השופט הציע פשרה להפרדה; בש”ס התנגדו • ההחלטה תינתן בהמשך

בדיון המתנהל בביהמ"ש לעניינים מינהליים בנצרת בעניין עתירת ש"ס על פסיקת המחוזי, הציע השופט כי האמפי פארק יחולק לשלושה מתחמים - אחד מהם מעורב • בש"ס ענו: "לא יקום ולא יהיה" • השופט הציע בתגובה: יופעל מעגל סגור למתחם המעורב
אריה ריבקינד
י"ג אב התשע"ט / 14.08.2019 13:37

בדיון המתנהל מאז הבוקר  (רביעי) בבית המשפט לעניינים מינהליים בנצרת על עתירת ש”ס נגד פסיקת בית המשפט המחוזי לאסור את הפרדה בהופעה המיועדת לציבור החרדי באמפי פארק  בעפולה, הציע השופט לצדדים פשרה לפיה האמפי בעפולה יחולק לשלושה חלקים – שיכללו מתחמים לגברים, נשים ומתחם מעורב למשפחות.

השופט אמר כי הוא רוצה בקיום האירוע בהפרדה ולכן במתחמים המוקצים לגברים ולנשים יהיו בהפרדה מוחלטת בהם לא ייכנס מגדר אחר.

בתגובה להצעה, ענו בכירים במפלגת ש”ס: “לא יקום ולא יהיה. לא יהיו שום פשרות. האירוע בעפולה יתנהל אך ורק בהפרדה מלאה. כל האירוע הזה נקבע לפי הנוהל שהוציא משרד הנגב והגליל באישור דינה זילבר”.

ח”כ משה גפני אמר בתגובה להצעת הפשרה: “מדובר באירוע אחד בודד למגזר החרדי מתוך מאות אירועים למגזר הכללי. השופט לא יגיד לנו איך לחיות, לא בא בחשבון – לא נסכים בשום פנים ואופן שיכתיבו לנו איך לקיים את אורח חיינו. שהשופט לא יתאמץ לחפש פשרות כאלה ואחרות כי לא נקבל אותם, אנחנו נחליט איך אנחנו חיים ולא אף אחד אחר”.

בהמשך הציע השופט כי יופעל מעגל סגור עבור אלו שרוצים לשבת במעורב.

במהלך הדיון הבהיר הזמר מוטי שטיינמץ, שאמור להופיע באירוע, כי לא יסכים להופיע אם לא תהיה הפרדה מלאה. השופט הגיב: “הזמר לא יכול להכתיב את ההופעה בהפרדה כתנאי”.

ח”כ משה ארבל, שהגיש את העתירה, הגיב: “אלו אורחות חייו וההלכה מחייבת אותו”.

הדיון בביהמ”ש הסתיים ללא החלטה, וזו תינתן בהמשך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות