בר שלום: ‘יש הבדל בין הפרדה להדרה. זו מדינה לא דמוקרטית?’

הרבנית עדינה בר שלום מותחת ביקורת חריפה על החלטת בית המשפט לכפות על הציבור החרדי אירועים שלא בהפרדה • "המימון הציבורי צריך להגיע גם לחרדים - אנו 12%, אני לא רואה שמקדישים להם 12% מהאירועים. מהות החוק לא מבינה את החרדים ולא לוקחת אותם בחשבון"
חרדים 10
י"ד אב התשע"ט / 15.08.2019 11:04

כלת פרס ישראל הרבנית עדינה בר שלום, בתו של הגר”ע יוסף זצ”ל, תקפה הבוקר (חמישי) בראיון לקרן נויבך וירון דקל בכאן רשת ב’ במילים חריפות את הפסיקה האוסרת קיום מופעים בהפרדה.

“חשבתי שאני חיה במדינה לא דמוקרטית שבה בית המשפט קובע לי או לאישי להישאר בבית במופעים שמיועדים לציבור החרדי, משום שאישי לא יגיע למופע כזה, אם הוא לא בהפרדה”, אמרה בר שלום.

“אני יכולה לבחור משום שבתוך עמי אני חיה ואני מגיעה לכל מופע, אבל יש עשרות אלפי גברים שימנע מהם להגיע למופעים כאלה ואותו דבר לעשרות אלפי נשים שימנע מהם להגיע למופעים כאלה”, ציינה בר שלום.

לדבריה, “בכיכר רבין עושים מדי שנה עשרות ומאות מופעים מדי שנה, וכשהיה מופע אחד של חב”ד היתה סערה – כן בהפרדה ולא בהפרדה. מאז ומתמיד הציבור החרדי מפריד בין גברים ונשים”.

היא הוסיפה: “המימון הציבורי צריך להגיע גם לציבור החרדי – אנחנו 12% מהאוכלוסייה, אני לא רואה שמקדישים להם 12% מהאירועים. מהות החוק לא מבינה את הציבור החרדי ולא לוקחת אותו בחשבון”.

בר שלום הסבירה מדוע יש הבדל בין סוגיית המופעים לבין הפרדה באוטובוסים מהדרין: “אז אני כופה על מי שלא מקבל את ההפרדה. המרחב הציבורי צריך להישאר מעורב. צריך לשים את הקו מה זה נקרא מרחב ציבורי ומה זה נקרא מופעי תרבות. אני מפרידה בין מרחב ציבורי לבין מופעי תרבות – מרחב ציבורי זה אוטובוסים ורחוב ושם לא אתן שיפרידו”.

היא הדגישה כי יש לשנות את החוק האוסר על הפרדה מגדרית במרחב הציבורי: “צריך לשנות את החוק, כדי שהציבור החרדי יהנה מתרבות לפי דרכו”.

בר שלום נשאלה אם היא מבינה לרגשות הציבור החילוני שחושש מפני מדרון חלקלק, בין היתר בשל ההפרדה בצה”ל ובאקדמיה בעקבות השתלבותם של גברים חרדים, וענתה: “אם אנחנו רוצים את הציבור הדתי-לאומי והחרדי בצה”ל שם אנחנו לא יכולים לכפות עליהם. צריך לדאוג לחיילות ואני לא רוצה להדיר מפקדות. יש בצה”ל הרבה מרחבים”.

“יש צביעות נוראית: מאז קום המדינה היו מכללות לציבור הדתי לאומי, 30 שנה מכון לב בירושלים התנהל בלי שאף אחד פצה פה, ברגע שיש ביקוש מנשים חרדיות יותר קל לפתוח לנשים, הן מקבלות לימודי ליבה קל להן להשתלב באקדמיה לגברים מאוד קשה להשתלב. צריך לאפשר לגברים להשתלב בתעסוקה אבל לא על ידי כפייה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    היכן החרדים
    15/08/2019 12:45
    יהודה
  1. יש לדעת שהחרדים לכבוד ולא חרדים לחרדים
    המחלוקת זה טוב לעוד קולות לקול החזק
    הימין בשלטון ולא טוב לחרדים
    כי החרדים בכיס של הימין