נציג ‘העבודה’ נעלם, פסילת ‘עוצמה’ נכשלה – ומתקפת הציוצים החלה

ההצבעה בוועדת הבחירות על פסילת עוצמה יהודית הסתיימה בתיקו, לאחר שנציג ממפלגת העבודה נעדר • בכחול לבן תקפו את העבודה: "כל נאום הסתה של בן גביר בכנסת הוא אשמתם הישירה של אורלי לוי אבקסיס, עמיר פרץ ואיציק שמולי"
אריה ריבקינד
י"ג אב התשע"ט / 14.08.2019 19:02

לאחר דיון סוער שהתנהל היום (רביעי) סביב בקשת הפסילה של מפלגת ‘עוצמה יהודית’ וחבריה – ברוך מרזל ובנצי גופשטיין, התקיימה בוועדה הצבעה.

בשתי ההצבעות הראשונות שדנו בפסילת מפלגת ‘עוצמה’, התוצאות הצביעו על שוויון 15 בין המתנגדים לפסילה לבין התומכים – ועל כן נקבע כי המפלגה תוכל להתמודד בבחירות..

התוצאה התקבלה לאחר שנציג מפלגת העבודה וגיסו של היו”ר עמיר פרץ, סמי שושן, נעדר מההצבעה, למרות שסיעת העבודה הייתה אחת ממגישות בקשות הפסילה נגד עוצמה יהודית. לטענתו, משום שחשב שמישהו אחר מחליף אותו.

ההצבעות על הדרישה לפסול את ברוך מרזל ובנצי גופשטיין מלהתמודד לכנסת נדחו בשעה. זאת לאחר שנציג מפלגת העבודה טען שבשל בעיה נמנע מנציג נוסף מלהגיע לוועדה.

יו”ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, קיבל את הבקשה ודחה את ההצבעה.

במידה ונציג העבודה אכן יחזור, צפוי רוב בהצבעות הבאות. אם זאת, ח”כ דוד ביטן פועל על מנת להשיג ייפוי כוח לטובת הליכוד, מטעם נציג כולנו, שנעדר אף הוא מההצבעה.

יו”ר עוצמה יהודית, ד”ר מיכאל בן ארי, זעם על ההחלטה של יו”ר הוועדה: “‏השופט מלצר משנה את הכללים באמצע ההצבעות כדי להביא רוב לפסילת בנצי ומרזל. זה כל הסיפור”.

היעדרות נציג העבודה עוררה את זעמו של יאיר לפיד – שצייץ בטוויטר:  “מה שקורה עכשיו בועדת הבחירות המרכזית זו שערורייה. יש רוב לפסילה של הגזענים מעצמה יהודית אבל הנציג של מפלגת העבודה לא נמצא בסביבה. אם הגזענות תהיה בכנסת ישראל מפלגת העבודה תהיה האשמה העיקרית”.

מכחול לבן נמסר: “הדיל הושלם – לוי, פרץ ושמולי עמוק בגוש הימין. מפלגת העבודה ביצעה גט כריתות מבוחריה שמתגדים לכהאניסטים, שמתנגדים לגזענות, שנלחמים נגד כוחות האופל שבחברה הישראלית. כל נאום הסתה של בן גביר בכנסת הוא אשמתם הישירה של אורלי לוי אבקסיס, עמיר פרץ ואיציק שמולי. הם הכניסו היום לכנסת את האיש שהגיע לאוטו של רבין, ואיים שיגיעו גם אליו. בושה”.

ממפלגת העבודה נמסר בתגובה לטענות שהוטחו בה בעקבות היעדרות נציגה בהצבעה בוועדת הבחירות על פסילת מפלגת עוצמה יהודית.

“מבינים את הצורך של כחול לבן והמחנה הדמוקרטי להתלהם בתקופת בחירות, אבל הטענות שלהם מופרכות. אנחנו הגשנו את בקשת הפסילה, ונגיש גם את העתירה לבג”ץ. כפי שידוע לכולם ביהמ”ש העליון הוא שיכריע, כמו תמיד, בסופו של דבר בסוגיה. אנחנו בטוחים שחברינו לגוש שותפים לתקווה שהעתירה תתקבל”.

נזכיר, כי היועץ המשפטי לממשלה תומך בבקשה לפסול את מועמדי עוצמה יהודית ברוך מרזל ובנצי גופשטיין. בכל מקרה, נראה כי ההכרעה תעבור לבית המשפט העליון.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סתיו שפיר לבדה נגד הכהניסטים ומול שופט אדיוט
    16/08/2019 07:51
    יובל
  1. כל הכבוד לסתיו שפיר.
    בוז עמוק למפלגת האבודה המביישים את תנועת העבודה ומבזים את זכרו של ראש הממשלה ושר הביטחון שנרצח ע”י הכהניסטים הללו.
    רק סתיו שפיר !!!