות.
    גם אני הייתי שריונר ומה לעשות, טנק זה דבר מאוד פגיע בטווח הקרוב, מאוד מנותקים ממה שקורה בחוץ.ואם מחבלים הגיעו למרחק אפס מהטנק, הצוות לא ידע מזה עד שמאוחר מדי.
    בשביל זה הטנק צריך את כוחות החי”ר שיחפו עליו.
    אין שריונר שלא נרדם בתאו, גם אני חטאתי בכך, לא תמיד אפשר למנוע את זה, כל אחד נמצא בתאו, מנותק מסביבה והיחיד שיכול איכשהו לתפקד שמקשר בין העולם החיצון לתוך הטנק הוא המפקד.
    המפקד כשל כאשר נתן את ההוראה לנטוש את הטנק, זו הייתה נקודת התפנית של התקרית הזו!
    גלעד לא היה בקיא בכזרה ובתדרוך? ברור שלא! הוא חפ”ש! בין כל הפעילויות האלו ללא הפסקה הוא גם שומר ועושה תורנויות, אז אי אפשר לצפות ממנו להיות עירני לכל פרט ופרט.לא מדובר בזלזול, מדובר בקושי.
    הייתי רוצה לראות את כל גיבורי המקלדת שכאן מתפקדים במצב של הלם תחת מתקפה.”קפיאה” לא אומרת שהאדם פחדן.
    כשאדם מנותק בתאו מהסביבה החיצונית, הוא מאוד תלוי במפקד ובטען שיש להם איזושהי הצצה אל העולם החיצון, משהו שגובל בחוסר אונים.
    נכון, יש אנשים שהיו שולפים את הנשק ומנסים להשתמש בו בקור רוח, מה לעשות שלא כולנו “רמבו”.
    התגובות שאני רואה כאן, פשוט מחליאות, רדודות ברמה שקשה לתאר ולא הייתי מאחל לאף אחד, כולל אוייב השתחלויות שכאלו.
    תשבו קצת עם עצמכם ועשו בדק בית, כי אתם הסיבה שהמדינה שלנו נראית כמו שהיא נראית.

    • שמוליק לוי   26/07/2014 18:46

      הוא בושה לישראל הוא אפס מאופס

  134. בחרתי להתאפק ולא לקרוא את הכתבה
    26/07/2014 10:22
    אורן
  135. למרות שזה מאד מעניין (וחטטני), החלטתי להתאפק ולא לקרוא. אני ישר מספיק לדעת שאני לא יודע איך אני הייתי נוהג במצב הנורא אליו נקלע גלעד שליט, כך שיני רוצה ליטול חלק בפרונוגרפיה הזו. אין בה שום תועלת מלבד רוע לב, התנשאות ושמחה לעיד של אדם שגם אם בזמן אמת לא פעל על פי הנוהל, קיבל עונש בל יתואר והיה בשבי של חיות אדם במשך חמש וחצי שנים. רדו ממנו, ותפסיקו להיות חטטנים, רעים וצרי עין ולב

  136. מה זה הוסיף לנו? חוץ מלהרוס את החיים של בחור צעיר
    26/07/2014 15:01
    מכיר
  137. עיתונאי דוחה. איפה החמלה ? היה ברור ששליט היה בהלם ולא נלחם. הוא אף פעם לא נראה לוחם קומנדו. את מחיר ההלם שלו וזה שמפקדיו לא זיהו שהוא לא מתאים הוא שילם בכלא ארוך מאוד.
    בן כספית שוב בונה את הרייטינג שלו על גבי הריסות העתיד של מסכן כמו שליט. לפני כמה שנים עשה אותו דבר לג’קו.

  138. גיבור
    26/07/2014 15:26
    עינב
  139. אין לשפוט אדם בעת צרה. לא היית בסיטואציה אז אתה לא יודע איך היית מתנהג. כל אחד היה קופא במקומו ושוכח את כל מה שתודרך לפני כן.

  140. תראו את הישראלים המכוערים פה לחלק כפה לאחד ואחד ממכם חוצפנים
    26/07/2014 15:48
    אורן
  141. נראו אותכןם שורדים בשבי יום אחד יום אחד! והכתב האפס הזה מקס’ יכול לנגב את התחת עם הכתבה שלו

  142. תתבייש לך בן כספית
    26/07/2014 16:37
    שחר
  143. כל חייל הוא בן אדם. חוצפן אחד.
    אתה אדם רע עם עט..אין את מי לבקר כבר?

  144. גלעד- מצטארת, אבל אתה אפס ונמושה
    26/07/2014 17:57
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  145. ואני ממש מצטארת ששיחררו בגלל אפס כמוך 1000 מחבלים.
    אתה לא שווה אפילו חצי מחבל, כי המחבל,לפחות היה נלחם.
    אתה ואביך בושה לישראל.

  146. חייל שחייב להישפט
    26/07/2014 18:44
    שמוליק לוי
  147. אני חושב שעשו מימנו אלוהים זה חייל שנירדם בשמירה לא השיב מילחמה חייל פחדן חייל שהיה צריך לשרת בקריה וביגללו הישראל שילמה מחיר גדול ושיחררה רוצחים שגם אחרי השיחרור שלהם בעיסקה חזרור לטרור ואנשים שילמו בחיים שלהם ביגללו כן ביגללו וממנו עשו אלוהים על מה על זה שהוא מירדם בשמירה הוא בושה

  148. בן כספית אתה גועל של בן אדם
    26/07/2014 23:05
    אני
  149. בן כספית אתה גועל של בן אדם!
    הרייטינג והמשכורת שלך יותר חשובים לך מלכבד את גלעד שליט.
    אני בטוחה שחצי ממה שכתבת שם זה הגזמות פראיות ושקרים. גם אם באותה תקרית מי מהצוות לא יתנהג מאה אחוז תסתכל על הבן ששרד בצורה מדהימה ויוצאת דופן חיים כל כך ארוכים בשבי.
    אני לא מאמינה שאתה מעז לבזות את גלעד שליט בציבור. אתה חלאה של בן אדם

  150. לאמת קוראים תשובה!
    27/07/2014 02:08
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  151. אין לי ספק שהוא אוכל מספיק סיוטים עכשיו בשביל להתמודד עם כתבה כזאת. וכל הכבוד על הכנות . יכול היה לשקר ! בחר לומר את האמת!!!

  152. בושה
    27/07/2014 05:10
    מעיין
  153. גלעד שליט ילד כאפות … חנון רצח , ואיך הוא בדיוק נכנס לשריון ?
    גג שהיה מתאים לו זה להיות ג’ובניק לנקות מטבחים …
    אבא שלו השמאלני הקקה הזה צריך להתבייש !!
    להיות שמאלני זה מחלה
    זה לא נתפב איך אבא של חייל שנחטף יכול להזדהות עם החמאס ?!!!

    משפחה של עלובי נפש

  154. גלעד פחדן נקודה
    27/07/2014 10:53
    צחי
  155. עזבו אותי שטויות של הלם ברגע שגלעד אומר שהמפקד נתן פקודה לצאת והוא נשאר כי בטנק יותר בטוח יש לו גם מספיק זמן לחשוב וגם עצם העובדה שהוא אומר על הזין שלי כולם אני נשאר בטנק לא עוזר לחבריי.
    ולהפקיר נשק בשעת מלחמה זה הדבר הכי טיפשי לעשות במיוחד אחרי שירו עלייך ואתה יודע שהמחבלים בסביבה הזוי !!! חטיפה כזו לא היתה אמורה להיות בכלל.

  156. היה צריך להשאיר אותו בשבי זה חייל?
    27/07/2014 12:19
    אחת העם@!!!
  157. זה לא לוחם זה שמאלני שגרם לנו לבעיות.

  158. גלעד שליט לא אשם , אשם מי שהחליט לשבץ אותו לשם ולא לתפקיד פקידותי בקרייה .
    27/07/2014 13:42
    איציק
  159. אין מה לבקר את גלעד, הוא לא אשם.
    רק להסתכל על פרצופו ולהבין שהוא לא מתאים, אני לא מבין איך מישהו ממפקדיו חשב שכן.
    היו שמים בחורות בטנק היה יותר טוב.
    וכמובן, צריך להאשים את המדינה שנותנת למחבלים רוצחים את הזכות לנשום. פלא שינסו לחטוף חיילים ואזרחים כל שני וחמישי? המדינה נותנת לגיטימציה למקרים כאלה. לא רק גלעד יצא פרייאר גם אנחנו פרייארים לא קטנים. בגלל זה המדינה שלנו נראית איך שהיא נראית, אין לנו ביצים ולכן קרו ויקרו עוד פאשלות שכאלה.
    אגב, נועם שליט היקר, אביו של גלעד שליט, אני מאחל לך שהפעם יחטפו אותך, כי נראה לי הם התבלבלו בינך לבין בנך. שמאלני אפס מאופס, לאן אפשר להגיע אם אבא מצדיק את חטיפת הבן שלו? אולי אתה בעצם המשת”פ שלהם.

  160. בן כספית - תתבייש לך
    27/07/2014 14:19
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  161. אז נכון הוא לא התאים לשיבוץ שקיבל. זאת סיבה לשפשף את אפו באדמה ולהשפיל אותו. לך אין מושג איך אתה היית מתנהג ברגעי אימה שכאלו. גם צה”ל וגם שליט כבר הסיקו את מסקנותיהם. ולך זה רק משמש חומר לעוד מאמר שיגדיל את שימך. נראה אותך שורד בגוב האריות של החמאס 5 וחצי שנים. עכשיו אתה רוצה לעשות לילד מבצע השפלה ציבורית. לך ומצא לך ענפים ועצים אחרים להתלות בהם, בשם “התהילה” העיתונאית הנבזית.

  162. טוב שגלעד חזר מהתופת
    27/07/2014 14:24
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  163. נכון שזה זוועה שמחבלים רוצחים שוחררו, אבל יקיריהן של המשפחות השכולות לא יחזרו לעולם. לעומת זאת גלעד נרקב בבור של החמאס בעודו חי, והדבר הכי נכון היה להחזיר אותו. לא חוכמה להיות עיתונאי כמו בן כספית, בחדר הממוזג ולהטיח ביקורת בכל העולם, כשגלעד חמש שנים סבל בשבי החמאס. בושה וחרפה לכל המלעיזים!

  164. מי היה מאמין
    27/07/2014 19:16
    רעות
  165. עמדנו לצידם בטור וברע כאב לנו הלב שילמנו מחיר כבד וזה מה שמגיע לנו?
    כשמסתכלים אחורה זה מצחיק מאוד מי דמיין שיום אחד זה מה שנגיד על גלעד ונועם חלאות

  166. כאילו שזה היה כזה סוד גדול גלעד שליט היה ונשאר
    27/07/2014 21:28
    נפו
  167. סמרטוט ריצפה אפס שבגללו השתחררו המון רוצחים אפס שבתור לוחם במינימום תראה קצת התנגדות יפח התנגדתי אז והיום אני מוכן להחזיר אותו לשם . גלעד שליט זה לא רון ארד גלעד שליט הייתי נותן אותו תמורת גופתו של החייל של גולני גלעד שליט ״ גיבור ישראל ״ אני שופט אותך ומתעב אותך אותך ואת אבא שלך הסמרטוט הראשי נבל שעבד על מדינה שלמה בעניים שהבן שלו גיבור איכס יחבורה של כלבים !!

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   27/07/2014 22:52

      קצת כבוד בבקשה

  168. גיבורי ישראל
    28/07/2014 02:22
    ליאון פרז
  169. תקראו קצת על בני מסס תבינו מה זה גיבור ישראלי הגן על החרמון לא התבלבל. ולא נרתע לשנייה. מאש הסורים ובושה שמעט מאד ישראלים יודעים עליו

  170. כמו שאמרתי כל הזמן - שליט הוא חטיפת אפס
    28/07/2014 09:42
    דורון
  171. אפילו מחבל של החמאס גילה יותר אומץ לב ממנו,

    היה עדיף להשאיר אותו בשבי, זה לא היה מזיק לאף אחד.

  172. אתם אנשים מגעילים
    28/07/2014 10:25
    חן
  173. אני חושבת שהדברים שבן כספית מביא לידיעתינו חשובים בעיקר על מנת שנלמד מזה ונסיק מסקנות.
    אבל מזעזע או לא, כמה יפה לעשות על הילד האומלל הזה לינץ’ (כאילו הוא לא עבר מספיק) והרי זה מה שיקרה.. נכון הוא לא נהג “כלוחם”, “כגיבור” כפי שהיינו מצפים ממנו, הוא חפ”ש.
    אם שבר שמירה (ואכן שבר לפי התיאור) מי שצריך לתת את הדין זה הסגל שלו שלא בדק את העניין ובכלל זה שהם הגיעו לחפ”שנות כזאת מעיד על טעות אך ורק בפיקוד לוקה. מ”מ שיוצא מהטנק? התפקיד של גלעד היה להישמע להוראות המ”מ שלו זה לא קרה מכיוון שגם המ”מ היה עסוק בלהמלט (גם אותו לא שופטת, כי אך אשפוט אדם שמנסה להציל את חיו? זה אינסטינקט טבעי) אגב אם גלעד היה יורה סביר להניח שהיה יושב הרבה זמן בכלא על כך שירה ללא פקודה!!! אתם מבינים איפה הדפקט?!? מחדירים לנו פחד גם בזה- קח נשק אבל אל תירה, אנחנו צבא הומני ואם תירה אתה תשב בכלא!!
    אני לא יודעת איך כל אחד מאיתנו היה מגיב בסיטואציה כזאת- אני לא הייתי ממהרת לשפוט, אבל ככה אנחנו אלו שהמלכנו ואנחנו אלו שנפיל- כך היה וכך יהיה תמיד!

  174. שליט - מה שטרם נאמר
    28/07/2014 16:10
    רחל
  175. טוב שיש לנו אדם שחושף טפח ומסתיר טפחיים בן כספית אתה מרתק בדיוק כמו ספריך. גם אני רוצה לדעת עוד ספר ספר כי אנחנו כבר חיילים ומה שחשוב באמת – שבויים שבויים של צנזורה

  176. .כמה לא מפתיע!!
    28/07/2014 16:54
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  177. שליט נשאל על ידי הקצינים שתחקרו אותו אם יצא מהטנק. “לא, לא יצאתי”, השיב. “למה?”, שאלו אותו. “כי הטנק נראה לי מקום בטוח יותר משם, בחוץ”, ענה. “בחוץ מסוכן. בפנים מוגן”.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   28/07/2014 23:11

      גם אני כשקראתי את הסיפור חשבתי שכל חייל שעבר טירונות 03 ומעלה יכל בקלות לנטרל מחבלים כאלה אפילו מניסיון אומר שהלוחמים מחפשים אירועים כאלה ומוכנים לתקוף את התוקפים אבל חשבתי בהיגיון כמה פשלות עשה גלעד והגעתי למסקנה שקרא כאן משהו שגלעד עצמו התבייש בו כנראה והוא שבאמת הוא ישן הניח את משקפיו בצד וכשתקפו את הטנק ברימונים הוא פשוט לא ראה מי מחבל ומה מפקד ולכן לא יכל לא לראות ולא לירות תחשבו גם חושך גם הלם גם בלי משקפיים וגם עשן שורה תחתונה הכל יד ה׳

  178. גלעד שליט /בו כספית
    28/07/2014 20:34
    אריק
  179. ואני שואל האם זה הזמן המתאים? לצערי איבדנו כל רגש אנושי
    עדיין הלוחמים שלנו נלחמים מול אויב אכזר ורע לב שלצערי כולנו זלזלנו ביכולותיו עדיין מיתנו נמצאים בכל פינה ופינה,עדיין משפחותיהם אבלות על אובן יקירם. ן…ל בן כספית אצה הדרך לפרסם את ספרו .כאילו אין יותר דברים חשובים יותר לעשות.מה קורה לנו במדינה הזאת???.

    • שפויה   29/07/2014 01:32

      כל אחד פה מגיב עליי שפן פחדו כאילו כל אחד פה מינימום שייטת 13 נלקח בשבי והיה בו 5 שנים
      נראה אתכם מתנהגים במצב ששני מחבלים מכוונים לכם אקדח לראש ??? מה הייתם עושים ?
      תרגעו ומהר

  180. חוכמה גדולה להגיד מה היינו עושים במקומו
    29/07/2014 01:24
    אני
  181. בפועל הוא לא ידע מה מחכה לו בחוץ. הוא לא רצה למות למען המדינה. וזה הגיון בריא והישרדותי בסך הכל. הוא לא לוחם מהסוג המורעל, אלא מאלה שהצבא היה עבורו רק חובה ולא מעבר לזה. האינסטינקט שלו השאיר אותו בחיים. הוא באמת לא גיבור והם באמת היו שאננים בצוות שלו אבל הוא שרד ויש לו עתיד והוא יכול לשבת עם מדפחתו לארוחות חג..אם היה פועל אחרת לא בטוח שהיה שורד

  182. חבל..
    29/07/2014 03:10
    לוחם במיל'
  183. לקרוא את התגובות כאן זה גם מצחיק וגם עצוב כי לפחות לחצי יש בעיה בהבנת הנקרא וכמעט לכל השאר אין מושג בסיסי בלחימה חוץ ממיעוט קטן כאן לא שמתם לב א. שבן כספית כלל לא שפט את גלעד רק טען שהוא לא גיבור.
    ב. ה ר ב ה מאוד הגיבו למעט אחד שמי יודע מה אתה היית עושה והלם זה מצב מובן – אז כן מובן אבל מי שעובר הכשרה כלוחם פועל מתוך זכרון שריר הוא פשוט מגיב ולא חושב כך שזה תירוץ מתקבל אבל עדיין תירוץ.
    ג. עוד הגיבו כאן שהוא סבל בכלא של החמאס, לא רוצה ולא מאחל לאף אחדלהיות במקומו אבל על פי כל הדיווחים בזמנו וכן ממצב החזרתו הוא נשמר במצב טוב מאוד החמאס הקקות ידעו איזה יהלום יש להם ביד ושמרו עליו.
    ד. למרות מה שחושבים אנחנו כן צריכים להיות חכמים לאחר מעשה כל הצבא על פקודותיו בנויים על זה מה שנקרא “נכתב בדם” אז מן הראוי היה לפרסם את הדברים ולשפוט אותם כהיה נכון לעשות או לא עם כל הרגישות בנושא.
    ה. לכל המתלהמים והמקללים למינהם עזבו כבר את המקלדות ותפסיקו לעשות לנו כאן זיהום אויר.

    לסיכום: פרשיה עצובה למדינה וחבל שנגמרה כך הלקח שצריך להלמד הוא פשוט למחוק את הטרוריסטים הללו גם במחיר כואב של חיילנו ושל חפים מפשע עד שיבינו שמלחמה זו לא הדרך.
    שה’ ישמור ויצליח את כל החיילים שלנו!!!!

  184. לכם הקופים הפרימיטיביים!
    29/07/2014 06:01
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  185. גיבורי מקלדת רפוסים ושמנמנים! פרלמנט האינטיליגנציה בשקל הנשפכת כאן דליים דליים או בקצרה, ערסים צ’חצ’חים, אספסוף!כן כן! אלו אתם על פיותיכים המפליצים את “גבורת” הבורות שלכם! חבורת לוזרים שבמקום לעצור ולחשוב היטב על כמה קשה היא סיטואציה כזו בממש (עכשיו!כאן! בתוך טנק ולהריח ת’חול!) באים וכמו גורילה מטיחים אגרופים בחזה יען ” תראו תראו איזה גבר אני” – פחחחחחח! אתם! עשו טובה לכולנו ותחפפו מהמדינה! או לכל הפחות פשוט, אל תביאו ילדים לעולם שלא תתפשטת מגפת הטימטום הפשטני שאתם ללא צל של ספק לוקים בו. בריונים נוטים לתקוף חולשות של אחרים כדי לכסות על פחדנותם הם עצמם,כמוכם! לוזרים!!!!

  186. יש אנשים רעים. פשוט רעים.
    29/07/2014 12:42
    מזועזעת מהתגובות
  187. לא מאחלת לאף אחד להיות בסיטואציה כזו. כמה רוע ושטנה יוצאים מבני אנוש. איכס.

  188. טעות של הצבא.
    29/07/2014 17:07
    דן
  189. ברור שבמצב כזה אנשים נכנסים ללחץ אטומי!! אבל זה לא סתם אנשים, זה חיילי צה”ל. לוחמים. הם מתאמנים יום יום, על מצבים כאלה ואחרים, מצבים שבן אדם רגיל מאבד את שפיותו, או קור רוחו, לא מוצא את עצמו וכו’ וכו’ . . . . אבל חיילים המתאמנים למצב הזה, אמורים להגיב בצורה אוטומטית לפי מה שהם למדו. הטובים שבהם גם יכולים בו זמנית לחשוב ולתת תגובות יותר. אלא – שמקבלים צל”ש על היותם כאלה!! לכן כל המצב הזה הוא טעות ענקית של צה”ל, של מפקדיו של שליט והמפקדים שלהם. כנראה הוא לא היה ככ מתאים.

  190. אוייש...אימא .
    29/07/2014 17:13
    ניצן בר
  191. גלעד. אתה ילד .
    חייל
    בחור כאפות.
    אבא
    בקיצור. חבל עשו בשבילך מלחמה להחזיר.
    חבל החזירו להם אפילו שבוי אחד.
    אתה והשפחה שלך אפסים והייתי שמח אים היית עוזב את הארץ לכל הרוחות.

  192. דבר אחד לא ברור ...
    29/07/2014 17:58
    בת אל
  193. אם לא תוכננה חטיפה למה חיכה להם טרקטור ? בגדים להחלפה ? מכוניות ?

    דבר שני תתביישו הוא בטח יושב קורא ובוכה !!! תגידו פחדן תגידו מה שתגידו לא הייתם שם אל תדברו גיבורים גדולים !!!

  194. התלהמות
    29/07/2014 18:09
    אני
  195. בבקשה תשמרו על פרופורציות .
    נכון ,גלעד לא גיבור .!
    אז מה ?
    לא כולם גיבורים !
    גילעד הוא הילד של כולנו.
    לא משאירים חייל בשטח ולא משנה מה .
    גילעד היה בשירות צבאי וחובתנו הייתה להחזירו הביתה וכל הכבוד לכל אלו שעסקו במלאכת קודש זו .

    אנחנו בימים קשים וזה לא הזמן להתלהם .
    גלעד הוא שלנו ואנחנו מחבקים אותו.
    שאף הורה לא ידע את הכאב. שבאיבוד ילד .
    גלעד אל תפגע אנחנו כן אוהבים אותך ושמחים שחזרתה הביתה

  196. פשוט בושה ! חבל לא נשאר בעזה !
    29/07/2014 20:30
    דודו
  197. בושה לפחות היה מנסה פחדן עלוב !

  198. מאוד בעייתי לנתח את זה. אם זורקים עליך רימונים ואתה בתוך טנק
    30/07/2014 11:24
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  199. יש מצב שיקרע לך עור התוף.
    סביר שתהיה מבולבל ומפוחד.
    מאוד בעייתי לנתח את זה מכאן.
    אני כמובן לא לא מצדיק או מצדיק את מעשיו רק טוען שהניתוח בעייתי.
    נכון, גיבור הוא לא אבל קשה לדעת כיצד אדם יכול לתפקד אחרי שזורקים עליו רימונים בחלל קטן.

  200. משפחה של שמאלנים שלחו ילד שגרם נזק למדינה שלמה
    30/07/2014 12:32
    אסי
  201. היה עדיף שיחזור בארון

  202. אני דווקא מוצא יתרון גדול לצהל בכל הסיפור הזה
    30/07/2014 17:00
    אסי
  203. צריך בחיים להסתכל על חצי הכוס המלאה כי אם לא נהיה כאלו לא ישאר לנו כלום. אין ספק שהילד היה בהלם בכל מה שקשור למבצע הזה. אבל גם שראיתי את הפנים שלו בפעם הראשונה לא חשבתי לרגע שמדובר בלוחם גדול. זה ברור שמדובר בילד שגויס ואין ספק שהוא לא הכי מתאים שיש. אבל מה שטוב כאן זה שמכל המחדל הזה יצא לנו מישהו חי ובגלל שהוא נותן לצהל תמונה אמיתית על מה שקרה ככה בצהל יתעוררו במקומות שצריך ויגרמו לכל החיילים שמזלזלים בקרב לא לזלזל ולזרוק את הקסדה כדוגמא למה שקרה לנו כאן.

  204. 108 קצינים לעתיד
    30/07/2014 18:19
    אילן
  205. חפיף זו המתכונת לכשלים בצהל ראו כתבה על קציני העתיד שמפקד ביהס החליט לא להסמיכם עקב שבירת שמירה במהלך הקורס, ולא להכניסם לכלא ולהדיחם מתפקידי פיקוד בצהל. עקב מהלך זה הם יוכלו להשלים את הקצונה בחיל ששלח אותם לקורס ולפקד על חיילים ( הילדים שלכם ושלי ) אז שלא תחיו באשליות ותתהו על מקרה זה או המקרה של נסיון החטיפה בנחל עוז. סימן שאלה גדול על מה שקורה בצהל???????

  206. משעל והנייה קחו את גלעד תביאו את 1027
    31/07/2014 01:00
    מתי הגיבור
  207. בושה וחרפה גלעד שליט ידעתי שהוא קרטון

  208. פחד
    01/08/2014 12:11
    אורן
  209. יש כאלה שהפחד אוחז בהם, כדוגמת שליט והם נשארים קפואים במקומם. התופעה הזאת , ברובה פסיכולוגית נפשית יכלה גם לקרות במצב אחר לגמרי מאשר בתוך טנק מותקף, כדוגמת בחורה במאבק עם אנס, שוד מזוין, אלימות פיזית.
    קל מאוד וגם דיי דמגוגי לקפוץ על שליט , במיוחד בימים אלה שחיילי צהל הקדושים נלחמים על הבית.
    כל אחד שאינו לוחם באופיו צריך לחשוב איך הוא היה עומד במצבי לחץ וחרדה מן הסוג הזה, לפני ההשתלחות הברברית בשליט.
    אגב, על פי הדברים מפקד הטנק ז”ל גם חרג מההוראות ונטש את המבצר הבטוח ביותר. שליט קפא. כל אחד במצב קיצון מגיב אחרת.
    חבל.. מיותר ובסופו של יום סיפור עצוב שעלה יקר לכל משתתפיו.

  210. הספר הבא של בן כספית
    02/08/2014 12:54
    נביא בעירו
  211. בעוד שנה כעת חיה ייצא לאור ספרו החדש של בן כספית ששמו עדיין לא נקבע סופית אך הוא יעסוק באיך תיכננו נתניהו+שב”כ את מבצעי שובו-בנים, צוק איתן, והבלוף של כיפת ברזל..

  212. בן כספית כל הכבוד
    02/08/2014 13:49
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  213. ההתעסקות בנושא רגיש זה רק מוסיפה להערכתי אותך.
    טוב שהאמת יצאה לאור.

  214. על אחד כזה היה צריך לשחרר כל כך הרבה מחבלים? אני מצטער מעבר למה
    04/08/2014 19:07
    יוס
  215. שאבא שלו אמר לו הייתי פלסטיני גם אני הייתי חוטף חייל. משפחת שליט תתביישו לכם

  216. זה מה שקורה כשמגייסים ילדים לצבא
    05/08/2014 20:44
    עברתי בסביבה
  217. במקום צבא של שכירי חרב שכל משאת נפשם בעולם היא להרוג כמה ערבים ושיקראו להם גיבורים.

  218. מאיפה לעיתונאי יש את כל האינפורמציה הזו???????
    10/08/2014 16:30
    אביב קרן
  219. הכי מטריד בסיפור, זה איך כל המידע הזה, מגיע לעיתונאי????מה שבאמת צריך לחקור זה את ההדלפות הבלתי פוסקות של מערכת הבטחון לעיתונאי החצר…ולא שאני חושב שגלעד שליט גיבור, הוא קורבן לשיבוץ לא מתאים של צהל והטענות, בנוסף אליו הן גם למפקדיו…..

  220. שנאת אדם ורצח אופי
    12/08/2014 16:35
    שירה
  221. שונאי אדם שכמוכם!!
    כל המלעיזים והמלגלגים על גלעד שליט – תתביישו לכם! אתם מעוללים רצח אופי מהסוג השפל ביותר, בשם איזה מאצ’ואיזם ריקני ודבילי.
    נראה אתכם שורדים חודש בשבי … אל תדון אדם עד שתגיע למקומו – הבנתם?!
    החזרנו את גלעד שליט כיוון שהוא בן יקר, אזרח של מדינת ישראל. לא הצבנו דרישות אישיותיות להחזרתו.
    מובן?!

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   18/08/2014 07:45

      נועם שליט הגעיל אותי כשניצל את הפרסום שלו דוקא נגד נתניהו. במקום לנשק לו את הגרביים והנעליים.

  222. אחת העם
    29/08/2014 22:27
    היה ברור שגלעד שליט תיכנן את החטיפה של עצמו
  223. לפי שם הספר החמקן זה אומר כבר את מהות הספר. הבן עוולה התחמק מלהגן על חבריו ונתן להם להירגש והציל את העור שלו.

  224. לא מכיר שבוי באותו סגנון שהועלה בדרגות בשבי . בוז
    19/04/2015 14:42
    בן
  225. תגובה

  226. פרשנותו של בן כספית חוטא לאמת
    15/08/2017 11:13
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  227. כל כך הרבה שטויות ומידע שקרי ומטעה כותב בן כספית.
    נראה שהוא שכותב את שחלם לא בהכרח את המציאות.
    הוא עצמו יודע באופן אישי כמפקד טנק שהוא ממציא דברים.
    שחייל אמור לקבל פקודות בטנק ממפקדו ולא להסתמך על ששמע בתדרוך.
    הוא לא מציין בכלל נושא חשוב זה שהמפקד לא תדרך באופן אישי ומלא את הצוות שלו !!
    את השניים שברחו מהטנק הוא מכנה כגיבורים שנלחמו. את מי שביצע פקודות הוא מאשים.
    לא בירר ולא כתב מילה על חייל שנזרקים רימונים לתוך הטנק הוא נמלט ובן כספית מעביר ביקורת על כך שלא ירה במא״ג.
    בן כספית סימן את שליט מראש וכל ה״תחקיר״ נעשה כדי להאשים אותו.
    את המפקד שברח והפקיר חייל שלא תדרך ולא עשה את המוטל עליו. סימן כנלחם על המדינה…
    בן כספית פרסם רק את מה שהתאים לו ובעריכה מגמתית חטא לאמת !!!

  228. אתם שמשטמטים מצהל יש לכם ביקורת?
    15/08/2017 14:54
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  229. נראה אתכם יום אחד בצבא. עלובי נפש

  230. אשמה לא מוצדקת
    11/10/2018 11:06
    המתייעל
  231. חודשים ספורים לאחר מקרה החטיפה, נתוני שפל בגיוס לחיל השריון, רק כי נערים מעזים להודות שהם לא מתאימים.
    צריך לברור בקפדנות חיילים לשריון, זה חיל מסוכן ביותר, מספיק פרופיל 82 כדי להשתבץ שמה בכלל מבלי יכולות מנטליות.