זו השכונה הכי ענייה בישראל: רמת אלחנן בבני ברק. ומה מאה שערים?

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת מדד סוציו-אקונומי: תשעה מעשרה האזורים העניים ביותר בישראל ממוקמים בישובים חרדיים או בישובים מעורבים שבתוכם אזורים חרדיים • מאה שערים ובתי אונגרין ממוקמים רק במקום 4 מהסוף • 4 מ-7 השכונות הכי עשירות בישראל ממוקמות בת"א
שייע קליין
י"ד אב התשע"ט / 15.08.2019 14:13

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום (חמישי) לראשונה מדד סוציו-אקונומי מפורט, אשר מתייחס לראשונה לא רק לרשויות מקומיות, אלא מודד גם את מצבם של השכונות השונות בכל רשות.

כך, למשל, חולקה ירושלים ל-185 שכונות, תל אביב ל-158 שכונות, חיפה ל-89 שכונות ובאר שבע ל-58 שכונות.

מהמדד החברתי כלכלי לאזורים עולה, כי האזור העני ביותר בישובים היהודיים העירוניים בארץ היא שכונת רמת אלחנן, הממוקמת אחרונה בין 1,624 אזורים.

לפי המדד, פארק צמרת – אזור המגדלים בצפון החדש של תל אביב, ליד מחלף ההלכה – היא שכונת המגורים העשירה ביותר במדינת ישראל. במקום השני נמצאת שכונת צהלה בתל אביב, ובמקום השלישי שכונת דניה בחיפה.

עוד בנתונים: תשעה מעשרה האזורים העניים ביותר ממוקמים בישובים חרדיים או בישובים מעורבים שבתוכם אזורים חרדיים.

חמישה מהאזורים העניים בארץ נמצאים בעיר החרדית מודיעין עילית. 6 נמצאים בירושלים (חלקם חרדים וחלקם ערבים) ו-4 בבית שמש.

כך למשל מאה שערים ובתי אונגרין הסמוכה, ממוקמים  במקום הרביעי מהסוף. שכונות גאולה ובית ישראל הממוקמות ליד מאה שערים ממוקמות במקום השמיני והתשיעי מהסוף.

קרית הרמ”א ורמת התנאים מצייגות בכבוד את בית שמש.

שני אזורים בישוב הבדואי רהט ממוקמים במקום ה-11 וה-13.

באשכול הגבוה ביותר, אשכול 10, נמצאות על פי דירוג הלמ”ס שבע שכונות בלבד, ארבע בתל אביב, שתיים ברמת השרות ואחת בחיפה.

באשכול הנמוך ביותר, אשכול 1, ישנן 92 שכונות, הממוקמות בערים בני ברק, בית שמש, ירושלים, מודיעין עילית, צפת, רהט, ביתר עילית, בת ים, לוד, אשדוד, אלעד ועוד.

המדד מתבסס על נתונים מ-2015 והוא מתפרסם לאחר זמן רב. המדד הקודם התבסס על מפקד 2008. בשל בעיית כתובות לא נכללו במדד עשרות ישובים הערבים שיכול להיות שהיו משנים את התמונה בתחתית.

כן לא נכללים במדד ישובים קטנים כמו כפר שמריהו, סביון וארסוף שסביר שהיו משפיעים על הצמרת.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רמת אלחנן שכונה הכי עשירה בעולם ברוחניות
    15/08/2019 15:09
    דב
  1. כילד גרתי ברמת אלחנן. כל הרוחניות שטיפה יש בי, ספגתי משם. מהרב יצחק זילברשטיין שיחי’.מבית הכנסת של צא”י .(אוך כמה געגעועים רוחניים). מחברי הילדות .כולם ילדיי אברכים תורניים.לאחר מכן הורי עברו לשכונות וערים חרדיות אחרים. וגם אנכי גר היום במושב חרדי. שום דבר לא ידמה ולא ישווה לקדושתה של רמת אלחנן. ולכן הזהרו בבני עניים שמהם תצא תורה. כיף לשכונה זו. ואשרי רבי אלחנן וסרמן הי”ד .ששכונתו היא העשירה על פני תבל ברוחניות.

  2. כפרה על העוני שלהם.
    15/08/2019 19:18
    בן עניים
  3. העוני ברמת אלחנן הוא עוני רשמי, תכלס כל דירה שמה היא איכות חיים עירונית ברמה של סביון סיטי, סביבה מעולה, וכל הביזנס הוא ביזנס חרדי. וד”ל בכיף לכולם.
    אבל להתבכיין על רמת אלחנן, זה הדבר האחרון ביותר שאעלה על דל דעתי.