תומכי ‘יחד’ במתח: מי יזכה בתמיכה של הגר”מ מאזוז בבחירות?

בעוד ליצמן הצהיר כי אגו"י תלך “שוב עם אלי ישי באותה מתכונת שהייתה”, ב'יחד' מאוד לא מרוצים מתוצאות המו"מ • קבוצה ממקורבי הגר"מ מאזוז סבורים כי תצא קריאה להצביע ל"מפלגות החרדיות" - בלי לציין איזו מהן, אך קבוצה אחרת מנסה לשכנע שהנוסח יהיה: "כל אחד יצביע לפי מצפונו"
אריה ריבקינד
ט"ו אב התשע"ט / 15.08.2019 23:06

במי יתמכו המצביעים של ‘יחד’? בבחירות לכנסת ה-21 תמך הגר”מ מאזוז, מנהיגה הרוחני של תנועת ‘יחד’ ביהדות התורה וקרא להצביע רשימה שסימנה ג’, בעוד שליו”ר התנועה, השר לשעבר אלי ישי, הובטח כי במידה והמפלגה החרדית תזכה ב-8 מנדטים, ימונו בסיעה החרדית עוזרים מטעם ‘יחד’.

אולם כעת, לקראת הבחירות לכנסת ה-22, נראה שהעניינים יגעים מעט.

לפני כחודשיים וחצי, מיד לאחר פיזור הכנסת והיציאה למערכת בחירות חדשה, הצהיר אלי ישי: “אנחנו בתנועת ׳יחד׳ נשקול את צעדינו בכדי להיערך בצורה המיטבית לקראת הבחירות הקרובות. בשבועות הקרובים נבדוק את כל האופציות הקיימות על השולחן. נכנס אל מרן ראש הישיבה הגר״מ מאזוז שליט״א, נציג בפניו את מכלול השיקולים ונבקש את הכרעתו”.

הוא הוסיף אז: “כוחה האלקטורלי הגדול של מפלגת ׳יחד׳ הביא להישג חסר תקדים למפלגות החרדיות. מפלגות שבחרו להתפצל ולהתפלג, נמחקו מן המפה הפוליטית, לעומת זאת, מפלגות שיצרו חיבורים ואיחודים, התעצמו והגדילו את כוחן”.

מאז התנהלו שוב מגעים של ‘יחד’ עם יהדות התורה. ב’יחד’, שללא תמיכתה, לא הייתה הסיעה האשכנזית זוכה ב-8 מנדטים, הציגו דרישות חדשות, אולם עד עתה ללא תוצאה שתשביע את רצונם.

וכך, בעוד סגן השר יעקב ליצמן הצהיר לפני קצת יותר משבועיים, בישיבת הנהלת מפלגת ‘אגודת ישראל’, כי הסיעה תלך “שוב עם אלי ישי באותה מתכונת שהייתה”, ב’יחד’ מאוד לא מרוצים מהעבודה שהתביעות שהציגו למפלגה האשכנזית לא נענו.

אז במי יתמכו?

גורם ב’כסא רחמים’ אומר הערב לחרדים 10, כי בעוד קבוצה ממקורביו של הגר”מ מאזוז סבורים כי בסוף תצא קריאה להצביע למפלגות חרדיות, מבלי להצביע איזו מהן, ולדבריהם אף ישנו מכתב מוכן הקורא להצביע למפלגות החרדיות – קבוצה אחרת מנסה לשכנע את ראש הישיבה לשנות את נוסח ההוראה כך ש”כל אחד יצביע לפי מצפונו”.

“אני לא מצליח להבין מי מרוויח ממהלך כזה”, אומר הגורם לחרדים 10. “למעט אולי אגו של נקמה ביהדות התורה”.

בשיחה עם גורם בכיר במפלגת ‘יחד’ שאלנו – האם עומדת לצאת קריאה להצביע למפלגות ‘החרדיות’ ולאו דוקא ליהדות התורה?

“לא בשלב הזה”, אמר הבכיר. “זה נכון שבמידה ויהדות התורה לא תסכים לתנאים של ‘יחד’, היא לא תקבל את תמיכתו של מרן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות