הכתבת הכלכלית: “הערב שבו סירבתי שיקראו לי חילונית” • צפו

עמליה דואק, הכתבת הכלכלית של 'חדשות 12', שיתפה סרטון מהרצאה שמסרה: "אני בחורה צעירה שגרה בתל אביב, ועל פניו חילונית, אבל אני לא מגדירה את עצמי כחילונית" • הפתיעה: "הלוואי שהיו מלמדים אותי בבית הספר החילוני קצת יותר על התנ״ך, הלוואי שהייתי בקיאה יותר בהלכה"
חרדים 10
י"ט אב התשע"ט / 20.08.2019 16:25

עמליה דואק, הכתבת הכלכלית של ‘החדשות 12’, שיתפה היום (שלישי) סרטון מתוך הרצאה שערכה – תחת הכותרת: “הערב שבו סירבתי שיקראו לי חילונית”.

“לפני מספר שבועות קיבלתי טלפון ממרכז מורשת בגין. הזמינו אותי לשאת דברים באירוע השקת הספר של ד”ר מיכה גודמן, ‘חזרה בלי תשובה’ והציעו שאחלוק את הבמה עם הרב בני לאו”, כתבה דואק בפוסט לצד הסרטון. “שמחתי מאוד על הכבוד, אבל מיד הסברתי להם שלא אוכל לייצג את פוזיציית ה’חילונית’ שהם מקווים לראות בי. הייתי בטוחה ששם תסתיים השיחה, אבל אז קרה בדיוק ההפך ממה שציפיתי. והנה הקטע מתוך אותו ערב, שביקש ליצור שיח קצת אחר”.

בסרטון מתוך ההרצאה שמסרה במרכז למורשת בגין בירושלים היא אומרת: “אני רוצה לשתף אתכם בחוויה שעברתי כאשת תקשורת, סביב כל הדיון הבלתי נגמר בנושא ה’הדתה’. פנו אלי לאחרונה, ורצו שאשתתף בפרויקט שמדבר על היחס לדת, בדגש על הצבא, ואמרו לי שרוצים שאייצג את התפיסה החילונית, ומולי יהיה מישהו שייצג את התפיסה הדתית”.

“אז עניתי להם”, הפתיעה העיתונאית. “אני נורא מתנצלת, אבל אבל אני פשוט לא בטוחה שאני יכולה לייצג את העמדה שאתם כל כך רוצים שאביע, כי אמנם אני בחורה צעירה שגרה בתל אביב, ועל פניו מוגדרת כחילונית, אבל אני לא מגדירה את עצמי כחילונית.

“באותו רגע כמובן נפסלתי לאותו פרויקט, כי הם נורא חיפוש לשים אותי באיזושהי קופסה. בתוך החברה שלנו יש כל הזמן את הצורך הזה להגדיר מי דתי, חילוני או מסורתי, ומה כל הגדרה אומרת”.

היא המשיכה: “באמת גדלתי בתל אביב, בבית חילוני, במובן הזה שלא שמרנו שבת, אבל, ומבחינתי זה ‘אבל’ מאוד גדול ומשמעותי, המשפחה שלי, בעיני, היא משפחה דתית, כי אנחנו עושים קידוש ביום שישי, צמים ביום כיפור ושומרים כשרות בפסח בדרכנו. אולי יהיה חמץ בבית, אבל לא נגע בו.

“הלוואי שהיו מלמדים אותי בבית הספר החילוני קצת יותר על התנ״ך, הלוואי שהייתי בקיאה יותר בהלכה”.

עמליה היא בתו של אלוף (במיל’) יוסי בן-חנן, שביקר מספר פעמים אצל הרבי מליובאוויטש זצ”ל,  ואמה היא העיתונאית נחמה דואק.

צפו בנאומה:

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא אמורה ליהיות עמליה בן חנן?
    23/08/2019 12:09
    אלון
  1. ואח”כ דואק?

  2. לא שואלת
    25/08/2019 00:48
    ההוא
  3. הגברת הנחמדה באמת, לא טורחת לשאול מדוע הכל בינארי,

    לא שואלת מי אמר שהכל אמת ואולי תורה אחרת.

    לא. התורה שלנו זה לא ביאליק עם מיליון פירושים ותפרש כפי מה שנראה לך.

    גם לנפוליאון הדגול הייתה דעה

    מישהו יודע מה הייתה דעתו ותורתו? מעטים מאוד.

    חבל שאת שיטחית ולא חורת יותר. אפשר היום להוכיח הכל.
    צריך רק לשאול, להיות חוקר ולא לנסות להגדיר הכל מחדש.

    אולי ורק אולי הדתיים צודקים ולא המסורתיים.

    יש גם יהודים שעושים חנוכה ועץ אשוח ביחד.

    כדאי לשאול ולבדוק.

    הרב זמיר כהן כל כך נחמד.

    עד מתי תיברחי מלבדוק או לבחון את המציאות.

  4. רפורמית!!!
    25/08/2019 11:17
    אחד
  5. אגב הרפורמים הראשונים בהיסטוריה היו הנוצרים שאמרו להיהודי תשאר יהודי ולא תצטרך לשמור על חוקי התורה… זו בדיוק התפיסה של הרפורמים היום רק הם ממשיכים לקרוא לעצמם יהודים (וזה מה שמסוכן…) וזה בדיוק התפיסה שלה!!!