האם התגובה של עופר שלח בשידור היא הוכחה שהוא מאבד עשתונות?

חבר הכנסת מטעם כחול לבן התבקש להתייחס בראיון ב-103FM לתגובה עוקצנית של הליכוד - והגיב: "אין לי מה להגיד, חבורת טינופת" • ביקר את גנץ: "זה דבר מאוד רגיש להכניס חברת חקירות לתוך מערכת בחירות"
חרדים 10
כ"א אב התשע"ט / 22.08.2019 15:35

ח”כ עופר שלח מכחול לבן איבד היום (חמישי) את העשתונות, בזמן שהתראיין לתוכנית הקבינט ב-103FM – וענה על תגובה עוקצנית ממפלגת הליכוד: “תגובת זבל”.

שלח דן בראיון במספר נושאים, בהם ה’חפרפרת’ בכחול לבן, ודבריו של ח”כ איימן עודה, שהכריז כי יסייע להקים ממשלה בראשות גנץ-לפיד.

ראשית נשאל שלח האם ידוע לו מי היא אותה ‘חפרפרת’ במפלגה. על כך השיב: “אני לא בקיא בחפרפרות, אני גר במושב”.

כשנשאל שנית מדוע ישנם כל כך הרבה הדלפות במפלגה – אמר: “אני רוצה להזכיר שחברת החקירות הזו נשכרה על ידי ‘חוסן לישראל’ של בני גנץ בלי להודיע על זה לשותפיו קרי, גם ליש עתיד”.

היה צריך להודיע?

“לא נראה לי דבר כזה קריטי, אני חושב שזה דבר מאוד רגיש להכניס חברת חקירות לתוך מערכת בחירות, שכמו שאתם יודעים מאוד יצרי וכולם מדברים ומטנפים על כולם וזה בסדר גמור, אני חי בתוך העולם ולא מתלונן.

“למיטב ידיעתי, וזה נאמר אתמול על ידי בני גנץ בקולו, התוצאה של הדבר הזה היא לא חשד לח”כ מדליף או לח”כ שאוסף חומר ולא לכל מני דברים שמנפחים אותם, כי בשלב מסוים ברור לי לחלוטין שגורמים פוליטיים נכנסו לתוך הסיפור הזה, מבינים את הסיפור הזה ומוציאים סיפורים שלא קשורים למציאות”.

למי אתה רומז? לליכוד?

“אני רומז לגורמים פוליטיים שרוצים לחבל בכחול לבן”.

תוך כדי שאנחנו מדברים מגיעה אלינו תגובת הליכוד שאומרת כך: ‘כל דקה שעופר שלח מתראיין היא דקה שבה הוא לא מדליף נגד בני גנץ מאחורי גבו וזה חבל. אבל העיקר ברור – לפיד וגנץ יקימו ממשלת שמאל עם איימן עודה והמפלגות הערביות, מי שרוצה ממשלת ימין מצביע ליכוד’.

“אין לי מה להגיד, חבורת הטינופת שזה מה שהיא עושה כל הזמן, זאת התגובה שלה על כל דבר והדיון שלנו היה דיון רציני והתגובה שלהם הייתה תגובת זבל ואני לא מתייחס לזה”.

כשאתה קורא הבוקר את הכותרת ב’ידיעות אחרונות’ בראיון של איימן עודה שלוקח כיוון אחר ואומר שהם מוכנים להיות שותפים לממשלה. בעיני כחול לבן הם שותפים ראויים?

“זה דיון הרבה יותר עמוק ורציני, אני האיש שהביא את איימן עודה לעמוד בפני 80 אלף מצביעים, רובם מצביעי כחול לבן, בתל אביב בעצרת נגד מהלכי החסינות והפגיעה בדמוקרטיה של בנימין נתניהו, מפני שהיה לי חשוב שהמסר ששלטון מושחת שפוגע בדמוקרטיה זו לא בעיה של יהודים זו בעיה של כל אזרחי מדינת ישראל וזה מה שהוא אמר שם.

“מכאן ועד לשותפות קואליציונית הדרך ארוכה מפני שצריך לשאול הרבה שאלות, זה לא שאלה של פוסל לא פוסל. האם למשל האם יהיה מבצע בעזה, ויכול להיות שנדרש לדבר הזה, האם המפלגה הערבית שתהיה שותפה לקואליציה תתחייב שבפעילות ביטחונית כזו היא תמשיך להיות בקואליציה.

“זו שאלה פרלמנטרית שמעמידה את המפלגה הזו בדילמה קשה, אני מכבד את הדילמה הזאת אבל זו מן נכונות עקרונית שאני חושב שכל אזרח ישראלי שנבחר לכנסת, הדיון אם הוא יכול להיות בממשלה או לא הוא דיון פתוח, רק בשביל זה המפלגות הערביות צריכות לעבור דרך הרבה יותר גדולה מאשר הצהרה של איימן עודה בראיון עיתונאי”.

זה אומר שאתה לא פוסל אותם, אתה אומר שיש מבחנים שהם צריכים לעבור.

“יש סיבות למה 70 שנה מפלגה ערבית לא הייתה שותפה לקואליציה והסיבות האלה הן עמוקות. יש לי ויכוח עם איימן עודה על דמותה של מדינת ישראל ויש לנו ויכוח על עוד הרבה נושאים, אבל מצד שני יש לי ויכוח על דמותה של מדינת ישראל גם עם המפלגות החרדיות.

“כדי שמפלגה ערבית תוכל להיות שותפה לקואליציה היא צריכה לעשות דרך, בעיקר במה שנוגע לשותפותה להחלטות ביטחוניות במדינת ישראל שעוד לא ראיתי את המפלגות הערביות עושות לכן השאלה בעיני, נכון לעכשיו היא לא מעשית”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מציע לשלח לחזור לאחדות השורה
    22/08/2019 17:39
    יעקב
  1. בלי להתלכד בכחול לבן אחרי גנץ (לא אחרי לפיד) יהיה בלתי אפשרי. לכן בבקשה
    האמירה ” כולם מטנפים על כולם” לא נשמע טוב . ועוד יתכן שמתבהר מי
    מניע את לפיד לא לוותר על הרוטציה ?

  2. תצביעו בן גביר תקבלו את איימן עודה
    22/08/2019 18:49
    דני
  3. בב

  4. כול לבן נקרעת לאלף צבעים... חח
    22/08/2019 18:49
    שמעון
  5. וזה לפני הבחירות
    אחרי הבחירות הקרעים רק יגדלו.
    הם דופקים אחד את השני בלי לשים לב