תקווה למאות ישראלים: מעתה – השתלות ריאה גם במרכז הרפואי ‘שיבא’

מושתלי הריאה לא יהיו בני ערובה: בקרוב יוכלו לעבור את הניתוח גם בשיבא • במרכז החדש תהיה טכנולוגיה מתקדמת שתגדיל את מספר הריאות להשתלה בכ־50 אחוזים 
חרדים 10
כ"א אב התשע"ט / 22.08.2019 02:26

בשורה לחולים הזקוקים להשתלת ריאות: לאחר מונופול של עשרות שנים בתחום, אישר משרד הבריאות לבית חולים שיבא להקים יחידה להשתלות ריאה. כך דיווחה כתבת הבריאות של ‘ישראל היום’, מיטל יסעור בית אור.

עד כה בוצעו כל השתלות הריאה בישראל אך ורק בבית החולים בילינסון.

בשיבא מתכננים לבצע את ההשתלה הראשונה כבר בתחילת 2020 ולהביא לישראל טכנולוגיה חדשה שתסייע להגדיל את מספר הריאות שניתן להשתיל בארץ. “נשק סודי” נוסף – גיוס של רופא ריאות המתמחה בהשתלות כליה בטכנולוגיות חדשות ושל משתיל בכיר מבילינסון.

בישראל מבוצעות בשנים האחרונות 50־56 השתלות ריאה בשנה.

נכון לינואר 2019 המתינו 109 חולים להשתלת ריאה. ההמתנה הממושכת לאיבר, לצד המצב הקשה של החולים, הביאה בשנה שעברה למותם של 30 חולים (אחד מכל ארבעה ממתינים).

המועמדים להשתלות ריאה הם בעיקר חולי סיסטיק פיברוזיס צעירים וכן חולים מבוגרים הסובלים מהצטלקות של הריאה בשל עישון ומחלות שונות.

יותר מאלף איש בישראל ממתינים להשתלת איברים, ובתחום השתלות הריאה המחסור באיברים להשתלה מורגש במיוחד, משום שרק בכ־20 אחוזים מתרומות הריאה המתקבלות ניתן לעשות שימוש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות