עמיר פרץ: נשיג 15 מנדטים, כחול לבן תתפרק • ומה עם עריקת שפיר?

יו"ר מפלגת העבודה תכנן להתמודד לנשיאות אך לאור הקדמת הבחירות השתנו התוכניות: "המשימה שלי היא לשקם את המפלגה, זה יהיה מסע ארוך של 10 שנים' • "כולם רואים את המאמץ של כחול לבן להסתיר את הקרעים בתוך המפלגה"
חרדים 10
י"ט אב התשע"ט / 20.08.2019 11:18

יו”ר העבודה־גשר, ח”כ עמיר פרץ, מנסה להפיח חיים חדשים במפלגה שצנחה בבחירות האחרונות, תחת אבי גבאי, לשפל חסר תקדים של שישה מנדטים.

בראיון מיוחד לכתב ‘ישראל היום’, יורי ילון, הוא מספר בגילוי לב על המצב הקשה שבו נמצאת מפלגת העבודה, שלראשותה נבחר רק לפני שישה שבועות, ועולה למתקפה חזיתית נגד כחול לבן.

“זו מפלגה שאין לה תשתית אידיאולוגית וכל אחד בה מושך לכיוון אחר. במערכה הראשונה הם הצליחו להסתיר זאת, אבל במערכה השנייה זה כבר קשה להסתיר. מה הקשר בין יעל גרמן לבין צביקה האוזר? בין יעלון, שרוצה סיפוח, לעפר שלח שרוצה שתי מדינות?”

פרץ מוסיף כי להערכתו לפיד יוביל לפירוק הרשימה לאחר הבחירות: “כחול לבן היא מפלגה שיש לה תאריך תפוגה, שהוא מיד אחרי הבחירות. כולם רואים את המאמץ של כחול לבן להסתיר את הקרעים בתוך המפלגה. כחול לבן תתפרק אחרי הבחירות לשלוש מפלגות שונות. הסיכויים שיאיר לפיד יישאר בכחול לבן קטנים מאוד. כולנו כחול לבן ביום העצמאות, אבל העבודה ביום הבחירות”.

יו”ר העבודה־גשר:  “אני פונה אל חברי מפלגת העבודה, שהלכו שבי אחרי כחול לבן והיו בטוחים שיצליחו להחליף את נתניהו. חשוב להבין שגודל הגושים הוא שקובע ולא המפלגה הגדולה ביותר. בניגוד לכחול לבן, שכל מה שהם מציעים זה סיכוי להחליף את נתניהו, אנחנו מציעים אפשרות להחליף את המדיניות שלו. אנחנו היחידים שמציעים תוכנית חברתית־כלכלית, שעוררה ביקורת גדולה נגדנו. אין הבדל בין בנט ללפיד בתפיסה החברתית־כלכלית שלהם”.

נוסף על כך, טוען פרץ, כי לפיד סירב פעמיים להזמנתו להתייצב לעימות פומבי מולו בנושאים כלכליים.

פרץ מתייחס לשאלה על כך שהוא משתדל להכניס אנרגיות אל העבודה־גשר, אבל זה לא בא לידי ביטוי בסקרים: “אני מציע להמתין בסבלנות לגבי הסקרים, אף שהם משפיעים על הדינמיקה. יש לנו תפיסת עולם ואנחנו מקבלים אהדה ענקית מהזוגות הצעירים ומדור הביניים על התוכנית שלנו לרכישת דירה במסלול ליסינג.

“תוכנית העבודה שלנו היא יעד של 15 מנדטים. אני מציב את היעד הזה ולא מפחד. אני מקווה שניקח 4 מנדטים מכחול לבן, 2 מהמגזר הערבי והדרוזי ועוד 3 מהימין המתון יותר. אני מעריך שמחצית מהקולות שאורלי לוי קיבלה בבחירות ומחצית מתומכי כחלון יצביעו עבורנו. 15 מנדטים לעבודה־גשר זה ריאלי”.

פרץ החליף לפני כחודש וחצי את אבי גבאי כיו”ר העבודה, תפקיד שסיכויי ההישרדות בו אינם גבוהים, והוא מעביר כאן ביקורת נוקבת על היו”ר הקודם מבלי להזכיר את שמו: “קיבלתי מפלגה במשבר קשה. אין משאבים, יש חובות, אבל המשבר הכי גדול היה העיניים הכבויות של הפעילים, שלא מיהרו להתגייס והיום הם מגויסים באלפים. עלינו להפוך את זה להצבעה”.

על עריקת שפיר למחנה הדמוקרטי הוא אומר:  “היא הגיעה למקומה הטבעי ואני מאחל לה בהצלחה”.

בשנים האחרונות עלה שמו של פרץ כמועמד במרוץ לנשיאות לאחר תום כהונת הנשיא ראובן ריבלין. מגלה פרץ את השתלשלות העניינים ואומר: “תכננתי לרוץ לנשיאות לפני שהודיעו על מערכת הבחירות, וקיבלתי פניות רבות. רוב הציבור הישראלי רואה בי אדם שראוי להיות נשיא, לנוכח השסעים בחברה. מרגע שהכריזו על בחירות ונבחרתי ליו”ר העבודה, המשימה שלי היא לשקם את המפלגה. זה יהיה מסע ארוך של 10 שנים.

“אינני מועמד לנשיאות המדינה בעוד שנתיים. אני מתכוון להקדיש את כל כולי כדי להחזיר את העבודה למקום הראוי לה. אני מקווה שנצליח לבנות את התשתית במסע הקצר, כדי שנצליח במסע הארוך”.

על ההחלטה לחבור לאורלי לוי־אבקסיס לרשימה אחת, אומר פרץ: “החיבור עם אורלי לוי הוא חיבור מדהים, שמייצר אנרגיות חיוביות. מדובר במנהיגה אמיצה עם השראה, מוצלחת בכימיה טבעית עם בני אדם, ושמאמינה במהפכה חברתית ותומכת בשלום. אני דוחה את כל הניסיונות להכניס את השד העדתי לתוך מערכת הבחירות. אנחנו מנהלים מאבק מעמדי, כי כאשר נלחמים על העלאת שכר המינימום, זה מכוון גם לעולה דובר רוסית וגם לעולה דובר אתיופית, גם לישראלי ערבי מרהט וגם ליהודי מאופקים”.

על השאלה האם קיימת אפשרות שתשבו בממשלה בראשות בנימין נתניהו עם או בלי אורלי לוי אומר ח”כ עמיר פרץ: “אנחנו לא פוסלים את הליכוד, אבל לא נשב עם נתניהו”.

הדפס כתבה

9 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חלומות פז עמיר יקר.
    20/08/2019 13:22
    פילו
  1. פיטרת את תת אלוף אס אגמון שהציע בסך הכל להתאחד עם מרץ וברק, ערכת טיהור,סילקת איש יקר כמו נחמן שי-דובר צהל לשעבר למקום 14, לאחר שהבטחת לו מקום 8 ושם היה ממוקם-הוא לא מאמין לך,כך התראיין לעיתון מעריב.איציק שמולי, חברו של נוחי דנקנר- היהיר לחץ ולחץ להתאחד, ובסוף נשאר מלקק..עצוב מאד,

  2. הבחירות
    20/08/2019 14:07
    אזרח
  3. אחיי החרדים הכל תלוי בליברמן.אם אכן יחסום הימין מ61 ביבי חא יהיה ראש הממשלה וכנראה ממשלה ללא חרידים.אין חשבון אחר.ליברמן לא יאפשר.

  4. בחירות.
    20/08/2019 14:10
    אזרח
  5. מעניין לא מפסמים תגובות.אתרים אחרים כן.ושוב אם ליברמן גדול ביבי לא ראש ממשלה וגם חרדים בחוץ.ליברמן לא יאפשר.

  6. אורלי אישה חשובה שתביא את הניצחון
    20/08/2019 16:03
    יוסי
  7. אני חושב שאורלי אבקסיס היא האישה הנכונה בזמן הנכון. הכנסת בלעדיה זה בכלל לא כנסת , אורלי היא נסוג המנהיגים הנדירים שיכולים להוביל את מדינת ישראל מהיום אל המחר(בלעדיה נחזור לאתמול) היא תעשה הכל להכנס לכנסת ובכלל לא משנה מאיזו מפלגה ואפילו אם בל”ד או דע”אש יקבלו אותה היא בכייף תצטרף רק להכנס לכנסת

  8. ומה עם המצב המדיני
    20/08/2019 23:32
    עדו
  9. אז עם המצע כלכלי חברתי אני איתך , אך מה עם המצב המדיני מה הקו המוביל ,? אתם לא מפלגה נישה אלא מפלגת שלטון או לפחות הייתם בעבר כזאת ועכשיו נפכתם למפלגה נישה חברתית

  10. הבוגד
    21/08/2019 00:49
    לפרץ
  11. ואם כחול לבן תתפרק ביבי ימשיך , זה מה שאתה רוצה? אידיאולוגיה? כמעט אין אדם שלא בגדת בו סתום את הפה וצא לפנסיה סידור עבודה מחפש לך ותוריד ידיך המזוהמות מכחול לבן. מפלגת העבודה לא היתה טובה מהליכוד עדר של נחשים ושרצים

  12. התפכחות...
    21/08/2019 01:03
    חיימון
  13. פרץ ואורלי כנראה הכי מפוכחים באין שמאל,אולי משלים עצמם בגבוה,אך בממשלת נתניהו יוכלו להגשים את ההבטחות לבוחריהם,בשניי תיקים חברתיים,אוצר ורווחה.
    וזאת עם חבירתם ככדור תרעלה לליברמן,לממשלת נתניהו,בה יוכלו להרים את כבוד המפלגה,לחצי התורן,ללא סממנים שמאלנים קיצוניים,ולהיות שותפים בפועל,לשיפור המצב הכלכלי והבטחוני,שניי סימליי מפלגת העבודה,והכל בפיקוח ובדרך מוסכמת,עם ראש הממשלה מר נתניהו.
    מה חיש להם לחפש בנגדה או בספסליי האופוזיציה,ללא יכולה פעולה נדרשת.
    ולכן ממליץ למצביעיי שחוק לבן,לתת קולם לאבודה,להגדיל את כוחה,וכך דוברמן ישב בנגדה,ושחור לבן תתפרק לגורמים,ובכך יוכיח פרץ,את חשיבתו הפוליטית הנכונה..זו הדרך להתנגח בשחור לבן…אוסף הכלומניקים ללא מצע ודרך,רק כך נוכל לשמור על הישגיי נתניהו ולשפרם בעתיד משותף.
    ודוברמן שסיחרר את המדינה,בעקבות גחמת מגלומניה,ושנאת נתניהו והדתיים,
    מאין יביא 5 מיליארד שקלים,לכיסוי הוצאות הבחירות,אבל לחפש גרוש לדתיים מתחת לפנסזה הוא מומחה ברוב חוצפתו.. רק דיבורים ואען מעש…ולו אחד ויחיד.
    זה האיש וזו דרכו. .מוקצה מחמת מיאוס.

  14. במפלגת העבודה דואגים לשים שיכור תורן
    21/08/2019 16:58
    אליעזר
  15. למי ששכח גבאי אמר שהוא יהיה ראש הממשלה הבא… איפה הוא היום?
    הלוואי שתביא 30 מנדטים רק קח בחשבון את הסכין בגב שתביא לך אורלי כשתערוק לביבי שיבטיח להפוך את אבא שלה לנשיא.

  16. הצבעתי עבודה משנת 77
    21/08/2019 17:03
    אבי מהגליל
  17. אם תצהיר שלא תשב עם ביבי,אעזוב את כחול לבן ואצביע לעבודה,הבעיה שמה שאני והציבור מבינים שאתה דווקא כן רוצה להצטרף לביבי,נדמה לי שאפילו הצטערת שגבאי לא הלך כאשר הציעו לו,אז אולי הגושים קובעים,אבל אתה כנראה בגוש הימין.ואסור להצביע לעבודה