“עד מחר אתה מת”: איומים ברצח על חושף השחיתויות בעיריית אלעד

תנועת אומ״ץ פנתה למ"מ המפכ"ל בדרישה לבדוק מיד את האיומים על אברהם חזן • מבדיקה עולה: השיחה התקבלה מטלפון ציבורי בישיבת 'צמח צדיק' של ויז׳ניץ באלעד • אומ"ץ: תלונות מפורטות למשטרת ראש העין על איומים, הסתה ושחיתות נסגרו זמן קצר לאחר פתיחתן, ללא זימון מעורבים
חיים טוויל
י"ט אב התשע"ט / 20.08.2019 18:02

תנועת אומ״ץ פנתה הבוקר (שלישי) בדחיפות אל ניצב מוטי כהן, מ”מ מפכ”ל המשטרה, בדרישה לבדוק את האיומים ברצח על חייו של אברהם חזן, חושף שחיתויות בעיריית אלעד.

לפי מידע שהתקבל באומ״ץ, כולל הקלטה של השיחה, אתמול  קיבל חזן טלפון מאחד מתושבי אלעד עם איום מפורש: “עד מחר בצהרים אני אהרוג אותך, עד מחר בצהריים אתה מת”.

מבדיקה מהירה התברר כי השיחה התקבלה מטלפון ציבורי הממוקם בישיבת ‘צמח צדיק’ של חסידות ויז׳ניץ בעיר אלעד.

הרקע: במשך למעלה משנה, אומ”ץ קיבלה מידע רב על חשד לשחיתויות חמורות באלעד. אחד המקורות הם אברהם חזן ואביו משה חזן תושבי העיר.

המידע שהתקבל מהשניים הוביל לפעילות נרחבת של תנועת אומ”ץ בנושאים השונים מול גורמי אכיפת החוק.

כפי שדווח בחרדים 10, לפני שבועות לא רבים בוצעו מעצרים באלעד ולפי המידע שיש ברשות אומ״ץ ונמסר גם למשטרת ישראל, נראה כי זהו קצה הקרחון לפעילות עבריינית, לכאורה, בעיר.

בתנועת אומ״ץ מזועזעים מהעובדה כי באלעד מתנהל בשבועות האחרונים מסע הסתה ציבורי חסר תקדים כנגד אברהם ומשה חזן, בשל פעילותם להפסקת בנייה לא חוקית בעיר.

לפי תנועת אומ”ץ, “ההסתה כוללת עצרות ‘תפילה וזעקה’ בראשות רבני קהילות, פרסום מודעות להחרמתם וחלות דין ‘מוסר’ עליהם, מסעות הטרדה טלפוניים הכוללים איומים מפורשים על חייהם ועוד”.

בתנועה אומרים כי כל הטלפונים התקבלו מהטלפון הציבורי בישיבת ויז׳ניץ שבאלעד.

“באומ״ץ רואים בחומרה רבה את העובדה כי במדינת ישראל מתבצע מסע פומבי כזה של הסתה כנגד אזרחים שכל רצונם הוא שמירת החוק בעירם וזאת ללא תגובה של החוק שאמור להגן על אזרחים אלו”, אומרים בתנועה.

ברשות אומ״ץ מידע שמראה לכאורה כי הועברו תלונות מפורטות וברורות למשטרת ראש העין בנושא האיומים וההסתה ובנושאי השחיתות השונים בעיר, אך הן נסגרו זמן קצר לאחר פתיחתן, ללא זימון המעורבים.

אומ״ץ דורשת ממ״מ המפכ״ל להפעיל את סמכותו בהגנה על חיי משפחת חזן ולבצע בירור מקיף לגבי מנהיגי הציבור העומדים מאחורי מסע ההסתה ודרכי הטיפול של המשטרה בתלונות קודמות של תושבי העיר.

בתנועת אומ״ץ מזהירים כי “מדובר בדיני נפשות והדבר עלול להסתיים באסון ודורשת מגורמי אכיפת החוק למלא את תפקידם בבלימת השחיתות הציבורית ובהגנה על החושפים שחיתויות”.

תנועת אומ״ץ, אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, עומדת בראש המאבק בשחיתות השלטונית ופועלת למען הקניית ערכי המנהל התקין, טוהר המידות והדמוקרטיה. כמו כן פועלת תנועת אומ״ץ למען צדק חברתי ומשפטי.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הגזמתם!
    20/08/2019 22:44
    יעקב מהמכולת
  1. בסך הכל ילד משועמם התקשר להציק. איום??? ל מכיר את הישיבה ולא את המאויים, אבל נראה שהגזימו. לא?

  2. מה לעשות פרוש = שחיתות
    21/08/2019 00:37
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. משפחת פרוש – אין מה להוסיף.
    שלמוני אמונים = עבריינות מכל הסוגים ומכל המישורים.

  4. לא חדש זה ההתנהלות בציבור שלנו ובטח בעיריות ובמוסדות
    21/08/2019 07:17
    מוטי
  5. לא חדש זה ההתנהלות בציבור שלנו ובטח בעיריות ובמוסדות