טרגדיה ב’בין הזמנים’: גופת האברך שטבע נמצאה בעומק 4 מטר

לאחר שעות של חיפושים בהשתתפות צוללים, ספינות שיטור ימי, מסוק ומתנדבים אותרה ללא רוח חיים גופת האברך יהושע בן פז ז"ל, בן 24 מירושלים, אב לפעוט ותינוק - שטבע בת"א • אחיו: "הרגיש מערבולת וצעק 'שמעון אני נסחף'" • הלוויתו ב-15:00 מבית הוריו בב"ב להר המנוחות
חיים טוויל
י"ט אב התשע"ט / 20.08.2019 10:28

טרגדיה קשה ב’בין הזמנים’: אחרי חיפושים שנמשכו לאורך כל הלילה והבוקר – לקראת השעה 10 בבוקר (שלישי), אותרה גופתו של האברך הרב יהושע בן פז ז”ל, תושב ירושלים, בן 24,  שנכנס אמש לים בשעה 22:30, באזור חוף הדולפינריום בתל אביב – וטבע למוות.

המנוח ז”ל, אב לפעוט כבן חודש וילד כבן שנה וחצי, נכנס הלילה לים יחד עם שני גיסיו, ומאז אבד עימו הקשר.

גיסו, ששהה איתו בחוף, סיפר: “הוא זעק בשמי אך לא יכולתי לעשות דבר”.

אחיו של יהושע ז”ל סיפר לדודי שוומנפלד ב’קול ברמה’: “יהושע הוא האדם הכי זהיר שאני מכיר. הוא לא יודע לשחות הם באו רק לשכשך רגליים. פתאום הוא הרגיש מערבולת שמושכת אותו והוא צעק לגיסו ‘שמעון אני נסחף’ אבל שמעון עוד צעיר והוא לא ידע איך להציל אותו”.

המנוח ז”ל למד בישיבת פוניבז’ והיה ממייסדי ישיבת ‘עטרת שלמה’ בראשות הגרב”ש סורוצקין. הוא נולד בשנת תשנ”ה לאביו, הגאון רבי אליעזר בן פז ולאמו מרת לאה בתו של הגאון רבי אליעזר וילנסקי, רב בית המדרש ‘תפארת יהושע’ בבני ברק. סבו, אבי אביו, הוא הגאון רבי יצחק בן פז, משגיח בישיבת ‘מעוז חיל’ בירושלים.

לאחר נישואיו לרעייתו לבית משפחת שטרסבורג משכונת הר נוף בירושלים, עבר להתגורר בבירה.

הלוויתו תצא בשעה 15:00 מבית הוריו ברחוב בן נריה בבני ברק, ותעבור דרך בית הכנסת  ‘תפארת יהושע’ ברחוב הרב שך, בדרכה לירושלים.

בירושלים תעבור הלוויה דרך בית הכנסת ‘ברכת יוסף’ ברחוב אלקבץ, בדרכה להר המנוחות.

צילום: דוברות המשטרה

בחיפושים השתתפו אנשי יחידת הצוללים, ספינות שיטור ימי, מסוק ומתנדבים.

קצת אחרי חצות הלילה דיווחו שני צעירים שיצאו מהים על כך שחברם נעלם.

פרמדיק מגן דוד אדום דניאל גוס שהגיע לחוף סיפר: “סמוך לחצות הזעיקו אותנו לאירוע טביעה. הגענו, צוות ניידת טיפול נמרץ, וראינו בחוף צעיר כבן 25 שהיה נסער, הוא סיפר לנו שהוא וצעיר נוסף נכנסו לשחות בים ובשלב מסוים שמע את חברו צועק ומיד לאחר מכן נעלם במים”.

עוד סיפר הפרמדיק: “כל הלילה ביצענו חיפושים, הגיעו גם בני משפחה חברים ואזרחים שביקשו לסייע. אנחנו פונים לכולם – לא להיכנס בשום אופן לים בחופים שאינם מוכרזים, ובטח לא בשעות הלילה ובזמן שאין מצילים בחוף”.

חיים אוטמזגין, מפקד יחידות המיוחדות של זק”א: “מיד בשיחה הראשונה עם המודיע הבנתי שמדובר באחד האירועים המוכרים לי לצערי מדי תקופת בין הזמנים, בהם יוצאים בני הישיבות לסביבה שאינה מוכרת להם מבלי להיות מודעים לסכנות שאינן נראות לעין”.

לדבריו, “מדובר באדם בוגר ואחראי אבא לשני ילדים קטנים שלא עשה כל פעולה של סיכון צפוי, נכנס למים בגובה המותנים יחד עם גיסו, וברגע אחד גבר עליהם הים ונקלעו למצוקה. הגיס ששמע את צעקות העזרה, לא הצליח לסייע ומיהר לצאת החוצה ולהזעיק עזרה.

צילום: דוברות המשטרה

“בתוך כשעה צוות נרחב של יחידת הצוללים כבר היה בזירה ביחד עם השיטור הימי ביצענו משימות חיפוש שניתן היה לבצע בתנאי הים הקשים, מיד עם אור הבוקר הצטרפו למאמצי החיפושים יחידת צוללים מחוז דרום של המשטרה וכן יחידת צוללי כיבוי אש להבה.

“חילקנו את תא השטח לגזרות, כעבור שעה מצאו צוללי המשטרה את גופתו של המנוח בעומק כארבעה מטרים סמוך לשובר הגלים כשהוא ללא רוח חיים”.

מהמשטרה נמסר: בתום חיפושים נרחבים שנערכו החל משעות הלילה מול חוף הדולפינריום בת״א, אותרה על ידי משטרת ישראל – יחידת המתנדבים ‘צוללי מחוז דרום של משטרת ישראל’גופתו של הצעיר בן ה-25 מירושלים שנכנס לים סמוך לחצות ומאז אבד הקשר עימו.

מקבלת הדיווח ועד לאיתורו פעלו כוחות משטרה נרחבים ובכללם ספינות ואופנועי שיטור ימי, צוללנים, מסוק משטרתי וכוחות רגליים וימיים.

הכוחות פעלו בשיתוף יחידת להבה של כב״ה, מתנדבים רבים של ארגון זק״א וגורמי הצלה וחירום וביצעו סריקות בחוף ובים בפעילות משולבת של הכוחות לאיתור הצעיר.

צילום: דוברות המשטרה

מתנדבי זק”א ת”א מטפלים בגופתו של הרב יהושע בן פז ז”ל שנמשה מהמים בחוף הדולפינריום בתל אביב.

המתנדבים דואגים לכבוד המת ומסייעים לצוות המז”פ המשטרתי בחקירת האירוע. הגופה תועבר בהמשך למכון לרפואה משפטית לצורך חקירה.

המתנדבים עומדים לצד המשפחה בשעות הקשות ויסייעו בעריכת הלווייה והקבורה.

צילום: דוברות זק”א ת”א

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות