ב’שופרסל’ השפילו החרדי עשרות פעמים I עו”ד בן גביר: מחסן בלהות

שני עובדים חשודים בהתעללות בחסר ישע, תקיפה ועבירות נוספות • עובד שלישי, תושב אפרת האחראי על מחסן, חשוד שידע על האירועים אך לא דיווח עליהם • אם החשוד בהתעללות בשופרסל: "הם בסך הכל שיחקו"
חיים טוויל
כ"ו אב התשע"ט / 27.08.2019 13:33

ההתעללות בסניף ‘שופרסל’ בגוש עציון: בית משפט השלום בירושלים האריך היום (שלישי) בשלושה ימים את מעצרם של שלושת החשודים בהתעללות בחסר ישע ובתקיפה בסניף שופרסל בגוש עציון.

בתום ימי המעצר הם ישוחררו למעצר בית ובתנאים מגבילים. המשטרה ביקשה להאריך את המעצר בשבעה ימים.

העובדים – תושבי מזרח ירושלים, בית לחם ואפרת – חשודים בהתעללות בחסר ישע, תקיפה ועבירות נוספות.

אחראי המחסן, יהודי תושב אפרת, חשוד שידע על המעשים, לא מנע אותם ולא דיווח עליהם.

הסרטון שתיעד את ההתעללות הופץ בשבוע שעבר ברשתות החברתיות ועורר זעם רב.

במהלך הדיון הבוקר התברר כי מדובר בעשרות מקרים של התעללות בעובד, שנמשכו תקופה ארוכה. לפי דיווח בחדשות 12, מהחקירה במשטרה עלה כי בעשרות מקרים הם תיעדו את מעשיהם בטלפונים הניידים שלהם.

‎נציג המשטרה אמר במהלך הדיון: “מהחקירה עולה שההתעללות הזאת נמשכת מספר חודשים, ישנן עדויות שהסיפור התחיל לפני 3-4 חודשים. מסכת של התעללות באותו בחור בעל צרכים מיוחדים. החשודים ניצלו את המוגבלות שלו והתעללו בו במספר פעמים ככל הנראה, אם זה במכות אם זה בקשירתו. האירוע הוא חמור, אני לא יודע להגיד אם הרקע גזעני או לא, אבל זה צורם וזה פוגע שהעלו את התמונה של אותו בן אדם לרשת ועשו ממנו צחוק בצורה מבישה”.

אימו של אחד החשודים אמרה ל’כאן חדשות’: “אני כועסת בגלל שהוא במעצר. הם היו בעבודה, משחקים. עושים מזה סיפור גדול יותר ממה שזה. הוא רוצה לחזור לעבודה, ערבים ויהודים כולם אותו דבר”.

עו”ד איתמר בן גביר, המייצג את הצעיר החרדי, אמר בהצהרה לתקשורת בכניסה לבית המשפט השלום בירושלים:

“הסרטון שפורסם מהתעללות הקשה בסניף שופרסל הוא רק קצה הקרחון שנחשף. מחסן בלהות. ידוע לנו על מקרים ואירועים נוספים שבהם עבר הצעיר התעללות קשה מצד העובדים, תושבי הרשות, בסניף. לא ניתן להתעלם מכך שיש לנו כאן יסוד לאומני שעומד מאחורי ההתעללות הזאת”.

לדבריו, “המתעללים הכריחו את הנער להגיד דברים בערבית, ולאחר מכן הראו את זה לכל שכניהם בכפר”.

הוא הוסיף: “בסיפור הזה יש מוטיבים לאומניים ואמירות נגד עם ישראל והעם היהודי. מראות שמחזירים אותנו הרבה שנים אחורה ואחרי כל זה אני גם זועם על כך  ולא ניתן להתעלם מכך שהיו גם עובדים יהודים, כולל מצוות ההנהלה של הסניף, שהיה מודע לדברים ובכל זאת הם לא עשו שום דבר על מנת למנוע או לעצור את התעללות בצעיר. אנו דורשים מהמשטרה למצות את הדין לא רק עם המתעללים עצמם, אלא גם עם המעגלים הרחוקים יותר שאישרו את המעשים בשתיקתם.

“אנחנו דורשים מבית המשפט אפס סובלנות. במקביל, אנחנו הולכים להגיש תביעה של מילונים נגד רשת שופרסל כדי שישלמו על הפגיעה, על הנזק, ההתעללות וההשפלה”.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה שס לא מדברים
    27/08/2019 15:13
    הרב כהנא צדק
  1. ברוך השם שיש את עצמה יהודית

  2. התעללות
    27/08/2019 15:28
    מחמוד
  3. אבילו אצלנו היו מבוצצים עת המתאללים העלו הברסוף שלאם היו שופרים להם לו את הבנים האקו ות שלהם

  4. רון קובי
    28/08/2019 06:03
    יהודה
  5. עוד ליצן כמו רב בא_גד ואורן חזן שקדמו לו
    ..
    תחילה היו לו רעיונות טובים, אך הוא התחרפן בהמשך.

  6. התעללות בסופרסל
    28/08/2019 13:06
    דינה
  7. איתמר בן גביר היקר , תודה על הטיפול המסור מאוד בתיק .
    מסכן הבחור כואב הלב. החשודים צריכים להיענש בחומרה ולפצות כספית את האומלל.

  8. למצות איתם את הדין ולהעניש אותם בחומרה
    28/08/2019 13:12
    אני
  9. כל הכבוד לאיתמר בן גביר שמייצג את הבחור שהתעללו בו. צריך להכניס אותם לכלא לשנים ארוכות ושישלמו לו פיצוי כספי ענק על מה שעשו.