מה קרה כשקניתי טלפון ב’פרטנר’, ומה שווה שם מילה • מעשה שהיה

בסך הכל מה ביקשתי? לרכוש טלפון סלולרי עם מגינים • בדרך שמעתי את איש השירות של 'פרטנר' מלכלך על 'בזק', ומבטיח שרק בפרטנר "יש לך 'אבא ואמא'" • אבל במציאות? גם שילמתי יקר יותר וגם גיליתי למה אסור להאמין לכל ההבטחות והמתנות של 'פרטנר'
י"ח אב התשע"ט / 19.08.2019 12:56

בסיכומו של הסיפור, שילמתי כ-150 שקלים מיותרים ברכישת מכשיר טלפון חדש. תגידו שזה לא סכום משמעותי? זה נכון, אבל זה עדיין מעצבן.

אז מה, בעצם, קרה?

ככה: אני מהטיפוסים ששונאים לכתת רגליים למרכזי שירות, מה גם שמקום מגורינו במודיעין עילית, ומרכז השירות הקרוב של פרטנר ממוקם בעיר מודיעין – נסיעה של כרבע שעה במקרה הטוב, ושעה במקרה היותר גרוע של פקקים.

מה עשיתי? שיחת טלפון למרכז השירות הארצי של חברת פרטנר, שיחה עם נציג שירות חביב, ורכישת מכשיר טלפון בעלות של 699 שקלים.

זו עסקה טלפונית, כך שאתה יכול לבטל אותה בסמיכות לביצועה. סיכמנו ששליח יגיע הביתה, יביא את המכשיר, אני אסע למרכז השירות לכשאתפנה, כדי לרכוש מגן קדמי ואחורי להגנה על המכשיר. “אי אפשר לשלוח את זה עם השליח”, אמר הפקיד החביב.

למה? ככה.

כמה זה עולה? “הצלחתי להשיג לך הנחה של 50%, המגן הקדמי יעלה לך רק 49 שקלים, במקום 100, האחורי 30 שקלים. ואת הולכת לאחת מנקודות השירות של פרטנר, הם מרכיבים לך את זה, את המגן זכוכית מישהו מקצועי צריך להרכיב. שמתי לך את זה בכרטיסיה שלך”.

שלפתי את כרטיס האשראי שלי, הקראתי את הספרות, נכנסתי לתיבת המייל כדי לראות שאכן חוזה העסקה משוגר לשם. הוא שוגר.

אבל אז, צדו עיני מייל נוסף, שהגיע מחברה מתחרה, ‘בזק’ שמה, ובו מוצע מכשיר זהה – בעלות של 589 שקלים בלבד.

“פלוס מתנה, כיסוי אחורי, פלוס מגן מסך, השניה אני רואה”, אמרתי לנציג השירות.

“איפה זה? אני רוצה לראות”, הוא אמר, והתפלא. שאלתי האם להעביר לו את המייל, אמר שהוא יכול לראות בעצמו. “ממתי חברת בזק מתחילים למכור סלולאר? הם חברה קווית”, הוא אמר.

מה הבעיה? זכותם למכור מכשירים – אמרתי לו. הופס, ‘אכלתי אותה’ במאה שקל, וגם הפסדתי את הכיסויים שאצטרך לשלם עליהם.

הוא התחיל להרצות לי מדוע ‘פרטנר’ היא חברה רצינית, יש לך סניף שמטפל בך ונותן שירות, ושאר מיני בלה-בלה. כשהוא איתר בקולי שאני לא ממש משתכנעת, הוא מיהר להוסיף: תמתיני איתי על הקו, אראה מה אני יכול לעשות…

מן הסתם,  רץ לממונים עליו. משהסתיימו דקות ההמתנה, הוא חזר ובפיו ‘בשורה’.

“דיברתי עם הנקודת שירות, הצלחתי לארגן לך מגן קדמי ואחורי ללא עלות”.

את זה אני מקבלת בנקודת השירות? – שאלתי.

“כן”, הוא אמר, ומיהר להוסיף: “אל תשווי את פרטנר לחברות אחרות… יש לך אחריות חברה, יש לך אחריות יצרן, יש לך ‘אבא ואמא’, יש לך למי לחזור”. כאילו בבזק אין לי ‘אבא’ ו’אמא’…

“זה עולם אחר. יש לך רכב? את נוהגת? זה כמו שאת מטפלת בשחור או במוסך מורשה, את מבינה? זה עולם אחר”.

אתה אומר שבזק זה ‘שחור’? הקשתי.

“לא שחור, אבל זו חברה חדשה שהתחילה למכור סלולאר. מה הם מבינים. ואם פתאום הסים, לא יודע מה, כל מיני דברים… פה אנחנו החברה הסלולארית שלך. אנחנו ה’סים’ים שלך, התקשורת שלך”.

אוקי, אמרתי, לא אבטל. אתה שולח מכשיר, אני הולכת לסניף הסמוך ומקבלת מגינים חינם?

“כן”, הוא אמר.

השיחה מתועדת לצורכי שיפור ובקרה…

יאללה, אמרתי לעצמי. עד שבצעתי הזמנה, לא אבטל, ובפרט כשהוא מעניק לי מתנה שתכסה לי את ההפרש במחיר.

חלפו יומיים, השליח הגיע עם המכשיר. הכול, לכאורה, טוב.

ומה עם המגינים?

יום למחרת עשיתי מאמץ, נחתתי עם רכבי בסניף השירות שבקניון ‘עזריאלי’ בעיר מודיעין. כלאחר כבוד בישרתי להם שרכשתי אצלם מכשיר, באמצעות הטלפון, ושאיש השירות הבטיח לי מגן קדמי ואחורי. הוא גם הבטיח, ציינתי, שהוא מסמן את הדברים בהערה בכרטיס הלקוח שלי.

“לא הגיוני”, אמר לי מיד פקיד השירות המקומי. “לנו יש מלאי שלנו, לא הגיוני שנוציא סחורה מהמלאי שלנו, על טלפון שרכשת בסניף הארצי”.

טוב, אני לא ממש מבינה בעסקי המלאי של חברת ‘פרטנר’. ביקשתי ממנו לחטט בכרטיס הלקוח ולמצוא את ההערה המסומנת. הוא מצא אותה, אגב.

הוא גם מצא את פרטי איש השירות החביב שמכר לי את המכשיר, טלפונית. ועדיין, טכנית, לא יכול היה לבצע את מענק המתנה.

אמרתי: אין בעיה, ארכוש מכספי אבל אפרסם את הסיפור, למען יידע עם ישראל להיזהר בבואם לבצע עסקה טלפונית עם פרטנר. היום זה מגן קדמי ואחורי, 100 שקלים בלבד, מחר זה משהו הרבה יותר יקר ויוקרתי.

אל תאמינו, רבותי, למה שמוכרים לכם טלפונית, כשהם להוטים לסגור אתכם עסקה.

אני לא בטוחה שמנהלת הסניף שם האמינה לי שבכוחי לפרסם אפשהו משהו, אבל היא הגיעה במיוחד, נטלה את הפרשה מידיו של הפקיד הזוטר והחלה לטפל בעצמה.

במאמץ עילאי (היא הגיעה לעבודה נטולת מיתרי קול פעילים, בקושי שמעו אותה לוחשת, היא באמת התאמצה) דיברה עם מי שדיברה, ניסתה להבין איך ‘נידבו’ את הסניף שלה לחלוקת מתנות החינמיות, ואז עברה להסביר שאצלה במלאי גם אם תרצה, אין את המוצר הדרוש.

“אוקי”, בישרה לי את בשורת הניצחון, אחרי כמחצית השעה של המתנה (פלוס רבע שעה הלוך, פלוס שעה חזור בשל הפקקים – כבר אמרתי?): “מחר תתקשר אליך פקידה, ותתאם איתך את פרטי מתן המתנה”.

יום המחר הגיע ושום פקידה מ’פרטנר’ לא יצרה קשר.

נראה לכם שהשארתי את המכשיר נטול הגנות? ממש לא. סרתי אל דוכן (לא פרטנר. בעקרון!) למכירת אביזרי פון, רכשתי את האביזרים הראויים, והמכשיר כעת מוגן, על הצד היותר טוב.

והמתנה של ‘פרטנר’?

אחרי מסלול התלאות שהעבירו אותי, כמדומני שהם צריכים להתחנן כדי שאטול אותה מידם.

כך או כך, הפקידה שם לא מצאה טלפון כדי לחייג אלי ולתאם איתי את הפרטים הנחוצים. כולה מתנה של כמאה שקלים, כן?

רק כעבור מספר ימים, ורק לאחר פניות לקבלת תגובה, יצרה מנהלת שירות הלקוחות של פרטנר קשר והבטיחה החזר של 150 שקלים בחשבונית הבאה.

למרות פניות חרדים 10 לקבלת תגובה מחברת ‘פרטנר’ על התנהלות החברה, עד כה לא הגיעה כל תגובה. לכשתגיע כזו – נפרסמה.

הדפס כתבה

8 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גם אותי הוליכו שולל
    19/08/2019 13:38
    אב
  1. עד היום אני משלם כסף ללא צורך

  2. כתבה איכותית טוב לדעת. חייבים לעשות פינה קבועה של מקרים מול חברות שונות
    19/08/2019 14:14
    נתן
  3. תודה

  4. שירות כושל של בזק
    19/08/2019 18:47
    רלי
  5. עם כל הכבוד לכותב על ההבטחות והשירות הגרוע של פרטנר.
    כיוון שהזכיר את חברת ‘בזק’ נזכרתי כי בעבר, נפגעתי קשות מחברת ‘בזק’, כך שלא בטוח שיש חברה עדיפה במדינתנו – תכל’ס, כנראה כולם אותו הדבר.
    והרי הסיפור בקצרה. בעבר התקשרה אליי מישהי שהציגה עצמה כעובדת בבזק עסקים, עד היום לא ברור איך הגיעה אליי (אמרה שקראה עליי בעיתון של החסידות שאני שייכת אליה).
    היא דחפה לי ממש ‘בכוח’ (בשכנוע כוחני ומתחכם) להיות מנויה על בזק עסקים, לפי הסבריה הבנתי כי כל שיחה שתיכנס לעסק שלי מאנשים שראו את עסקי דרכם, תחויב בעלות של כשקל-שניים (בערך לפי זכרוני). לשאלתי- כיצד אדע שהלקוח הגיע דרכם, אמרה שיש צליל שונה על הקו שמוכיח שזו לא שיחה רגילה.
    בפועל התקשרו שני אנשים בכל החודש, והשיחות נשמעו רגילות לגמרי. אבל בסוף החודש קיבלתי חשבון תפוח של מאות שקלים. התחלתי איתם בסבב של שיחות, הבהרות ובסוף בקשה להתנתק. כששמעו שאני רוצה להתנתק, אמרו שזה כרוך בתשלום גבוה וחבל לי ועוד שכנועים… הבהרתי להם כי לא רציתי בכלל את השירות וממש אילצו אותי, וכי כל מה שנאמר לי לא התקיים, ובמיוחד שאף אחד לא פנה דרכם ובכל זאת חויבתי בסכומים עצומים שבשבילי הם הון עתק. כמובן, שלא הספיקו הסבריי ובקשותיי ונאלצתי גם לכתוב מכתבים עם העתקים לכל האחראים וכו’…
    גם ברגע האחרון ניסו להניא אותי להתנתק ועשו זאת בתחכום ובמניפולציות. לבסוף הייתי צריכה לשלם סכום גבוה מאוד (מאות רבות של שקלים) ע”מ להתנתק, ולשמחתי ואושרי הרב הצלחתי.
    כתבתי כל זאת מתוך זכרוני, אך יש לי את המסמכים וכו’ ששלחתי עם כל דיוקי הדברים. כשראיתי שאותו אדם חושב שאוליי בבזק יקבל שירות אחר, נזכרתי בסיפור הכואב והמייגע הזה.

    • ירושלים-חיפה   21/08/2019 03:20

      יש לי מכרה שעבדה בשירות כזה שמכר קווים לבזק. אשה לא ישרה במיוחד, יש לציין, ואני מצטערת שאי פעם קראתי לה חברה שלי. אבל אנחנו מכירות מילדות. בכל אופן, היא סיפרה לי בעצמה איך עשתה לאנשים בדיוק מה שעשו לך – דחפה להם קווים בכוח והכריחה אותם לעבור לבזק. הסיבה? היא מקבלת כסף על כל קו ובונוסים כשעוברים כמויות מסויימות.
      הסיפור הזה קרה מזמן. לא זוכרת כמה שנים אחורה, אולי 4 ואולי כבר 5. והוא לא קרה עם בזק ישירות אלא עם איזה קבלן מושחת שלא שילם זכויות סוציאליות לעובדות, ולא אתפלא אם ידע היטב שנעשים תחתיו דברים בלתי חוקיים.
      אבל רק שתדעי, ככה קרו אז דברים. לא יודעת מדוע, אבל בסוף האיש ההוא כבר לא עובד עם בזק. אולי הם גילו מה קרה אצלו.

  6. לא קונים מכשיר מחברה שמספקת תקשורת !!!
    19/08/2019 18:57
    מאיר
  7. מתי תתפקחו ותבינו שלא קונים מכשיר מחברת תקשורת ?!
    גם הרבה יותר יקר, וגם הם מספיק נוכלים, אז הרע במיעוטו,לקנות תקשורת אבל לא מכשירים !!!

  8. פרטנר היא החברה הכי טובה בשוק
    19/08/2019 22:54
    קרן
  9. אני לא מסכימה. אני קיבלתי שרות הולם ויחס טוב. קניתי מכשיר וחבילת סלולר דרך פרטנר ואני מאד מרוצה מהשירות שקיבלתי.

  10. אני חושב
    20/08/2019 10:32
    נטע
  11. שכבר בשלב הראשון שהיית יכולה היית צריכה לבטל את העיסקה ולא להאמין להם גם אם נניח שהם יותר טובים מבזק כל עוד והמבצע של בזק יותר משתלם שאר השיקולים יכולים לזוז לצד. (סה״כ אצל אברך שכל שקל מחושב כדאי לו להמר על בזק ולוותר על פרטנר)

  12. כל סניף צריך להראות מכירות ורווח ולכן השירות בהתאם.
    22/08/2019 21:17
    אין אמונה
  13. ניגוד עניינים בין המרכז לסניפים בחברה שמנסה להתייעל ולהרוויח בכל מחיר.