החרדים ניצחו: מופע הזמר בעפולה יתקיים תוך הפרדה

שופט המחוזי הורה לבטל האיסור על ההפרדה במופע • קבע: העירייה תחליט כיצד לערוך אותו • תקף את שדולת הנשים: "לא רק שאינה מיטיבה עם הנשים החרדיות, אלא אף פוגעת בהן" • יואב בן צור: "מקווה שהשפיות תחזור והטרנד של רדיפת הציבור החרדי יחלוף"
אריה ריבקינד
י"ג אב התשע"ט / 14.08.2019 17:00

השופט עאטף עיילבוני מבית המשפט המחוזי בנצרת החליט אחר הצהרים (רביעי) לקבל את עתירת ש”ס נגד ‘שדולת הנשים’ וביטל הוראה קודמת של בית משפט – שאסרה לקיים בעפולה מופע לציבור החרדי, תוך הפרדה בין גברים לנשים.

השופט קבע כי העירייה היא שתחליט כיצד יתקיים המופע שעתיד להיערך הערב – רביעי, באמפי פארק העירוני.

עם זאת, השופט המליץ לבצע את הצעת הפשרה שהוצעה לצדדים לקיום שלושה מתחמים – אחד לגברים, אחד לנשים ואחד מעורב למשפחות.

הערייה נענתה להמלצה. המופע יתקיים הערב בהפרדה, אך יהיה גם מתחם לקהל מעורב.

‏בפסיקתו קבע השופט: “גם אם ניתן לומר שיש בכך משום פגיעה מסוימת בזכות כלל הציבור להיות נוכח באותו שטח מוגדר ומצומצם של האירוע, הרי שפגיעה זו היא מידתית ופחותה בצורה משמעותית מהפגיעה בזכות הציבור החרדי להשתתף באירוע, ככל שתבוטל ההפרדה”.

על שדולת הנשים כתב השופט: “עמדתה לא זו בלבד שאינה מיטיבה עם הנשים החרדיות, אלא אף פוגעת בהן, כשהיא משמיטה מתחת רגליהן את האפשרות לצאת לאירוע זמר כמו זה המתוכנן”.

עם זאת, שדולת הנשים לא מוותרת: נציגות השדולה הגישו הערב ערעור דחוף לבג”ץ נגד החלטת בית המשפט המחוזי בנצרת – ודורשות לבטח את החלטת השופט.

לאחר הכרעת בית המשפט שוחחו  ראש העיר עפולה אבי אלקבץ ויו״ר ש״ס השר אריה דרעי.

השניים סיכמו כי האירוע יתקיים כפי שתוכנן בהתחלה בהפרדה מלאה ובמחיצה על פי כללי ההלכה.

כמו כם סיכמו השניים כי כפי שתוכנן במתחם המדשאות תתקיים פעילות למתנפחים ולמשפחות בו יוצבו מסכי ענק לצפייה באירוע.

תנועת ש”ס הגיבה על פסיקת ביהמ”ש בנצרת: “השכל הישר ניצח היום בבית המשפט. נאבקנו והצלחנו להבטיח שכל אדם יוכל לחיות על פי אמונתו ואורח חייו וללא כפיה כלשהי. אנו גאים ושמחים על כך שהובלנו את הדרך של אחדות וחיים ביחד ושל התחשבות הדדית בין כל הציבורים ולא של שיסוי ציבור בציבור”.

יו”ר סיעת ש”ס ח”כ יואב בן צור: “הצדק עשה את שלו. וכמו תמיד ש”ס מוכיחה שכאשר מונעים מאהבת חינם ורצון תמידי לכבד את רגשות הציבור יש תוצאות. אני מקווה כי בקרוב השפיות תחזור והטרנד של רדיפת הציבור החרדי יחלוף”.

ח”כ ינון אזולאי: “מברך על פסיקת השופט שקיבל את עתירתה של תנועת ש”ס שהייתה שלוחה לציבור ענק בישראל. פסיקתו הנכונה הינה עשיית צדק מינמלי כלפי הציבור הדתי בישראל ומהווה סטירת לחי כלפי אותם גופים המנסים לכפות אורח חיים אנטי דתי על כלל האוכלוסיה”.

ראש עיריית עפולה, אבי אלקבץ: “עיריית עפולה מברכת על החלטת בית המשפט המחוזי בנצרת. לאחר דיון אותו קיים ראש העיר אבי אלקבץ וגורמי המקצוע הוחלט כי האירוע יתקיים בהפרדה על פי המלצת השופט”.

ראש העיר הודה לכל השותפים למאבק וביניהם השר אריה דרעי וח”כ משה ארבל וחזר על עמדתו כי “למגזר החרדי מגיע ליהנות מאירוע תרבותי על פי אמונתו”.

הזמר החסידי מוטי שטיינמץ וצוות בנט הפקות” “זה היום עשה ה׳ נגילה ונשמחה בו. השכל הישר ניצח וב״ה נזכה גם הערב לשמח אלפי יהודים. כפי דרך התורה אמשיך תמיד להופיע רק בהפרדה. אנו רוצים להודות לקב״ה ולשליחיו הנאמנים ליו״ר ש״ס הרב אריה דרעי וח״כ משה ארבל שלא נחו לרגע כדי שהצדק יצא לאור ולכלל העוסקים במלאכה. נמשיך להיות שליחים לשמח את עם ישראל״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות